3 تکنیک قدرتمند یادداشت برداری
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

برای موثر بودن لازم نیست که در یادداشت برداری بسیار زیبا باشید ، اما چند تکنیک وجود دارد که به نظر می رسد برای اکثر افراد بهترین نتیجه را دارد.

1. طرح کلی
چه از اعداد رومی استفاده کنید و چه از نقاط گلوله ، خلاصه کردن یک روش موثر برای به دست آوردن روابط سلسله مراتبی بین ایده ها و داده ها است. به عنوان مثال ، در یک کلاس تاریخ ، شما می توانید نام یک رهبر مهم را بنویسید ، و در زیر آن رویدادهای کلیدی را که او در آن شرکت داشته است ، بنویسید. در زیر هر یک ، یک توضیح کوتاه. و غیره

طرح کلی یک روش عالی برای یادداشت برداری از کتاب است ، زیرا نویسنده معمولاً مطالب را به روشی کاملاً م organizedثر سازماندهی کرده است و شما می توانید از ابتدا تا انتهای یک فصل بروید و به سادگی آن ساختار را در یادداشت های خود بازتولید کنید.

برای سخنرانی ها ، با این حال ، رئوس مطالب محدودیت هایی دارد. رابطه بین ایده ها همیشه سلسله مراتبی نیست و ممکن است مربی خیلی پرش کند. یک نکته بعدی در سخنرانی ممکن است مربوط به اطلاعات اولیه سخنرانی باشد ، به شما این امکان را می دهد که یا به عقب و جلو بروید تا دریابید که اطلاعات به کجا می رود (و امیدوارم هنوز جایی برای نوشتن آنها وجود دارد) ، یا خطر از دست دادن رابطه بین استاد فقط گفته و آنچه قبلاً گفته است.

سررسید دستیار

 

2. ذهن نگاشت
برای سخنرانی ها ، نقشه ذهنی می تواند راهی مناسب تر برای پیگیری روابط بین ایده ها باشد. اکنون ، من بزرگترین طرفدار نقشه برداری ذهن نیستم ، اما ممکن است فقط در این مورد مناسب باشد.

 

این ایده:

مسئله این است که اگر یک نقطه باید تحت عنوان اول قرار بگیرد اما شما در عنوان چهارم قرار دارید ، می توانید به راحتی آن را در شاخه اول بکشید. به همین ترتیب ، اگر یک نقطه به دو ایده مختلف متصل شود ، می توانید آن را به دو شاخه مختلف متصل کنید.

اگر می خواهید بعداً چیزها را مرتب کنید ، می توانید نقشه را دوباره بکشید یا آن را تایپ کنید با استفاده از برنامه ای مانند FreeMind ، یک برنامه نقشه برداری ذهن رایگان (در برخی ویکی ها حتی افزونه هایی برای FreeMind mind-maps ، در صورت وجود " برای پیگیری یادداشت های خود از ویکی استفاده می کنید).

در اینجا می توانید درباره نقشه برداری ذهن بیشتر بیاموزید: چگونه می توان نقشه ذهنی را در نظر گرفت: افکار نامرتب خود را در 3 مرحله ساده تجسم کنید

3. سیستم کرنل
سیستم Cornell یک سیستم ساده اما قدرتمند برای افزایش یادآوری و سودمندی یادداشت های شماست.

 





:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: