نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

در یک دوره روانشناسی آموزشی در سطح تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ایالتی فلوریدا ، استاد من به دانشجویان اجازه یادداشت برداری نداد. وی استدلال کرد که یادداشت برداری باعث می شود دانش آموزان در مورد درس تأمل نکنند.

با این حال ، استاد همچنین فکر کرد که دانش آموزان برای بررسی بعداً برای امتحانات به مجموعه یادداشت های خوبی احتیاج دارند. بنابراین وی در ادامه هر درس ، یادداشت های کاملی را در اختیار دانشجویان قرار می داد. اکثر دانشجویان از این ترتیب استقبال می کنند. اما من این کار را نکردم. من یک یادداشت بردار فراوان بودم که به ارزش ضبط یادداشت های خود اعتقاد داشتم.

بنابراین ، من به جای اطاعت از ممنوعیت یادداشت برداری استاد ، در پشت کلاس نشستم و مخفیانه یادداشت برداری کردم ، و هر وقت که استاد نگاه را به تب نگاه می داشت ، با تب و تاب روی یک دفترچه یادداشت کوچک خط می زدم - تا اینکه سرانجام دست قلم گرفتار شدم و مجبور شدم از نوشتن یادداشت کنم. نامه ای برای یک دوست به خانه این قسمت من را بر آن داشت تا یادداشت برداری را مطالعه کنم - کاری که من در چهار دهه گذشته انجام داده ام. هدف من تعیین ارزش یادداشت برداری و نحوه بهترین یادداشت برداری بوده است. در اینجا هفت نکته یادداشت برداری وجود دارد.

1. یادداشت برداری کنید
دانش آموزانی که در طول یک درس یادداشت برداری می کنند ، بیشتر از کسانی که بدون یادداشت برداری به درس گوش می دهند ، به موفقیت دست می یابند. دلیل این امر آن است که عمل یادداشت برداری باعث خستگی می شود و توجه را بیشتر از گوش دادن بدون یادداشت برداری ، به ایده های درس متمرکز می کند.

ارزش اولیه یادداشت برداری ، بیشتر در محصول است تا فرآیند ، در بررسی بیشتر از ضبط است. دانش آموزانی که یادداشت ها را ضبط و سپس مرور می کنند تقریباً همیشه بیشتر از دانش آموزانی که یادداشت ها را ضبط می کنند اما مرور نمی کنند ، به موفقیت بیشتری می رسند.

2. یادداشت های کامل را یادداشت کنید
هرچه دانش آموزان یادداشت های بیشتری را ثبت کنند ، موفقیت بالاتری نیز کسب می کنند. اما بسیاری از دانش آموزان یادداشت بردار ناقص هستند و معمولاً فقط یک سوم ایده های مهم درس را در یادداشت ها ثبت می کنند.

یادداشت برداری ناقص شاید به دلیل محدودیت های انسانی باشد. نرخ سخنرانی بین 120 تا 180 کلمه در دقیقه کاهش می یابد ، اما اکثر افراد فقط می توانند کسری از این کلمات را در دقیقه بنویسند یا تایپ کنند.

3- یادداشت های مفصلی یادداشت کنید
دانش آموزان در واقع با توجه به ایده های اصلی یک درس کاملاً موفق هستند. آنها هنگام یادداشت کردن جزئیات حیاتی یک درس متزلزل می شوند. برای مثال فرض کنید یک مربی می گوید:

"حافظه کوتاه مدت ظرفیت محدودی دارد (سطح 1). ظرفیت آن فقط هفت مورد است (سطح 2). ظرفیت را می توان با تقسیم اطلاعات به بیت های کوچکتر افزایش داد (سطح 3). به عنوان مثال ، یک شماره تلفن 10 رقمی را می توان به سه بیت کوچکتر ، 560-642-1894 تقسیم کرد و به راحتی در حافظه کوتاه مدت نگه داشت (سطح 4). "

در یک مطالعه که جزئیات گمشده را بررسی کرد ، دانش آموزان حدود 80٪ از ایده های اصلی یک درس (سطح 1) را ذکر کردند ، اما به تدریج جزئیات زیردست کمتر است: 60٪ ایده های سطح 2 ، 35٪ ایده های سطح 3 و فقط 11٪ ایده های سطح 4 . دانش آموزان به ویژه مثال ها را از یادداشت ها حذف می کنند حتی اگر مثال ها برای درک ایده های درس بسیار مهم باشند. یک مطالعه نشان داد که دانش آموزان فقط 13٪ از نمونه های درس را ثبت کرده اند.

منبع: https://www.rathgraphic.com/sarresid-tabrik.html

4- به دنبال نشانه های یادداشت برداری باشید
دانشجویان باید مراقب نشانه های سخنرانی باشند که نشان دهنده اهمیت ایده یا سازماندهی و یادداشت برداری است.

نشانه های مهم می توانند کلامی باشند ، مانند زمانی که یک مربی می گوید ، "به این توجه داشته باشید" یا "این واقعاً حیاتی است". گاهی اوقات ، آنچه گفته می شود نیست بلکه نحوه گفتن آن است. به عنوان مثال ، یک مربی ممکن است یک نکته مهم را بلندتر یا نرمتر از نکات کم اهمیت بگوید ، آن را تکرار کنید یا بعد از آن مکث کنید تا تأثیر بگذارد.

سیگنال های غیرکلامی نیز وجود دارد ، مانند اشاره ، کف زدن یا یک نگاه سوراخ کننده که دانش آموزان را به عقاید مهم نشان می دهد.

نشانه های سازمانی شامل جملاتی است که سازماندهی درس را آشکار می کند ، مانند "بیایید در ادامه در مورد سه قسمت اتم بحث کنیم" یا "بیایید به دو محدودیت نظریه ریسمان بپردازیم." توجه به نشانه های سازمانی می تواند 45٪ جزئیات بیشتر به یادداشت های دانشجویان اضافه کند.

5. یادداشت های خود را اصلاح کنید
یادداشت برداری مدت هاست که یک فرایند 2-R در نظر گرفته شده است: ضبط و بررسی.

تحقیقات اخیر گام سوم R را نشان داده است: تجدید نظر ، که بین ثبت و بررسی رخ می دهد.

تجدیدنظر باید به زودی پس از سخنرانی یا حتی در حین سخنرانی هنگامی که مربی مکث می کند ، انجام شود. در طول تجدید نظر ، دانش آموزان باید سعی کنند از یادداشت های موجود برای یادآوری و اضافه کردن ایده های درسی از دست رفته استفاده کنند.

یک دانش آموز در یک کلاس روانشناسی ممکن است یادآوری کند که "حافظه کوتاه مدت ظرفیت محدودی دارد." هنگام تجدید نظر ، این یادداشت ممکن است به دانش آموز کمک کند تا این جزئیات مربوطه را به یاد آورد: "حافظه کوتاه مدت فقط هفت مورد را در خود جای داده است." این ایده درس اضافی سپس در هنگام تجدید نظر به یادداشت ها اضافه می شود.

6. تکرار سخنرانی ها
دانش آموزان باید از درسهایی که بصورت آنلاین ارسال شده است ، استفاده کنند و آنها را بیش از یک بار مشاهده کنند تا یادداشت برداری را به حداکثر برسانند. به این دلیل که وقتی دانش آموزان یک درس را چندین بار مشاهده می کنند ، یادداشت های کامل تری را ضبط می کنند و موفقیت خود را افزایش می دهند. در یک مطالعه ، دانش آموزانی که یکبار در حال مشاهده یک درس بودند ، حدود 38٪ جزئیات درس را در یادداشت ها ثبت کردند. کسانی که این درس را دو یا سه بار مشاهده کردند ، به ترتیب حدود 53٪ و 60٪ جزئیات درس را ثبت کردند. گروه چهارم این درس را یک بار مشاهده کردند اما می توانستند مکث کنند ، عقب بروند و به سرعت بخواهند که درس را بخواهند و حدود 65٪ از جزئیات درس را ضبط کردند.

در کلاس هایی که دروس به صورت آنلاین ارسال نمی شود ، دانش آموزان می توانند از طریق ضبط تلفن با تلفن های هوشمند خود اجازه ضبط را بگیرند تا امکان مشاهده بیشتر آنها فراهم شود.

7. یادداشت های دستی بنویسید
دو دلیل وجود دارد که دانش آموزان باید به جای لپ تاپ ، یادداشت برداری کنند. اول ، تحقیقات نشان داده است دانش آموزانی که در کلاس از لپ تاپ استفاده می کنند زمان قابل توجهی را با چند وظیفه سپری می کنند و منجر به محدود شدن یادداشت برداری و موفقیت کمتر می شوند. دانشجویان چند وظیفه ای چک کردن نامه (81٪) ، وب گردی (43٪) ، بازی کردن (25٪) و استفاده از لپ تاپ برای سایر اهداف غیر کلاس (35٪) را گزارش کردند. در مجموع ، دانش آموزان بیش از نیمی از دوره معمول کلاس را با استفاده از لپ تاپ برای مواردی که هیچ ارتباطی با کلاس ندارند ، می گذرانند. همان مطالعه نشان داد که استفاده از لپ تاپ باعث حواس پرتی دانشجویان اطراف نیز می شود.

دوم ، تحقیقات نشان داده است که نتهای لپ تاپ از نتهای دست بلند پایین ترند. نت های لپ تاپ بیشتر از کلمات کلمه ای نسبت به نت های بلند است و یادداشت برداری کلمه به کلمه با یادگیری کم عمق و بی معنی همراه بوده است. علاوه بر این ، دارندگان یادداشت های لپ تاپ در یادداشت برداری از اطلاعات مهم گرافیکی ، مانند نمودارها ، نمودارها و تصاویر ، که دارندگان یادداشت بلند دستی به راحتی در یادداشت ها ضبط می کنند ، کوتاهی می کنند. از آنجا که یادداشت های بلند مدت از نظر کیفی بهتر از یادداشت های لپ تاپ هستند ، بررسی آنها منجر به موفقیت بالاتر از بررسی یادداشت های لپ تاپ می شود.



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

یادداشت برداری موثر در سخنرانی ها و آموزش ها یک مهارت اساسی برای تحصیل در دانشگاه است. یادداشت برداری خوب امکان ثبت دائمی اطلاعات اصلی را فراهم می کند که می توانید با نوشتن خود ادغام کنید و برای تجدید نظر در آزمون استفاده کنید. همچنین یادداشت برداری دقیق و قابل اعتماد ، خطر دزدی ادبی را کاهش می دهد. این به شما کمک می کند تفکرات خود را از کجا ناشی کنید و چگونه و نظر خود را در مورد آن ایده ها تشخیص دهید.

شش دلیل خوب برای یادداشت برداری
یادداشت ها ثبت مفیدی از اطلاعات کلیدی و منابع این اطلاعات هستند.
نوشتن یادداشت به شما کمک می کند آنچه را که شنیده اید به خاطر بسپارید.
یادداشت برداری به شما کمک می کند تا تمرکز کنید و به طور موثر گوش دهید.
انتخاب مواردی که باید یادداشت کنید ، درک شما را افزایش می دهد.
یادداشت ها منبعی برای آماده سازی امتحان ایجاد می کنند.
یادداشت های گرفته شده در کلاس ها اغلب حاوی اطلاعاتی است که در جای دیگری یافت نمی شود.

منبع: https://www.rathgraphic.com/sarresid-yeganeh.html

یادداشت برداری در مقابل گوش دادن: کدام یک مهمتر است؟
اگر هر دو را انجام دهید ، بیشترین بهره را از سخنرانی خواهید گرفت ، اما در پایین آوردن همه چیز تا حدی که حرفهای استاد را از دست بدهید ، متمرکز نخواهید شد - به یاد داشته باشید که گوش دادن و تفکر فعال مهم است.

اسلایدهای سخنرانی معمولاً رئوس مطالب سخنرانی است. آنها گوش دادن شما را راهنمایی می کنند و به شما کمک می کنند تا موضوعات و مفاهیم اصلی را شناسایی کنید. آنچه را که در آنها وجود دارد یادداشت کنید ، اما یادداشت برداری را به کپی کردن آن محدود نکنید. اطلاعات معمولاً در مقایسه با آنچه مدرس می گوید بسیار محدود است ، بنابراین گوش دادن به سخنرانی و یادداشت برداری از آن موثرتر است. بیشتر سخنرانان اسلایدهای خود را قبل از کلاس در دسترس قرار می دهند ، بنابراین آنها را چاپ کنید و در سخنرانی یادداشت های اضافی بنویسید.

 

قبل از سخنرانی: آماده باشید
آمادگی قبل از سخنرانی ، دانش پیش زمینه ای را برای شما فراهم می کند تا بتوانید یک شنونده م andثر و یک دانشجوی موثر باشید.

بدانید این سخنرانی در مورد چه چیزی خواهد بود. رئوس مطالب دوره را برای موضوعات هفتگی بررسی کنید.
هرگونه پیش خوانی لازم را انجام دهید.
اگر اسلایدهای سخنرانی قبل از کلاس در دسترس است ، آنها را بارگیری کنید.
یادداشت های سخنرانی های قبلی را مرور کنید.
دفترچه یادداشت / اسناد را برای یادداشت برداری تنظیم کنید.
به موقع وارد شوید و نزدیک جبهه بنشینید - برای یادداشت برداری خوب ، باید واضح بشنوید و ببینید.



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

اگر به تازگی تصمیم گرفته اید که به Samsung Galaxy Note20 یا Note20 Ultra ارتقا پیدا کنید ، احتمالاً این قلم S است که شما را برنده می کند. یک قلم داخلی و پیشرفته ، S Pen به شما امکان می دهد همه کارها را از نوشتن ، حاشیه نویسی و نقاشی گرفته تا برجسته سازی ، ترجمه و حتی استفاده از آن به عنوان یک کنترل از راه دور برای تلفن خود انجام دهید. این یک سخت افزار خارق العاده است ، اما آنچه آن را حتی بیشتر قدرتمند می کند ، برنامه Samsung Notes از قبل بارگیری شده است.

سامسونگ نوتز که با هر نسخه جدید از سری Galaxy Note اصلاح شده است ، یک پلت فرم هوشمند ، بصری و همه کاره را برای گرفتن ایده ها و حفظ دقیقه جلسات فراهم می کند. اگر تازه وارد Samsung Notes هستید ، در اینجا 5 نکته و ترفند آورده شده است تا بتوانید موثرتر از همیشه کار کنید:

 سررسید دوقلو نوا

ضبط صدا اضافه کنید
بعضی اوقات آسانتر است که ایده های خود را به زبان بیاورید تا اینکه بخواهید آنها را بنویسید یا تایپ کنید ، به خصوص هنگامی که چیز پیچیده ای را توضیح می دهید. اکنون می توانید ضبط صدای زنده را به یادداشت های خود اضافه کرده و آن را با طرح خود جفت کنید. فقط روی گیره کاغذ ضربه بزنید ، ضبط صدا را انتخاب کنید و افکار خود را با صدای بلند به اشتراک بگذارید. وقتی کارتان تمام شد ، روی «توقف» ضربه بزنید. ضبط خود را پخش کنید تا روند طرح خود را مشاهده کنید. می توانید همه آن را به عنوان یک پرونده یادداشت چندرسانه ای به اشتراک بگذارید.

صفحات را مرتب کنید
اگر روی یادداشت چند صفحه ای یا استوری بورد کار می کنید ، ممکن است بخواهید صفحات را دوباره مرتب کنید تا ایده های شما با نظم دیگری ارائه شود. برای ترتیب مجدد یادداشت چند صفحه ای ، روی نماد منو ضربه بزنید و "مرتب سازی صفحات" را انتخاب کنید. اکنون صفحه را طولانی فشار داده و به موقعیت جدید خود بکشید. خودشه. بدون نیاز به برش در اینجا و چسباندن در آنجا. هر زمان که بخواهید می توانید صفحات خود را به ترتیب مناسب بکشید.

ذخیره در قالب های مختلف فایل
آخرین نسخه Samsung Notes به شما امکان می دهد یادداشت های خود را در قالب های مختلف فایل ذخیره کنید. برای صادرات از Samsung Notes به قالب دیگری ، روی نماد منو ضربه بزنید و "ذخیره به عنوان پرونده" را انتخاب کنید. می توانید PDF ، Word ، PowerPoint ، فایل تصویر یا فایل متنی را انتخاب کنید. همچنین می توانید پرونده خود را در OneDrive یا Google Drive در cloud ذخیره کنید یا آن را به عنوان پیوست ایمیل در Outlook ارسال کنید.

یادداشت های خود را سازماندهی کنید
اگر به طور منظم از Samsung Notes استفاده می کنید ، می خواهید یادداشت های خود را مرتب کنید تا بعداً پیدا کردن آنها آسان باشد. از صفحه اصلی برنامه ، روی یادداشتی طولانی فشار دهید تا آن را انتخاب کنید. یک نوار ابزار در پایین صفحه نمایش شما ظاهر می شود. روی Move ضربه بزنید تا یادداشت خود را به یک پوشه منتقل کنید. از آنجا می توانید یک دسته اضافه کنید - حتی اگر بخواهید آن را کدگذاری رنگ کنید. سپس روی «تمام» ضربه بزنید و همه چیز آماده است. برای مشاهده دسته های یادداشت خود ، روی نماد منوی همبرگر ضربه بزنید و در بخشها نشان داده می شوند.

همه یادداشت های شما از صفحه اصلی برنامه قابل جستجو هستند ، بنابراین می توانید بلافاصله موارد عملی را فراخوانی کنید. این برنامه معمولاً جدیدترین یادداشتهای فعال شما را به صورت شبکه ای از عکسهای مینیاتوری نشان می دهد ، اما می توانید نمایش را طوری تنظیم کنید که یادداشت های شما در یک لیست یا به عنوان عکس کوچک قرار گیرند. همچنین می توانید یادداشت های خود را بر اساس تاریخ ایجاد یا آخرین تغییر یا عنوان آنها مرتب کنید.

آیا در حال کار بر روی یادداشتی هستید که می خواهید برای دسترسی سریع و مکرر در دسترس داشته باشید؟ یادداشت را باز کنید ، روی نماد ستاره در گوشه سمت راست بالای صفحه خود ضربه بزنید و سپس تنظیمات برنامه را به روز کنید تا یادداشت های ستاره دار شما همیشه در بالا نشان داده شوند. حتی می توانید یک یادداشت دلخواه را به صفحه اصلی Note20 خود پین کنید. فقط روی نماد سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید.

منبع: https://www.rathgraphic.com/sarresid-nava.html

به اشتراک گذاشتن پرونده ها
برای ایجاد یک دفتر یادداشت مشترک ، روی نماد منوی همبرگر ضربه بزنید ، سپس "دفترچه یادداشت مشترک" را انتخاب کنید و روی علامت مثبت ضربه بزنید تا یک مورد جدید ایجاد کنید. اکنون می توانید با یک تیم با اعضای تیم همکاری کنید. دوستانتان را دعوت کنید تا در یک طوفان فکری جمعی به شما بپیوندند ، مهم نیست کجا باشند.

اگر دائماً بین دستگاه ها جابجا می شوید ، باید مطمئن شوید که یادداشت های شما در همه آنها به روز باشد. خبر خوب این است که Samsung Notes برای بارگیری در رایانه های شخصی سازگار با ویندوز 10 نیز از فروشگاه Microsoft در دسترس است ، بنابراین می توانید به راحتی از طریق لپ تاپ خود به تمام یادداشت های خود دسترسی پیدا کنید

خواه در هنگام گرفتن صبحانه ، یا در حال سازماندهی افکار خود درباره پروژه آینده در قطار ، بازخورد گزارش همکار خود را یادداشت کنید ، می توانید با استفاده از S Pen ، Samsung تمام ایده های خود را در حالی که در ذهن شما تازه هستند ثبت کنید یادداشت ها و Galaxy Note20 شما. این به اندازه کاغذ گذاشتن قلم طبیعی است - و اکنون ، از هر زمان دیگری مثمر ثمر است.

این فقط نوک S Pen است. در اینجا 13 کار دیگری وجود دارد که می توانید با عصای جادویی Note20 انجام دهید. سپس تمام روش های دیگر Galaxy Note20 و Note20 Ultra را می توانید کار شما را تقویت کنید. و فراموش نکنید که برای استفاده از پیشنهادات ویژه ، به علاوه فرصتی برای برنده شدن Galaxy Note20 Ultra و Galaxy Buds Live در نقاشی هفتگی سامسونگ ، در برنامه Save @ Work سامسونگ ثبت نام کنید.



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

1
یادداشت های خود را بعداً در روز مرور کنید. مرور یادداشت های خود بعد از کلاس یا بعداً در همان روز به شما کمک می کند اطلاعات را بسیار موثرتر حفظ کنید. نیازی به مطالعه شدید آنها نیست - فقط هر شب 15 تا 20 دقیقه وقت خود را صرف بازگشت به آنها کنید. [9]
هر جای خالی را پر کنید. از زمان مرور خود برای پر کردن هرگونه اطلاعات اضافی که از کلاس یا سخنرانی به یاد می آورید استفاده کنید.
خلاصه ای بنویسید. یکی دیگر از ابزارهای موثر برای تعهد یادداشت های خود به حافظه ، خلاصه کردن اطلاعات موجود در یادداشت های خود در پایین صفحه است.

2
خودت را بیازمای. با پوشاندن یادداشت های خود و تلاش برای توضیح موضوع - با صدای بلند یا در ذهن - خود را در مورد درک مطلب محک بزنید.
ببینید چه تعداد از جزئیات مهم را می توانید به خاطر بسپارید ، سپس دوباره یادداشت ها را بخوانید تا اطلاعاتی را که از دست داده اید مرور کنید.
مطالب را برای یک دوست توضیح دهید. آموزش یا توضیح مطالب برای یک دوست روش خوبی برای آزمایش این است که آیا موضوع را کاملاً درک کرده اید و آیا یادداشت های شما به طور جامع با این موضوع سروکار دارند.

منبع رث گرافیک: https://www.rathgraphic.com/sarresid-saman.html

3
یادداشت های خود را حفظ کنید. وقتی نوبت به زمان امتحان می رسد ، فواید داشتن یادداشت های خوب را خواهید دید و باید همه مطالب را بخاطر بسپارید. اگر هر شب 20 تا 30 دقیقه به طور مداوم یادداشت های خود را مرور می کنید ، روند حفظ را بسیار راحت تر خواهید یافت. در اینجا چند روش محبوب حفظ وجود دارد که می توانید امتحان کنید:
روش خط به خط: اگر مجبورید یک متن را بخاطر بسپارید ، یک روش خوب این است که چند مرتبه خط اول را بخوانید ، سپس بدون اینکه به صفحه نگاه کنید ، آن را با صدای بلند تکرار کنید. سطر دوم را چند بار بخوانید ، سپس سعی کنید سطر اول و دوم را با صدای بلند و بدون نگاه کردن به صفحه تکرار کنید. به همین روش ادامه دهید تا زمانی که بتوانید کل قسمت متن را بدون نگاه کردن به صفحه تکرار کنید.
روش داستان: این روش شامل تبدیل اطلاعاتی است که شما باید به خاطر بسپارید به یک داستان ساده که به راحتی به خاطر سپرده می شود. به عنوان مثال ، اگر می خواهید سه عنصر اول را در گروه یک جدول تناوبی به یاد بیاورید (هیدروژن ، هلیم و لیتیوم) می توانید از داستان زیر استفاده کنید " " داستان نیازی به معنی ندارد - در واقع ، هرچه جنون تر ، بهتر است.
دستگاه های Mnemonic: استفاده از دستگاه های mnemonic روش خوبی برای به خاطر سپردن لیست کلمات به ترتیب خاص است. برای ساخت یک یادداشت ، کافی است اولین حرف از هر کلمه ای را که می خواهید به خاطر بسپارید بردارید و یک جمله کوتاه بیاورید که هر کلمه با آن حروف شروع می شود. به عنوان مثال ، برای یادآوری خطوط در یک هیئت موسیقی EGBDF می توانید از عنوان "هر پسر خوب خوب است" استفاده کنید. [10]
برای راهنمایی دقیق تر در مورد روشهای محبوب و موثر حفظ ، به این مقاله مراجعه کنید.

https://www.rathgraphic.com/sarresid-saman.html



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

اکنون ما برخی از سبک های معروف یادداشت سخنرانی را که مردم با موفقیت از آنها استفاده کرده اند ، به شما معرفی خواهیم کرد. توجه به این نکته مهم است که بسیاری از این سبک ها مربوط به استفاده از قلم و کاغذ است ، زیرا با لپ تاپ شما عمدتا به یک ساختار خطی (مثلاً طرح کلی) محدود می شوید که می توانید آن را اصلاح یا اضافه کنید.

سیستم یادداشت برداری کرنل

سیستم یادداشت برداری کرنل فرمت متراکم سازی و سازماندهی یادداشت ها بدون نیاز به بازخوانی مجدد ، با تقسیم کاغذ به بخشهای خاص است. شش جنبه اصلی در سیستم وجود دارد:

1. نام ، تاریخ ، عنوان: هر بار که سری جدید یادداشت ها را شروع می کنید ، باید نام کار (به عنوان مثال سخنرانی یا خواندن کتاب درسی) ، تاریخ و عنوان / عنوان / عنوان فرعی را ضبط کنید.

2. ضبط: این روند یادداشت برداری واقعی است. جالب است بدانید که این م componentلفه فقط 1/6 از کل روش را اشغال می کند و نشان می دهد که بررسی و تأمل در فرآیند یادداشت برداری بسیار مهم است.

آ. کاغذ خود را به سه بخش تقسیم کنید (ستون 2 اینچ در سمت چپ - برای "نشانه ها" ؛ 6.5 اینچ "فضای اصلی" در سمت راست - برای یادداشت برداری ؛ ستون 2 اینچی در پایین برای جمع بندی).
ب در طول سخنرانی یا هنگام خواندن ، یادداشت ها را در "فضای اصلی" یادداشت کنید. هر بار نکته اصلی جدیدی وجود دارد ، از چند خط صرف نظر کنید.

3. س Quesالات: پس از اتمام کلاس و ترجیحاً در اسرع وقت ، برخی از س questionsالات را که بر اساس یادداشت های خود تنظیم کرده اید ، فرموله کنید. آنها را در ستون سمت چپ (ستون نشانه) بنویسید. اگر در حال خواندن کتاب درسی هستید ، این سالات ممکن است مسائلی باشد که از مطالب خواندن درک نکرده اید ، یا مواردی است که امیدوارید مربی در کلاس آنها را پوشش دهد. در این بخش همچنین ممکن است بخواهید نکات اصلی را که احساس می کنید به ویژه قابل توجه هستند (به عنوان نشانه های اضافی) پرچم گذاری کنید.

4. بخوانید: یادداشت های خود را بپوشانید - به طور خاص ، قسمت سمت راست صفحه خود را بپوشانید تا فقط سوالات و نشانه های شما قابل مشاهده باشد. با دیدن این س questionsالات و نشانه های کلمات ، سعی کنید یادداشت های خود را (به قول خودتان) به صورت شفاهی بازسازی کنید. این کمک می کند دانش خود را از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت منتقل کنید.

5. تأمل کنید: چند دقیقه در مورد مطالبی که یاد گرفته اید فکر کنید. همانطور که خودتان س questionsالاتی از قبیل "اهمیت این واقعیت ها چیست؟ آنها بر چه اصولی بنا شده اند؟ چگونه این ایده ها با آنچه من قبلاً می دانم سازگار است؟

برگرفته از رث گرافیک

6. مرور: از فضای پایین هر صفحه ای که برای خلاصه رزرو کرده اید استفاده کنید. هنگامی که این خلاصه ها را کامل کردید (این کار در هر مقطعی بین سخنرانی / خواندن و امتحان قابل انجام است) ، از این خلاصه ها برای کمک به مرور یادداشت های هفتگی بدون نیاز به بازگشت و بررسی همه چیزهایی که نوشته اید ، استفاده کنید.

روش یادداشت برداری کرنل به ویژه در میان دانش آموزان با استفاده از قلم و مداد برای یادداشت برداری سخنرانی محبوب است. برای کسانی که روی لپ تاپ یادداشت سخنرانی می کنند کمتر کاربرد دارد. آنچه که روش کورنل را بسیار جذاب می کند این است که شما با بی نظمی احتمالی در قسمت یادداشت های اصلی شروع می کنید ، اما با کمی کار ، در نهایت یک ساختار کاملاً مفید و ساده خواهید داشت. گرچه این روش یادداشت برداری رایج است ، اما همچنین وقت گیر است ، بنابراین ممکن است استفاده از آن برای هر کلاس ممکن نباشد.

طوفان فکری و نقشه های ذهنی

هر دوی این روش ها وسیله ای گرافیکی (تصویری) برای نمایش اطلاعات هستند. آنها با ارتباط دادن هر واقعیت یا ایده با واقعیت ها یا عقاید دیگر کار می کنند. آنها برای کسانی که نمایشی بصری از اطلاعات را دوست دارند خوب هستند. به خصوص برای کسانی که روی لپ تاپ یادداشت می کنند مفید نیستند. آنچه در آخر با آن روبرو خواهید شد اساساً یک سری حلقه است که از طریق خطوط از یک به دیگری به یکدیگر متصل می شوند. برای پیروی از این روش ، از وسط یک ورق کاغذ شروع کنید.

1. موضوع یا موضوع اصلی را تعیین کنید. این عنوان را در وسط صفحه با دایره ای دور آن بنویسید. توجه داشته باشید که می توانید همزمان بیش از یک کاغذ داشته باشید. اگر فکر می کنید موضوع اصلی را دارید و سپس آن موضوع تغییر می کند ، می توانید یک نقشه ذهنی جدید ایجاد کنید و بعداً یادداشت های خود را تلفیق کنید.

2. با ارائه حقایق اصلی (زیرعنوان ها) که مربوط به موضوع / موضوع اصلی است ، خطوط را از دایره و برچسب بیرون بیاورید.

3. همانطور که حقایق اضافی ارائه می شود که مربوط به هر عنوان فرعی است ، این خطوط را بکشید ، که به واقعیت اصلی مهم و برچسب مرتبط است.

4- پس از ایجاد نمای تصویری از مطالب ، از فضای اطراف لبه مقاله برای طرح س questionsال استفاده کنید. همچنین می توانید از خطوط رنگی مختلف برای اتصال افکار مختلف استفاده کنید. همچنین می توانید از لبه مقاله برای روشن کردن هر نکته ای که فکر می کنید در نوشتن نقشه ذهن شما مبهم یا گیج کننده است ، استفاده کنید. این کار بعداً به شما کمک می کند که بعداً به بررسی بپردازید.

5- پس از اینکه نقشه نهایی ذهن به همان اندازه ای که می خواهید کامل شد ، اطمینان حاصل کنید که آن را در فواصل منظم و در زمان آماده سازی امتحان نهایی مرور می کنید. مهم است که اطمینان حاصل کنید که می توانید هر یک از مفاهیمی را که در حلقه ها قرار داده اید توضیح دهید ، زیرا اینها محور اصلی درک شما هستند.

طوفان مغزی و نقشه های ذهنی به ویژه برای زبان آموزان خوب است ، اما دستیابی به آنها در سخنرانی گاهی دشوار است و هنگام یادداشت برداری از کتاب درسی یا مطالعه بسیار مفیدتر است. این به این دلیل است که اگر در حال خواندن انتقادی هستید ، می دانید چه چیزی در آینده قرار دارد و می توانید نقشه مغز / طوفان ذهنی خود را بر این اساس سازمان دهید. اگر تکلیف بعدی شما مقاله ای کتبی است ، روش طوفان مغزی / نقشه ذهنی می تواند به شما کمک کند تا افکار خود و پیوندهای بین آنها را روشن کنید.


یادداشت برداری خطی / روش رئوس مطالب
این روش یادداشت برداری برای کسانی که از لپ تاپ یا تبلت استفاده می کنند مناسب است. همچنین اگر در علوم انسانی یا علوم اجتماعی تحصیل می کنید بسیار ایده آل است. شما اطلاعات کلی را در سمت چپ می نویسید ، و حقایق و توضیحات دقیق تری را که در سمت راست قرار دارند اضافه می کنید.

با توجه به اینکه نکات خود را با یک "ترتیب" سازمان یافته می نویسید ، برای اجرای این روش این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

1. با یک نکته یا موضوع اصلی شروع کنید - آن را در انتهای سمت چپ صفحه یا فضایی که در آن یادداشت می کنید بنویسید.

2. در زیر آن ، یک سری نکات مشخص تر راجع به آن نقطه اصلی بنویسید ، و قانون را کمی فرورفتگی کنید.

3. سطح اهمیت نقاط خاص با فاصله عمودی یا افقی آنها از نقطه اصلی نشان داده خواهد شد.

4. تورفتگی می تواند ساده باشد (بدون علامت گذاری ، فقط روابط فضایی) یا پیچیده تر (با استفاده از اعداد رومی ، حروف و / یا اعشار).

روش خطی برای گرفتن یادداشت سخنرانی دارای چندین مزیت است. در مرحله اول ، مناسب هر کسی است که از یک شکل منظم و منظم نسبت به یادداشت های خود رضایت کسب کند. بهتر است ، اگر این کار را درست انجام دهید ، این سیستم نه تنها محتوا بلکه روابط بین جنبه های محتوا را نیز ضبط می کند. این می تواند به مهارت های بهتر تفکر انتقادی منجر شود و این روش را به ویژه برای مرور مطالب ایده آل می کند. این به این دلیل است که روابط بین نقاط واضح است و ویرایش زیادی لازم نیست.

و با این حال ، روش خطی معایب خود را نیز دارد. این می تواند یک روش چالش برانگیز برای استفاده در سخنرانی ها باشد ، به خصوص اگر شما یک مربی دارید که دوست دارد از نقطه ای به نقطه دیگر بپرد ، یا یک مربی است که به طور معمول مماس می شود. همچنین به فکر بیشتری در کلاس نیاز دارد - سازماندهی دقیق مواد "در حال پرواز" همیشه آسان نیست. اگر سخنران شما خیلی سریع صحبت کند ، این حیله و تزویر حتی بیشتر می شود. یا اگر آنها دوست دارند مدت طولانی در مورد یک موضوع یا شاید حتی دو یا شاید حتی سه صحبت کنند بدون اینکه حتی کمی مکث کنند و تعجب کنید که آیا آنها در واقع یک ربات انسانی هستند که اصلاً نیازی به نفس کشیدن ندارند شاید اینگونه است که آنها اینقدر درباره موضوع خود یا حتی دو موضوع یا حتی سه موضوع می دانند و آیا این جمله رو به پایان است؟ پیو بله - یادداشت برداری خطی برای افراد ضعیف نیست.

اما ، اگر مقاله ای که روی آن کار می کنید به یک سازمان فکری یا موضوعی خاص نیاز دارد ، استفاده از این روش یادداشت برداری برای سخنرانی بسیار مفید خواهد بود. بنابراین فوراً آن را یادداشت نکنید. ممکن است نگه داشتن روی مشعل پشتی و استفاده درصورت مناسب باشد.

آنچه مهمترین است - مانند سایر روشهای یادداشت برداری سخنرانی - این است که شما مرتباً به یادداشتهای خود برگردید و آنها را مرور کنید. یک بار نوشتن آنها و دیگر هرگز نگاه کردن به آنها ، شما را خیلی دور نخواهد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

تقویم مایکروسافت Office 365 امروز
تقویم مایکروسافت در حال تغییر است. روزگاری ، Office 365 یک شرکت بزرگ بود که همه جنبه های زندگی کاری شما را اداره می کرد و شما چاره ای نداشتید جز این که همه جلسات خود را از طریق Outlook برنامه ریزی کنید.

پس از مدتی ، مایکروسافت شروع به رضایت خاطر کرد. ماهیت کار تغییر کرد و کارمندان دیگر به کامپیوترهای رومیزی خود گره نخوردند. هرچه بیشتر این افراد حرفه ای در حال کار بودند ، بیشتر خواستار امکان برنامه ریزی و مشاهده تقویم های خود از طریق تلفن های هوشمند و تبلت های خود می شدند.

در این میان اپل و گوگل از بازی جلوتر بودند. آنها تلفن های مارک دار تولید می کردند ، بنابراین می توانند تقویم های خود را به صورت استاندارد درج کنند. مردم به استفاده از این برنامه های تقویم عادت کرده اند ، اگر کاربران بخواهند چنین برنامه هایی را می توانند با نسخه های تحت وب ادغام کنند.

کارمندان امروز سالها با استفاده از این برنامه های تقویم مناسب ، رایگان و کاملاً یکپارچه صرف کرده اند. آنها شروع به دیدن مایکروسافت ناجور کردند ، و مایکروسافت متوجه شد. متوجه شد که کاربران گزینه های پویا و آسان برای استفاده دارند و می دانست که برای رقابت باید کار بیشتری انجام دهد.

مایکروسافت اکنون نسخه های رایگان محصولات اصلی خود را بصورت آنلاین ارائه می دهد. هم در این نسخه های رایگان و هم در نسخه اشتراک خود برای تجارت ، برند سازی را ساده کرده است. در عین حال ، این ویژگی ها ویژگی های خاصی را به خود جلب کرده است که به طور خاص برای مدیران و رهبران تجاری جذاب است.

Microsoft 365 در مقابل Office 365
به دلایل واضح ، اشتباه گرفتن آن (مجموعه تجاری گران تری که در سال 2017 منتشر شد) که شامل Microsoft Office 365 با Office 365 است ، آسان است. این از باور اشتباهی ناشی می شود که یکسان و یکسان بوده اند. کافی است بگوییم ، اگر شما Microsoft 365 دارید ، Office 365 را نیز دارید ، اما عکس آن ممکن است درست نباشد.

 

منبع تقویم: https://www.rathgraphic.com/

تنظیم تقویم رایگان Office 365 خود
Microsoft Office مدتی است به صورت آنلاین در دسترس است.

ابتدا Office Web Apps وجود داشت. این پاسخ مایکروسافت به پردازنده های متن ، صفحه گسترده و ارائه های رایگان بود. این جای خود را به Office Online داد که در سال 2019 فقط Office شد.

از طریق مجموعه خدماتی که قبلاً به عنوان Office Online شناخته می شد ، می توانید به توابع اساسی Word ، Excel ، PowerPoint و OneNote دسترسی پیدا کنید. همچنین امکان دسترسی به برنامه های دیگر از جمله Outlook و Calendar را فراهم می کند که می تواند برای شما مفید باشد.

بررسی ویژگی های تقویم رایگان Office 365 راهی عالی برای کشف اینکه آیا به نسخه کامل علاقه مند هستید یا خیر. این حتی می تواند یک راه حل مستقل خوب باشد ، به خصوص اگر شما علاقه مند به استفاده از Outlook هستید.

برای درک عملی همه چیز آسان تر است ، بنابراین شما می خواهید با راه اندازی یک حساب Office کار خود را شروع کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

 

دفتر خاطرات می تواند کتاب یا برخی از ورق های کاغذ باشد که روزانه احساسات ، افکار و اعمال شخصی در آنها یادداشت می شود. دفتر خاطرات چیزی شخصی ، صمیمی و مخفی است. افرادی که خاطرات روزانه می نویسند ، به دفتر خاطرات خود اعتماد می کنند و اسرار خود را برای آن بازگو می کنند. دفتر خاطرات مانند یک دوست است ، اما این یک انسان نیست که بخاطر عمیق ترین رازهایش بتواند به او بخندد ، از او متنفر باشد یا او را دلداری دهد. یک دفتر خاطرات به شخصی که آن را می نویسد بازخورد نمی دهد. جنبه پنهان کاری به خوبی در یک دفتر خاطرات ارائه شده است. یك دفتر خاطرات مخفی البته یك نمونه برای تأكید بر رازداری و صمیمیت اعترافات یك كودك است. نوشتن یک دفتر خاطرات آسان است و همه می توانند یک دفترچه یادداشت را نگهداری کنند، زیرا مشخصه آن عدم سخت گیری است. این حتی یک لایت موتوی یا طرح را نیز طلب نمی کند.

منبع: https://www.rathgraphic.com/


نویسنده مجاز است مجموعه ای از امواج مغزی خود به خودی را به جای یک تفکر مداوم و پایدار ارائه دهد. نویسنده فاقد قید و بندهای خاص اجباری است که اغلب در ژانرهای ادبی دیگر یافت می شود. جنبه باور بسیاری از رمان های خاطرات بسیار قوی است. این بدان معنی است که آنها اغلب وانمود می کنند که یک دفتر خاطرات معتبر هستند. مزیت ارائه دفتر خاطرات به عنوان یک سند غیر واقعی این است که علاقه خواننده را تضمین می کند. خواننده یک دفتر خاطرات را به عنوان دانش ممنوع تجربه می کند. تفاوتی بین یک دفتر خاطرات داستانی و یک دفتر خاطرات غیر داستانی وجود دارد. یک دفتر خاطرات غیر داستانی متعلق به راوی است ، که احساسات ، افکار و اعمال شخصی خود را برای خودش یادداشت می کند. در حالی که یک دفترچه خاطرات خیالی توسط شخصی نوشته می شود ، که در دفتر خاطرات جای نمی گیرد و فقط تجربیات ، افکار و احساسات را یادداشت می کند ...

سالنامه، سررسید و هدایای تبلیغاتی



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

این روابط بین نویسنده و شخص خاص ، مکان ، حیوان یا شی object متمرکز و منعکس می شود.

اهمیت رابطه را توضیح می دهد.
خواننده را با یک برداشت از موضوع خاطرات روبرو می کند.
برای ایجاد تمرکز کامل ، به یک فاز ، دوره زمانی ، مکان یا رفتار تکراری محدود می شود.
باعث زنده شدن موضوع خاطرات می شود.
دیدگاه اول شخص را حفظ می کند.
خاطرات مقدمه ای با دهانه ای جلب توجه کننده دارد.
آنها شامل جزئیاتی هستند که صحنه را تنظیم می کنند
آنها وارد مکالمات شخصی می شوند [حکایت ها]
آنها شامل عواطف و احساسات هستند.
خاطرات شامل فلاش بک یا اطلاعات پس زمینه است
رویداد 1- عمل اصلی حافظه و جزئیات و افکار غنی که بر روی آن غلبه شده است.
رویداد 2 - مورد بعدی که رخ داده است - جزئیات و احساسات
رویداد 3- جزئیات کوچکتر که می خواهید خواننده آنها را بداند
رویدادهای بعدی
نتیجه گیری-اهمیت تجربه. مثالی را اینجا ببینید.
ایده های کلاس خانم تابور.

منبع سررسید و سالنامه: https://www.rathgraphic.com/



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

دفتر خاطرات یک مکان خصوصی است که می توانید افکار ، احساسات و عقاید خود را در مورد همه چیز از محل کار تا مدرسه و هرجای دیگر در آن نگه دارید. انواع مختلفی از دفتر خاطرات وجود دارد ، مانند یادداشت های غذایی ، روزشمارهای بهداشتی یا روزشمارهای دانشگاهی. اما اگر نمی خواهید دفتر خاطرات شما خاص باشد ، می تواند جایی باشد که در مورد هرچه می خواهید بنویسید. اگر به تازگی شروع به کار کرده اید ، شاید هنوز تصمیم نگرفته اید که در مورد چه چیزی بنویسید ، و این خوب است. این همان چیزی است که ما اینجا هستیم - برای کمک به شما در تمام لحظات انسداد نویسنده که ممکن است داشته باشید. نکات ما می تواند شما را راهنمایی و الهام کند. شروع کنیم!

چگونه دفتر خاطرات را شروع کنیم
برای شروع یک دفتر خاطرات ، همه آنچه شما نیاز دارید تمایل به نوشتن است. با فهمیدن آنچه می خواهید در ژورنال خود بنویسید شروع کنید. اگر مطمئن نیستید ، به سادگی شروع به نوشتن کنید و ببینید به کجا منجر می شود. همچنین تعیین یک محدودیت زمانی در جلسات اولیه نوشتن می تواند مفید باشد. برای 10 تا 20 دقیقه زنگ ساعت تنظیم کنید و شروع به نوشتن کنید.

نگه داشتن دفترچه یادداشت راهی عالی برای ثبت رشد و پیشرفت شخصی شماست. ورودی های بیشتر به شما این امکان را می دهد که به گذشته نگاه کنید و ببینید چه چیزی با گذشت زمان تغییر کرده است. هرچه زودتر شروع کنید ، بعداً بیشتر سپاسگزار خواهید بود.

هیچ زمانی مانند زمان حال وجود ندارد - امروز مجله آنلاین رایگان خود را شروع کنید!
8 نکته هنگام شروع یک دفتر خاطرات
نوشتن ممکن است سخت باشد و شروع کار معمولاً سخت ترین قسمت است. اگر احساس کردید که نمی دانید چگونه یک یادداشت خاطرات بنویسید ، بیش از حد استرس نداشته باشید. می توانید درباره هر چیزی بنویسید. حتی می توانید در مورد چگونگی فکر کردن برای نوشتن چیزی بنویسید. هنگامی که شروع به بیرون آوردن کلمات می کنید ، جریان آنها به طور طبیعی شروع می شود.

1. تصمیم بگیرید که بنویسید
ابتدا باید تصمیم بگیرید که می خواهید دفتر خاطرات خود را شروع کنید. هنگامی که تصمیم گرفتید می خواهید زمان خود را به ایجاد یک دفترچه یادداشت اختصاص دهید ، شروع یک مقاله آسان خواهد بود.

2. تصمیم بگیرید که چه چیزی بنویسید
این قطعاً سخت ترین قسمت هنگام نوشتن دفتر خاطرات است ، اما احتمالاً مهمترین است. اگر می خواهید دفتر خاطرات شما خاص باشد ، تصمیم بگیرید که در مورد مطالب خود می خواهید درباره چه موضوعی بحث کنید. شما می توانید چندین دفتر خاطرات را برای موضوعات مختلف ایجاد کنید ، یا فقط یک دفترچه یادداشت داشته باشید که همه چیز در آن باشد. به طور کلی ، خاطرات روزانه افکار شخصی و خصوصی هستند ، اما همچنین می توانند راهی عالی برای پیگیری برنامه های شخصی شما باشند:

غذا
روش
مسافرت رفتن
ورزش ها
کار کردن
مدرسه
رویاها
دوستان
خانواده
اینها فقط چند ایده برای شروع کار هستند ، اما اگر ترجیح می دهید دفترچه خاطرات خود را به طور کلی حفظ کنید ، کاملاً به خود شما بستگی دارد!

3. یک برنامه زمانی ایجاد کنید
شروع یک دفتر خاطرات مستلزم این است که شما مرتباً در آن بنویسید ، اما این شما هستید که تصمیم می گیرید چند بار در آن بنویسید. چه یک بار در روز یا یک بار در هفته ، برنامه ای را ایجاد کنید که بتوانید به آن پایبند باشید. هرچه بیشتر بتوانید نوشتن در دفتر خاطرات خود را بخشی از برنامه روزمره خود کنید ، عملی جامع تر و مفیدتر خواهد بود.

وقتی تصمیم گرفتید که چه چیزی را می خواهید در دفترچه خاطرات خود بنویسید ، در مورد یک برنامه نوشتاری متناسب با موضوع تصمیم بگیرید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید دفتر خاطرات شما عمومی باشد ، شاید بخواهید تصمیم بگیرید که هر روز در یک ساعت مشخص مثل قبل از خواب بخواهید در آن بنویسید. اگر می خواهید نوشته های شما بیشتر مثل مواد غذایی خاص باشد ، شاید هر بار که آشپزی می کنید یا دستور العمل جدیدی پیدا می کنید در آن مطلب بنویسید. برنامه خود را متناسب با موضوع و موضوع خود تنظیم کنید.

منبع سررسید و تقویم: https://www.rathgraphic.com/

4. یک محدودیت زمانی تعیین کنید
در هنگام نوشتن خاطرات ، آسان است که خود را تحریک کرده و زیاد بنویسید. یک راه برای موجز و ماندن در مسیر تعیین محدودیت زمانی برای نوشتن است. بسته به اینکه می خواهید چه مقدار بنویسید ، یک محدودیت زمانی تعیین کنید که نشان دهنده آن باشد. جایی بین 30 دقیقه تا یک ساعت ایده آل است. اگر احساس می کنید می خواهید بیشتر از این زمان بگذرانید ، احساس راحتی کنید.

5. ورودی های خود را تاریخ گذاری کنید
نکته جالب در مورد یک دفتر خاطرات این است که شما می توانید از طریق آن نگاه کنید و ببینید که چگونه در طول زمان پیشرفت کرده اید. تاریخ گذاری هر ورودی که می نویسید مهم است. خوشبختانه ، پنزو به طور خودکار تاریخ ورودی های شما را می گیرد.

6. ورودی مقدماتی ایجاد کنید
برای اولین ورود به دفتر خاطرات خود ، سعی کنید مقدمه ای درباره آنچه که دفتر خاطرات شما در آن است ، بنویسید. خودتان را معرفی کنید ، اینکه چه چیزهایی به شما علاقه مند هستند ، چه چیزهایی را مهم می دانید و می خواهید این لبنیات در چه زمینه ای باشند. باز کنید و خود باشید.

Act- مثل اینکه برای یک دوست معتمد نامه می نویسید رفتار کنید
نمی دانید چگونه یک دفتر خاطرات بنویسید؟ بهترین راه برای نوشتن این است که گویی با بهترین دوست خود صحبت می کنید. این دفتر خاطرات شخصی شماست ، فقط برای چشمان شما ، بنابراین باید راحت بنویسید انگار که با یک همراه معتمد صحبت می کنید. هر چقدر کلیشه به نظر برسد "عزیز خاطرات" ، از نظر لحنی که باید بنویسید واقعاً می تواند شما را در مسیر نوشتن هدایت کند. هدف از یک دفتر خاطرات این است که صادقانه و صریح صحبت کنید ، مثل اینکه از طریق آنها صحبت می کنید با بهترین دوست یا یکی از اعضای خانواده

8. خوش بگذرانید!
نوشتن در دفتر خاطرات خود هرگز نباید کاری سخت و سنگین باشد ، بنابراین یادتان باشد که با آن سرگرم شوید. این می تواند یک مکان آرامش ، یک مکان خلاقیت ، یک مکان بازتاب ، یک مکان باشد که افکار شما می توانند آزادانه پرسه بزنند. هنگام شروع دفتر خاطرات ، اطمینان حاصل کنید که درمورد چیزهایی می نویسید که به آنها اهمیت می دهید و به آنها علاقه زیادی دارید. تا زمانی که از آنچه می نویسید و روند آن لذت می برید ، لذت می برید ، هرگز ورودی را از دست نخواهید داد!

 



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

کتاب های سال حدود 400 سال وجود داشته است. اولین سالنامه ها در سال های 1600 میلادی ایجاد شدند و از کتاب های بسیار ساده ای تشکیل شده بودند. از آنجا که بیش از یک قرن با عکاسی فاصله داشت ، عکس ها در دسترس نبودند. در عوض ، مردم کتابها را با یادداشت ، مقاله ، گل - و حتی گاهی مو - پر می کردند تا وقایع را به خاطر بسپارند. دانشگاه ییل اولین سالنامه دانشکده را در سال 1806 منتشر کرد ، اما 39 سال دیگر طول نمی کشد تا اولین سالنامه دبیرستان در صحنه ظاهر شود. با گذشت زمان ، چاپ سالنامه در سطح دبیرستان به یک سنت تبدیل شد. علی رغم تأثیر اخیر شبکه های اجتماعی ، این سنت همچنان در فرهنگ آمریکایی جای دارد.

با تخفیف 20 درصدی تخفیف اول سفارش خود در Printivity.com ، کوپن تهیه کنید
سالنامه دبیرستان نشریه ای است که افراد و رویدادهای زندگی مدرسه آنها را در طول یک سال خاص به تصویر می کشد. سالنامه دبیرستان بیش از یک کتاب تاریخ ، یک کتاب حافظه ، یک کتاب ضبط و یک کتاب مرجع است. همچنین می تواند به عنوان یک ابزار روابط عمومی برای مدرسه ای که آن را منتشر می کند ، خدمت کند. از بسیاری جهات ، یک سالنامه مانند یک عکس است - یک عکس فوری از زمان که پس از ضبط ، برای همیشه بدون تغییر باقی می ماند. در دنیایی که سریعتر از هر زمان دیگری در حال تغییر است ، این در واقع سنتی است که بسیاری از مردم می خواهند آن را حفظ کنند و برای آن گنجینه کنند.

از نظر تاریخی ، سالنامه های دبیرستان با زیرنویس مختصری درباره افراد و وقایع مستند در عکسها ، چیزی بیشتر از کتابهای تصویری نبود. امروز ، سالنامه ها به طور مداوم در حال پیشرفت هستند. از زمان ظهور انتشارات دسک تاپ ، آنها جهش های بزرگی را در کیفیت و محتوا انجام داده اند. به ویژه سالنامه های دبیرستان بیشتر روزنامه نگاری شده اند. با استفاده از برنامه های نرم افزاری رایانه ای ، سالنامه های امروزی آخرین طراحی و توانایی های عکاسی موجود را منعکس می کنند. این محتوا همچنین برای پوشش دادن همه موارد ، از گزارش وقایع گرفته تا پروفایل های شخص اول ، گسترش یافته است. بسیاری از سالنامه ها همچنین کدهای QR (پاسخ سریع) را در صفحات خود گنجانده اند. با اسکن کدها با برنامه های گوشی های هوشمند ، خوانندگان می توانند فیلم ها و نمایش های اسلایدی را که در طول سال تحصیلی گرفته شده مشاهده کنند.

گرفتن گذشته ای تغییرناپذیر

علی رغم پیشرفت های فراوان در چاپ سالنامه ، سالنامه های دبیرستان هنوز فاقد بی واسطه بودن فیس بوک ، اسنپ چت و سایر رسانه های اجتماعی هستند. به ویژه ، آنها فاقد ارتباط فوری و دو طرفه موجود با این ابزارهای رسانه های اجتماعی هستند. برای نسل جوان امروزی که دنیایی را نمی شناسد که در آن هر لحظه و در هر لحظه نتوانید با کسی ارتباط برقرار کنید ، سالنامه ها همانند نقاشی روی دیوارهای غارها ابتدایی به نظر می رسند. و با این حال ، این طبیعت تغییرناپذیر سالنامه هاست که همچنان جذابیت اصلی آنها را حفظ می کند.

رسانه های اجتماعی همه چیز درباره آنچه اکنون اتفاق می افتد است. در نتیجه ، ارتباط زودگذر است. پیام ها ارسال می شوند ، تصاویر ارسال می شوند و سپس در مدت زمان بسیار کوتاهی از بین می روند. کتاب های سال مربوط به دیروز است. آنها ساخته شده اند تا دوام بیاورند. می دانید که دفعه بعدی که صفحات را بشکنید ، حتی اگر 10 ، 20 یا 30 سال دیگر باشد ، همان تصاویر همچنان وجود خواهند داشت.

منبع سالنامه: https://www.rathgraphic.com/

به عنوان یک انسان ، بخش بزرگی از ما در خاطرات ما اسیر می شود. استفاده از سالنامه دبیرستان برای رفتن به خط حافظه می تواند تجربه ای قدرتمند و خاطره انگیز باشد که به ما یادآوری کند که در آن مقطع زمانی چه کسانی بوده ایم و چه کسانی شده ایم. کتاب سال یک حافظه بزرگ است که می تواند از نظر ذهنی مردم را به دورانی که زندگی متفاوت بود برگرداند. مردم ممکن است آنچه را در زندگی روزمره شان اتفاق افتاده است به خاطر نداشته باشند ، اما آنها سالنامه های خود را بیرون می آورند تا به آنها یادآوری کنند که چگونه است.

همچنین نکته ای در مورد تجربه حسی نگه داشتن سالنامه در دستان شما وجود دارد که ارتباط ملموس تری با خاطرات موجود در کتاب ایجاد می کند. همانطور که بسیاری از دانش آموزان دبیرستان اظهار نظر کرده اند ، "این یک چیز ملموس از دبیرستان است که می توانید با خود نگه دارید و وقتی بزرگتر می شوید به آن نگاه کنید. خوب است که چیزی داشته باشید که چندان در آن وصل نباشد. "

همگام با زمان

دلیل دیگر محبوبیت چاپ سالنامه این است که مردم در حال یافتن راه هایی برای همگام شدن با زمان هستند و در عین حال احساس "لحظه ای" تاریخی را که همیشه بسیار جذاب نشان داده است ، حفظ می کنند.

برای دهه ها ، سالنامه های دبیرستان چیزی کمتر از یک مخزن عکس های کوچک ارائه می داد ، که بیشتر آنها از تیم تشویق ، دادگاه بازگشت به خانه و دیگر اعضای جمعیت "در" تشکیل شده بود. سالنامه های دبیرستان امروز زندگی مدرسه را به روشی پویا و فراگیر مستند می کنند. به عنوان مثال ، به جای یک عکس از جامعه افتخار ملی که در یک کلاس در صف های مرتب نشسته است ، ممکن است عکس ها آنها را نشان دهد که یک خون رانندگی یا فعالیت دیگری را که یک داستان را بازگو می کند ، نشان می دهند.

تلفن های هوشمند مدرن و دوربین های دیجیتال همچنین گرفتن عکس های لحظه ای را که بیشتر از یک عکس قدیمی از یک عکس سنتی نشان می دهند ، آسان تر (و ارزان تر) می کنند. عکس های صحنه دار به طور فزاینده ای خارج می شوند. در عین حال ، سالنامه های بیشتری به جای این که فقط نام های بزرگ دانشگاه را داشته باشند ، بیشترین تعداد دانشجو را در بر می گیرند.

قبلاً گرفتن عکس صریح در سالنامه یک مسابقه محبوبیت بود. اکنون احساس این است که همه باید تحت پوشش قرار بگیرند زیرا این مدرسه همه است. این نه تنها باعث تشدید بیشتر سالنامه می شود ، بلکه کتاب تاریخ دقیق تری نیز ایجاد می کند.

آموزش مهارتهای ارزشمند

یکی از مزایای چاپ سالنامه که اغلب نادیده گرفته می شود ، تجربه یادگیری فوق العاده ای است که برای دانش آموزانی که آن را کنار هم قرار می دهند فراهم می کند. دانش آموزان طیف گسترده ای از مهارت ها را می گیرند ، از مصاحبه و نوشتن سرفصل گرفته تا طراحی صفحات ، عکاسی و بارگذاری عکس. این روزها ، بیشتر سالنامه ها بصورت آنلاین تولید می شوند و سپس برای چاپ سالنامه به چاپگر ارسال می شوند - تلاشی که مهارت های بسیاری را برای بازارهای کار امروز آموزش می دهد.

در پایان ، ماندگاری سالنامه دبیرستان است که بسیاری از آنها ارزش دارند. بعضی از مدارس به جای چاپ سالنامه ها ، آنها را بصورت آنلاین منتشر می کنند. اما وب سایت ها می آیند و می روند. برنامه های جدید جای برنامه های قدیمی را می گیرند. دستگاه های دیجیتالی منسوخ می شوند. فناوری امروز به زودی به اخبار دیروز تبدیل خواهد شد. چه کسی می تواند بگوید که فناوری مورد نیاز برای مطالعه سالنامه های مجازی امروز مانع از فلاپی دیسک نخواهد شد؟ تنها راه تضمین خواندن کتاب در 100 سال دیگر ، چاپ آن است.

خاطرات ماندگار بی ارزش هستند و سالنامه چاپ شده دبیرستان هرگز تغییر نمی کند. در حال حاضر ، این چیزی است که میلیون ها والد و دبیرستان مایل نیستند آن را رها کنند. Printivity شش نوع مختلف صحافی برای تولید یک سالنامه مناسب برای مدرسه یا سازمان شما ارائه می دهد. اینها شامل Saddle-Stitch، Wire-o، Spiral Bound، Perfect Bound، PUR Perfect Bound و Hard Cover می باشد. امروز با چاپ جزوه ما با سنجش قیمت فوری ، سالنامه خود را شروع کنید. 



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آبان 1399 | نظرات ()