نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

این روزها آبخوری ها انتخاب های زیادی برای انتخاب آب دارند. از طریق شیر ، آب تصفیه شده ، مقطر یا چشمه ، بسیاری از مصرف کنندگان ممکن است تمام تفاوت ها را به خوبی درک نکنند. در وبلاگ قبلی ، ما انواع مختلف آب را برای نوشیدن بررسی کردیم. در اینجا ما به طور خاص بر روی سیستم های تصفیه آب خانگی در مقایسه با آب طبیعی چشمه تمرکز خواهیم کرد.

سیستم های تصفیه آب

به طور کلی ، هدف از فیلتراسیون در تصفیه آب ، حذف هر گونه آلودگی ناخواسته از آب منبع است. فیلتر آب با عبور آب از یک مانع فیزیکی خوب که فقط آب از آن عبور می کند کار می کند و هر چیز ناخواسته ای را پشت سر می گذارد. این فرایند تصفیه را می توان با استفاده از روش های شیمیایی یا بیولوژیکی انجام داد. انواع عمده تصفیه آب عبارتند از محیط ، صفحه ، دیسک ، شن ، پارچه ، اسمز بیولوژیکی و معکوس.

 منبع: https://www.palayesazan.com/

آب چشمه طبیعی

آب چشمه طبیعی به آبی گفته می شود که از یک سفره زیرزمینی زیرزمینی به سطح زمین سرازیر می شود. با حرکت آب در امتداد سنگهای زیرزمینی ، مواد معدنی در این آب حل می شوند. فرآیند تصفیه آب چشمه به طور طبیعی از طریق بسترهای فیزیکی ، ابزارهای شیمیایی (مواد شیمیایی آلی جذب کننده رس رس شیمیایی ، سموم دفع آفات یا فلزات سنگین) و وسایل بیولوژیکی (میکروارگانیسم های موجود در خاک که با عمل به عنوان تجزیه کننده های بیولوژیکی به فرآیند فیلتراسیون آب کمک می کنند) اتفاق می افتد.

 

تصفیه آب خانگی در مقایسه با آب چشمه

در حقیقت ، نباید در واقعی ترین شکل آب از زمین دستکاری شود. همانطور که می گوییم ، شما نمی توانید طبیعی تولید کنید و نسبت مواد معدنی موجود در آب چشمه همان چیزی است که بدن انسان به آن نیاز دارد. سیستم های فیلتراسیون خانگی برای از بین بردن اجزای کم آب شیر کار می کنند اما آنچه را باید در آب باقی بماند را در نظر نمی گیرد. در حقیقت ، عناصر نامطلوب مانند آفت کش ها همیشه از طریق تصفیه آب لوله کشی فیلتر نمی شوند. این توافق وجود دارد که جدا از فواید سلامتی ، آب چشمه طبیعی از آب تصفیه شده خانگی طعم بهتری دارد. طعم و محتوای مواد معدنی آب چشمه به شدت تحت تأثیر موقعیت جغرافیایی یک چشمه طبیعی است. هر بهار هویت خاص خود را دارد ، به اندازه اثر انگشت منحصر به فرد و فردی است. این هویت ها همان چیزی است که به هر منبع آب مشخصات طعم متفاوتی می بخشد.

 

چشمه های الدورادو منبع خارق العاده ای در نظر گرفته می شود زیرا در محیطی عاری از آلودگی ظاهر می شود ، تجزیه و تحلیل متعادلی از مواد معدنی را نشان می دهد و تجزیه و تحلیل و میزان جریان آن از فصلی به فصل دیگر ثابت می ماند. آب چشمه های الدورادو از یک چشمه آرتزیان تهیه می شود ، هم با یک ترکیب معدنی و هم شیمیایی از سلامتی و خوشمزه بودن آن اطمینان حاصل می کند. مهم است که منبع آب بطری خود را درک کنید تا بدانید چه چیزی را در بدن خود وارد می کنید و مطمئن باشید آبی که برای آن می پردازید ارزش قیمت را دارد. ما اطمینان داریم که آب ما از بهترین آب های جهان است و جوایزی که کسب کرده اطمینان شما از کیفیت است.



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

آب خالص مایعات ایده آل برای آبرسانی است. با این حال ، اگر همراه با رژیم غذایی ناسالم آب خالص بنوشید ، ممکن است معایبی داشته باشد. به عنوان مثال ، اگر رژیم شما در درجه اول از غذاهای ناسالم و تنقلات تشکیل شده باشد ، نوشیدن آب خالص به دلیل کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی چندان به درد شما نمی خورد.

 

اگر در دمای بالا ورزش کنید و رژیم بدون سدیم داشته باشید ، آب خالص نیز می تواند یک ضرر باشد. در این مورد نادر ، نوشیدن آب خالص نمک های بدن را جذب می کند که می تواند عوارض جدی ایجاد کند. همیشه قبل از ورزش با رژیم کم یا سدیم پایین با پزشک مشورت کنید.

 

به عنوان یک قاعده کلی ، حتماً همیشه از یک رژیم غذایی سالم ، از جمله میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید. اگر غذای تازه در دسترس نیست ، ویتامین های مناسب روزانه را اضافه کنید تا بتوانید آب را برای شغل مورد نظر خود تعیین کنید - آبرسانی به بدن به خالص ترین شکل.

منبع https://www.palayesazan.com/



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

شاعر بریتانیایی دبلیو اچ. آودن یک بار خاطر نشان کرد ، "هزاران نفر بدون عشق زندگی کرده اند ، یک نفر بدون آب نیست." با این حال در حالی که همه ما می دانیم آب برای زندگی بسیار مهم است ، به هر حال آن را زباله زباله می کنیم. حدود 80 درصد از فاضلاب های جهان ریخته می شوند - عمدتا تصفیه نشده - دوباره به محیط زیست ، رودخانه ها ، دریاچه ها و اقیانوس ها آلوده می شوند.

این مشکل گسترده آلودگی آب سلامت ما را به خطر می اندازد. آب ناامن سالانه بیش از جنگ و سایر انواع خشونت ها باعث کشته شدن افراد می شود. در همین حال ، منابع آب آشامیدنی ما محدود است: کمتر از 1 درصد آب شیرین زمین در واقع برای ما قابل دسترسی است. بدون اقدام ، چالش ها فقط تا سال 2050 افزایش می یابند ، زمانی که انتظار می رود تقاضای جهانی آب شیرین یک سوم بیشتر از اکنون باشد.

هنگام خواندن این مقاله یک لیوان آب خنک و خنک میل کنید و ممکن است فکر کنید آلودگی آب یک مشکل است. . . یک جای دیگر. اما در حالی که اکثر آمریکایی ها به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند ، آلاینده های بالقوه مضر - از آرسنیک تا مس تا سرب - در آب لوله کشی هر ایالت خاص کشور پیدا شده است.

هنوز هم ، ما در برابر تهدید آب پاک ناامید نیستیم. برای درک بهتر مشکل و آنچه می توانیم در مورد آن انجام دهیم ، در اینجا مروری داریم بر اینکه آلودگی آب چیست ، چه عواملی باعث ایجاد آن می شود و چگونه می توانیم از خود محافظت کنیم.

آلودگی آب چیست؟
آلودگی آب هنگامی رخ می دهد که مواد مضر - غالباً مواد شیمیایی یا میکروارگانیسم ها - نهرها ، رودخانه ، دریاچه ها ، اقیانوس ها ، سفره های زیرزمینی یا سایر قسمت های آب را آلوده کرده و کیفیت آب را پایین آورده و آن را برای انسان یا محیط مسموم سازد.

دلایل آلودگی آب چیست؟
آب به طور منحصر به فردی در برابر آلودگی آسیب پذیر است. آب که به عنوان "حلال جهانی" شناخته می شود ، قادر است مواد بیشتری را نسبت به مایعات روی زمین حل کند. این دلیل است که ما Kool-Aid و آبشارهای آبی درخشان داریم. همچنین به همین دلیل آب به راحتی آلوده می شود. مواد سمی مزارع ، شهرها و کارخانه ها به راحتی در آن حل می شوند و با آن مخلوط می شوند و باعث آلودگی آب می شوند.

دسته بندی های آلودگی آب
آبهای زیرزمینی
هنگامی که باران می بارد و به اعماق زمین نفوذ می کند ، شکاف ها ، شکاف ها و فضاهای متخلخل یک سفره آب زیرزمینی (اساساً یک انبار زیرزمینی آب) را پر می کند ، تبدیل به آب زیرزمینی می شود - یکی از کمترین قابل مشاهده اما مهمترین منابع طبیعی ما. تقریباً 40 درصد آمریکایی ها برای آب آشامیدنی به آب های زیرزمینی ، پمپ شده به سطح زمین ، اعتماد می کنند. برای برخی از افراد در مناطق روستایی ، این تنها منبع آب شیرین آنها است. آبهای زیرزمینی وقتی آلوده می شوند - از سموم دفع آفات و کودها گرفته تا زباله هایی که از محل دفن زباله ها و سیستم های سپتیک شسته می شوند - به یک سفره سفره های زیرزمینی راه پیدا می کنند و آن را برای استفاده انسان ناامن می کند. دفع آبهای زیرزمینی از آلودگی ها غیرممکن است ، و همچنین هزینه بر است. یک سفره زیرزمینی ممکن است برای دهه ها یا حتی هزاران سال غیر قابل استفاده باشد. همچنین آب های زیرزمینی می توانند آلودگی را به دور از منبع اصلی آلاینده گسترش دهند زیرا به نهرها ، دریاچه ها و اقیانوس ها نفوذ می کنند.

آب سطحی
با پوشش حدود 70 درصد از زمین ، آب های سطحی همان چیزی است که اقیانوس ها ، دریاچه ها ، رودخانه ها و همه آن قطعه های آبی دیگر را در نقشه جهان پر می کند. آبهای سطحی حاصل از منابع آب شیرین (یعنی منابعی غیر از اقیانوس) بیش از 60 درصد آب تحویل شده به خانه های آمریکایی را تشکیل می دهد. اما حوض قابل توجهی از این آب در معرض خطر است. طبق آخرین نظرسنجی های سازمان ملی حفاظت از محیط زیست ایالات متحده در مورد کیفیت آب ملی ، نزدیک به نیمی از رودخانه ها و نهرهای ما و بیش از یک سوم دریاچه های ما آلوده و برای شنا ، ماهیگیری و نوشیدن مناسب نیستند. آلودگی مواد مغذی ، که شامل نیتراتها و فسفاتها است ، نوع اصلی آلودگی در این منابع آب شیرین است. در حالی که گیاهان و حیوانات برای رشد به این مواد مغذی احتیاج دارند ، به دلیل زباله های مزارع و رواناب کودها به یک آلاینده اصلی تبدیل شده اند. تخلیه زباله های شهری و صنعتی نیز سهم مناسبی از سموم را در اختیار دارد. همچنین همه ناخواسته های تصادفی وجود دارد که صنعت و افراد مستقیماً آنها را به آبراهه ها می ریزند.

آب اقیانوس
هشتاد درصد آلودگی اقیانوس ها (که به آن آلودگی دریایی نیز گفته می شود) از خشکی ناشی می شود - چه در امتداد ساحل و چه در مناطق داخلی. آلاینده هایی مانند مواد شیمیایی ، مواد مغذی و فلزات سنگین از مزارع ، کارخانه ها و شهرها توسط رودخانه ها و رودخانه ها به خلیج ها و خورهای ما منتقل می شوند. از آنجا به دریا سفر می کنند. در همین حال ، بقایای دریایی - به ویژه پلاستیک - توسط باد منفجر می شود و یا از طریق فاضلاب های فاضلاب و فاضلاب شسته می شود. دریاهای ما نیز بعضی اوقات در اثر نشت و نشت روغن - بزرگ و کوچک - خراب می شوند و به طور مداوم آلودگی کربن را از هوا جذب می کنند. اقیانوس به اندازه یک چهارم انتشار کربن ساخته شده توسط انسان را جذب می کند.

منبع: https://www.palayesazan.com/

فاضلاب و فاضلاب
آب استفاده شده فاضلاب است. این از غرق ها ، دوش ها و توالت های ما (فکر می کنید فاضلاب) و از فعالیت های تجاری ، صنعتی و کشاورزی (فکر می کنید فلزات ، حلال ها و لجن های سمی) است. این اصطلاح همچنین شامل رواناب فاضلاب است که هنگامی رخ می دهد که باران نمک های جاده ای ، روغن ، چربی ، مواد شیمیایی و بقایای سطوح غیر قابل نفوذ را به آبراه های ما حمل می کند.

بر اساس اعلام سازمان ملل بیش از 80 درصد فاضلاب جهان بدون تصفیه یا استفاده مجدد به محیط زیست برمی گردد. در برخی از کشورهای کم توسعه یافته ، این رقم 95 درصد است. در ایالات متحده ، تاسیسات تصفیه فاضلاب روزانه حدود 34 میلیارد گالن فاضلاب را پردازش می کنند. این تسهیلات قبل از تخلیه مجدد آب تصفیه شده به آبراهه ها ، میزان آلاینده ها مانند عوامل بیماری زا ، فسفر و ازت در فاضلاب و همچنین فلزات سنگین و مواد شیمیایی سمی را در ضایعات صنعتی کاهش می دهد. آن وقت است که همه چیز خوب پیش می رود اما طبق برآوردهای EPA ، سیستم های تصفیه فاضلاب کهنسال و به راحتی غرق در کشور ما نیز سالانه بیش از 850 میلیارد گالن فاضلاب تصفیه نشده آزاد می کنند.

آلودگی نفتی
سرریزهای بزرگ ممکن است حاوی عناوین اصلی باشند ، اما مصرف کنندگان عمده آلودگی نفتی در دریاهای ما را شامل می شوند ، از جمله نفت و بنزین که روزانه از میلیون ها ماشین و کامیون می ریزد. علاوه بر این ، تقریباً نیمی از حدود 1 میلیون تن نفتی که سالانه به محیط های دریایی راه پیدا می کند نه از نشت نفت کش ها بلکه از منابع زمینی مانند کارخانه ها ، مزارع و شهرها حاصل می شود. در دریا ، تقریباً 10 درصد از نفت موجود در نفت در سراسر جهان نشت می کند ، در حالی که فعالیت های منظم صنعت حمل و نقل - از طریق تخلیه های قانونی و غیرقانونی - حدود یک سوم به آن کمک می کند. همچنین روغن از طریق شکستگی های معروف به تراوش از زیر کف اقیانوس به طور طبیعی آزاد می شود.

مواد رادیواکتیو
زباله های رادیواکتیو هر آلودگی ای است که فراتر از آنچه به طور طبیعی توسط محیط زیست آزاد می شود ، تابش می کند. این ماده با استخراج اورانیوم ، نیروگاه های هسته ای و تولید و آزمایش سلاح های نظامی و همچنین دانشگاه ها و بیمارستان هایی که از مواد رادیواکتیو برای تحقیقات و پزشکی استفاده می کنند ، تولید می شود. زباله های رادیواکتیو می توانند هزاران سال در محیط باقی بمانند و دفع آن را به یک چالش اساسی تبدیل می کنند. سایت تولید سلاح هسته ای هانفورد را از کار بیاندازید که در واشنگتن قرار دارد ، جایی که انتظار می رود 56 میلیون گالن زباله رادیواکتیو بیش از 100 میلیارد دلار هزینه داشته باشد و تا سال 2060 طول بکشد. آلودگی هایی که به طور تصادفی آزاد شوند یا به طور نامناسب دفع شوند ، آبهای زیرزمینی ، آبهای سطحی و منابع دریایی را تهدید می کند .



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

آبی که آنها می گویند زندگی است ، و در واقع آنها حق داشتند. حدود 70 درصد زمین را آب تشکیل می دهد که بدون شک یکی از بزرگترین منابع ما شده است. هنگامی که ما جوان بودیم ، با روش های مختلف صرفه جویی در مصرف آب آشنا شدیم ، زیرا آب تقریباً در همه کارهای مهم و فرآیند انسان استفاده می شود. آب یک عنصر اساسی در اهداف خانگی و همچنین صنعتی است.

با این حال ، امروز با بررسی دقیق منابع آب ما شوک وحشتناکی ایجاد می کند. در حال حاضر آب با ضایعات مختلف از کیسه های پلاستیکی شناور گرفته تا مواد زائد شیمیایی آلوده شده و بدن ما را به استخر سم تبدیل می کند.

آلودگی آب یک مسئله مهیب است ، به اندازه کافی قدرتمند است که می تواند جهان را در مسیر نابودی هدایت کند. آب یک حلال طبیعی است و بیشتر آلاینده ها را قادر می سازد به راحتی در آن حل شده و آن را آلوده کنند.

اثر آلودگی آب به طور مستقیم توسط ارگانیسم ها و پوشش گیاهی موجود در آب ، از جمله دوزیستان متحمل می شود. در سطح انسانی ، روزانه چندین نفر به دلیل مصرف آب آلوده و آلوده می میرند.

طبق گزارش اکونومیست (مورخ 2008) ، هر روز ، بیش از 1000 کودک در هند به دلیل بیماری اسهال می میرند و در پنج سال گذشته این تعداد نگران کننده بوده است.

منابع مختلف آلودگی آب
طبقه بندی های مختلفی در مورد آلودگی آب وجود دارد که به شرح زیر بحث می شود.


آلودگی آب های زیرزمینی

آب های زیرزمینی یکی از منابع طبیعی قابل رویت اما بسیار مهم است. با بارندگی ، وقتی به اعماق زمین نفوذ می کند ، آب زیرزمینی می شود و شکاف ها ، شکاف ها و فضاهای متخلخل یک سفره سفره را که یک انبار زیرزمینی آب است پر می کند. سپس آب های زیرزمینی برای نوشیدن آب به سطح زمین پمپ می شود.

آبهای زیرزمینی وقتی آلوده می شوند مانند کودها ، سموم دفع آفات و زباله های شسته شده از محل دفن زباله ها و سیستم های سپتیک ، به یک سفره آبخوان تبدیل می شوند.

یک سفره سفره ای آلوده برای انسان ناامن می شود و برای دهه ها یا حتی هزاران سال غیر قابل استفاده است. علاوه بر این ، آب های زیرزمینی همچنین می توانند آلودگی را به دور از منبع اصلی آلاینده هنگامی که به نهرها ، دریاچه ها و اقیانوس ها نفوذ می کنند گسترش دهند.


عاری از آلودگی آب های زیرزمینی دشوار و غیرممکن است و همچنین هزینه بر است.

منبع: https://www.palayesazan.com/

آب سطحی
آبهای سطحی حدود 70 درصد از زمین را پوشش می دهد ، اقیانوس ها ، دریاچه ها ، رودخانه های ما را پر می کند و تمام لکه های آبی را روی نقشه جهان قرار می دهد. آبهای سطحی حاصل از منابع آب شیرین غیر از دریا بیش از 60 درصد آب تحویل شده به خانه های ما را تشکیل می دهد.

طبق آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده ، تقریباً 50٪ رودخانه ها و نهرهای ما و بیش از یک سوم دریاچه های ما آلوده و برای شنا ، ماهیگیری و آشامیدن مناسب نیستند.


آلودگی مواد مغذی شامل نیترات و فسفات ، که گیاهان و حیوانات برای رشد نیاز دارند ، باعث آلودگی عمده در منابع آب شیرین به دلیل ضایعات مزارع و رواناب کودها می شود. تخلیه زباله های شهری و صنعتی و همچنین ریختن مستقیم افراد در آبراه ها سهم مناسبی از سموم آنها را به همراه دارد.

آب اقیانوس
هشتاد درصد آلودگی اقیانوس ها یا آلودگی های دریایی از خشکی در امتداد ساحل یا در مناطق دور افتاده سرزمین است. نهرها و رودخانه ها آلودگی هایی مانند مواد شیمیایی ، مواد مغذی و فلزات سنگین را که از مزارع ، کارخانه ها و شهرها به خلیج ها و خورهای ما منتقل می شوند ، حمل می کنند و از آنجا به اقیانوس می رسند.



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

فیلترهای آب معمولاً در صورت داشتن منبع آب خصوصی در ملک خود که مقدار زیادی رسوب دارد یا در معرض آلودگی شیمیایی است ، توصیه می شود.

انواع مختلفی از فیلتر آب برای خرید یا اجاره در دسترس است.

آنها از سبک ساده نیمکت بالا گرفته تا سیستم های پیچیده ای که نیاز به کار لوله کشی و برق خاص دارند ، متغیر است.

فیلترهای آب چگونه کار می کنند؟
فیلترهای آب به عنوان یک مانع فیزیکی عمل می کنند که می تواند زباله ها (به عنوان مثال شن و ماسه) و گاهی اوقات باکتری ها را مسدود یا به دام بیندازد.

به طور کلی ، سرعت جریان آب به اندازه شکاف ها در سد فیلتر یا غشا بستگی خواهد داشت. فیلتر خوب با کمترین شکاف به معنای جریان آب کندتر است. یک فیلتر مسدود شده جریان آب را نیز کند می کند.

بنابراین باید قبل از خرید فیلتر آب ، به مقدار آب مورد نیاز و مدت زمان فیلتر کردن توجه دقیق داشته باشید.

معمولاً فیلترهای آب با جریان آب سریعتر گران ترند.

منبع: https://www.palayesazan.com/



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

معرفی

صرفه جویی در مصرف انرژی یا کاهش مصرف آن از جمله اهداف اصلی مهندسی امروز است. نوآوری ها در زمینه علم مواد ، فرصت هایی را برای تولید ساختارهای سبک و محکمتر با کاهش مصرف انرژی فراهم می کنند. از جمله محبوب ترین مواد برای این منظور "مواد کامپوزیت" است. اینها به جای داشتن تک ترکیب ، حداقل دو ماده مختلف تشکیل دهنده دارند که وقتی با هم ترکیب شوند ، مزایای عناصر جداگانه را حفظ می کنند. در حالی که یک ماده سازنده (آرماتور) مقاومت و سختی سیستم کلی مواد را فراهم می کند ، از سازنده دیگر (ماتریس) برای نگه داشتن آرماتورها استفاده می شود. مواد کامپوزیت پلیمری تقویت شده با الیاف مهمترین انواع از همه هستند.

مهمترین خاصیت مواد کامپوزیت پلیمری تقویت شده با الیاف ماهیت "مقاومت بالا تا چگالی کم" آنها است. مقایسه مقاومت و چگالی کششی کامپوزیت ها با مواد مختلف در شکل 1 (نمودار مواد اشبی) مشاهده می شود. همین خصوصیات است که طی 40 سال گذشته کامپوزیت های پلیمری را به یک جز essential اساسی در صنعت هواپیمایی و هوافضا تبدیل کرده است. امروزه ، حداقل 50٪ از هر هواپیما از کامپوزیت های پلیمری تشکیل شده است. نمونه ای از نمای بیرونی بوئینگ B787 در شکل 2 نشان داده شده است.

استفاده از کامپوزیت ها محدود به مناطق خارجی هواپیما نیست. 70٪ از قطعات داخلی نیز از کامپوزیت های پلیمری تشکیل شده است. با تاسیس مرکز برتری کامپوزیت ها (CTCE) در سال 2016 ، KordSA سهم مهمی در افزایش استفاده از کامپوزیت ها و در نتیجه تولید نوع آماری که در شکل 2 مشاهده می کنیم ، داشته است. اکنون ، با این حال ، به نظر می رسد که ما به سمت جدیدی حرکت می کنیم. مرحله ، با توسعه و استفاده گسترده از "ساندویچ پانل های مسطح کامپوزیت"

 منبع https://www.aryabaron.com/

شکل 1: مقایسه مواد با توجه به مقاومت در برابر سرنوشت
شکل 2: درصد مواد مورد استفاده در مناطق خارجی هواپیمای Boing B787.

پنل های ساندویچ مرکب

از طریق CTCE ، Kordsa درگیر تولید ساندویچ پانل های تخت کامپوزیتی بزرگ برای فضای داخلی کابین یک هواپیمای تجاری ، از جمله عناصری مانند گالی ، توالت ، فضاهای استراحت خدمه ، کف و دیوارهای کناری است. اما ساندویچ پانل کامپوزیت چیست؟ همانطور که قبلاً ذکر شد ، یک ماده کامپوزیت پلیمری تقویت شده با الیاف به دلیل تراکم کم می تواند مقاومت قابل توجهی ایجاد کند. اگرچه یک کامپوزیت با وجود خواص مقاومت در برابر کشش بالا ، نمی تواند چنین بارهای محکمی را هنگام خم شدن تحمل کند. یک قانون ساده "مکانیک جامد" ، که در شکل 3 نشان داده شده است ، بیان می کند که فشار خمشی پایدار مربوط به گشتاور اینرسی (I) آن است که به ضخامت آن (h) نیز مربوط است. اگر ضخامت یک سازه افزایش یابد ، اندازه تنش خمشی تحت بار کاهش می یابد ، همانطور که معادلات شکل 3 نشان می دهد. با این حال ، تولید مواد کامپوزیت ضخیم آسان نیست ، زیرا این امر مستلزم صرف هزینه زیاد و زمان قابل توجهی است. علاوه بر این ، واکنش های گرمازا به احتمال زیاد در کامپوزیت های ضخیم اتفاق می افتد و این می تواند اثرات مخربی بر خصوصیات فیزیکی و شیمیایی مواد بگذارد. به همین دلیل ، برای افزایش ظرفیت تحمل بار خمشی این مواد کامپوزیت پلیمر تقویت شده با الیاف ، نوع دیگری از تقویت کننده مورد نیاز است.

ساختارهای ساندویچی کامپوزیت انواع خاصی از مواد کامپوزیتی است که با قرار دادن یک هسته ضخیم و سبک بین دو صفحه کامپوزیت پلیمر نازک ، سفت و محکم تولید می شود. همچنین ، از ماده چسبی برای اتصال صفحه چهره به هسته استفاده شده است. از آنجا که ضخامت سازه افزایش می یابد ، ظرفیت تحمل بار خمشی آن نیز افزایش می یابد ، همانطور که از فرمول بندی های نشان داده شده در شکل 3 مشخص است.



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

ساندویچ پانل چیست؟
ساندویچ پانل محصولی است که برای روکش دیوارها و سقف ساختمان ها استفاده می شود. هر صفحه شامل هسته ای از مواد عایق حرارتی است که از دو طرف با ورق فلز پوست گرفته شده است. ساندویچ پانل ها مواد ساختاری نیستند بلکه مواد پرده ای هستند. نیروهای سازه توسط چهارچوب فولادی یا دیگر قاب حامل که ساندویچ پانل به آن متصل است حمل می شود.

انواع ساندویچ پانل به طور کلی توسط مواد عایق حرارتی استفاده شده به عنوان هسته دسته بندی می شوند. ساندویچ پانل با هسته های EPS (پلی استایرن منبسط شده) ، پشم معدنی و پلی اورتان (PIR یا پلی ایزوسیانورات) همه به راحتی در دسترس هستند.

این مواد عمدتا در عملکرد عایق حرارتی ، عملکرد عایق صدا ، واکنش به آتش و وزن متفاوت هستند.

به هر حال چرا باید از ساندویچ پانل استفاده کرد؟
ساندویچ پانل ها به دلیل مزایای زیادی که عمدتا مربوط به هزینه است مورد استقبال گسترده قرار می گیرند. مقایسه فن آوری پارتیشن قاب یا گل میخ (قاب های پوشیده شده با پانل های ساندویچ) و فن آوری های سنتی ساختمان بر اساس دیوارهای سنگ تراشی مزایای ساندویچ پانل را در سه زمینه اصلی نشان می دهد:

1. هزینه های مستقیم
ساخت یک ساختمان در هر دو فناوری نیاز به سطوح مشابه سرمایه دارد.
مقایسه در این زمینه شامل هزینه های مصالح ساختمانی ، نیروی کار و حمل و نقل است.

 منبع https://www.aryabaron.com/

2. زمان ساخت
ساخت یک ساختمان مبتنی بر روند سنگ تراشی سنتی ممکن است 6 تا 7 ماه طول بکشد.
ساخت یک ساختمان با همان حجم با استفاده از پارتیشن های گل میخ فقط 1 ماه طول می کشد.
زمان ساخت بسیار مهم است. هر چه ساختمان یا انبار تولیدی هرچه زودتر به بهره برداری برسد ، بازگشت سرمایه سریعتر حاصل می شود.

ساختمانهای پارتیشن گل میخ به جای "ساخته شده" مونتاژ می شوند. قطعات ساختاری و اجزای روکش تمام شده به محل می رسند و سپس مانند خانه ای از آجرهای اسباب بازی جمع می شوند. نکته مثبت دیگر این است که نیازی به انتظار برای از دست دادن رطوبت اضافی پوسته ساختمان نیست.

3. فرایندهای ساخت و ساز
در بعضی از بخشهای صنعت ، الزامات ساخت و ساز می تواند برای یک پروژه ساختمانی بسیار مهم باشد. ساخت پارتیشن گل میخک یک فرآیند خشک است و به آب برای مواد ساختمانی احتیاج ندارد. یک فرایند خشک فقط به مونتاژ ساختار و رفع روکش (در اینجا ، ساندویچ پانل ها) با پیچ نیاز دارد.

ساخت و ساز سنتی سنگ تراشی از "فرایندهای مرطوب" استفاده می کند که برای ساختن ملات برای آجرچینی ، بتن برای ریخته گری یا گچ برای ارائه به مقدار قابل توجهی آب نیاز دارد.

بعضی از بخشهای صنعت ، مانند پردازش چوب یا تولید داروسازی ، به سطوح رطوبت نسبی ثابت و کنترل شده نیاز دارند ، که مانع فرآیندهای ساخت مرطوب است.



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

سیستم حمل و نقل جهانی در حال حاضر یک بحران منحصر به فرد و غیر منتظره را تجربه می کند. وقایع خارق العاده و ناگهانی حوادث ناشی از بیماری همه گیر منجر به بحران شدید کمبود کانتینر شده است. این وضعیت را می توان به عنوان یک وضعیت جهانی طبقه بندی کرد ، زیرا کمبود کانتینر در تمام زنجیره های تأمین تأثیرات ناگهانی دارد و تجارت بین المللی را اساساً مختل می کند. کمبود کانتینر در مکان های مناسب در طول مرحله بهبود تأثیر زیادی بر نرخ داشت. فعالان بازار اعلام می کنند که هزینه حمل و نقل از حدود 1500 دلار به 6000 تا 9000 دلار به ازای هر کانتینر در فوریه سال جاری افزایش یافته است. همچنین کمبود کانتینر باعث افزایش قیمت جدید کانتینرها می شود ، زیرا تولیدکنندگان تقاضا برای دریافت هزینه اضافی را می دانند. تولیدکنندگان کانتینر چینی که بر بازار مسلط هستند ، اکنون ظرف 2500 دلاری را برای یک کانتینر جدید هزینه می کنند ، این در حالی است که سال گذشته 1600 دلار بود. در شش ماه گذشته ، نرخ اجاره کانتینر نیز حدود 50 درصد رشد کرده است.

این بحران به چهار دلیل اصلی بوجود آمده است. اولاً ، به دلیل کاهش تعداد کانتینرهای موجود ، ثانیا ، از آنجا که اکثر بنادر متراکم هستند زیرا از کاهش نیروی کار رنج می برند ، ثالثاً به دلیل کاهش تعداد کشتی های فعال ، و چهارم ، از آنجا که قابل توجه است تغییر در احساس خرید مشتری.

یک "قو سیاه" واقعی در اواسط سال گذشته به جایی رسیده است. کانتینرهایی از آسیا به آمریکای شمالی فرستاده شدند ، اما به دلیل محدودیت های COVID-19 ، تقریباً هیچ چیز در جهت مخالف حرکت نکرد. از آنجا که آنها علاقه ای به این موضوع نداشتند ، شرکت های حمل و نقل به بازده ظروف خالی توجه نکردند. عدم تقارن موجود در عرضه ، به یک عدم تعادل هیولا تبدیل شده است.

علاوه بر این ، در بنادر آمریکا کمبود نیروی کار فاجعه بار وجود داشت. و این فقط در مورد اسکله و انبار نبود. به دلیل محدودیت های مرزی ، کار گمرک نیز تا حدی به حالت تعلیق درآمد.

اگرچه چین صادرات را زودتر از سایر کشورهای جهان از سر گرفت ، اما سایر کشورها با محدودیت ها و کاهش نیروی کار روبرو بودند و همچنان نیز با آن روبرو هستند. در حال حاضر 40 درصد عدم تعادل در آمریکای شمالی وجود دارد. این به این معنی است که از هر ده کانتینر فقط چهار فروند ارسال می شود ، در حالی که شش در بندرهای ورودی باقی مانده اند. با تجارت بین چین و ایالات متحده به طور متوسط ​​900000 TEU (واحد معادل 20 فوت) در ماه ، عدم تعادل مطلق ظرف کاملاً بزرگ است. علاوه بر این ، طبق گفته شرکت مشاور دکارت داتاماین ، محموله های فعلی در بالاترین حد خود قرار دارند. در سه ماهه اول ، حجم آنها 23.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

بحران حمل و نقل کانتینر از طرق مختلف حوزه های مختلف تجاری را تحت تأثیر قرار داده است. به عنوان مثال ، حمل و نقل کالاهای با ارزش مانند محصولات مهندسی مکانیک ، الکترونیک و تجهیزات رایانه ای حداقل تحت تأثیر قرار گرفت. اما برای سایر کالاها ، به ویژه برای صنعت نساجی آسیا ، افزایش هزینه های حمل و نقل عواقب شدیدتری داشت. صادرکنندگان استدلال می کنند که افزایش شدید نرخ حمل و نقل منجر به تعطیلی بسیاری از کارخانه های نساجی شده است که با حاشیه کم کار می کنند. تاخیر و کمبود کانتینر باعث افزایش قیمت ها می شود. در آسیا تاخیرهای تحویل به چندین هفته می رسد و بسیاری از شرکت ها را مجبور به مذاکره در مورد افزایش قیمت با خریداران می کند.

مشاور صنعت حمل و نقل Alphaliner می گوید که شرکت های حمل و نقل می توانند 0.66 دلار برای یک کانتینر 40 متری در هر مایل دریایی از شانگهای به لس آنجلس در مقابل کمتر از 0.10 دلار در راه بازگشت دریافت کنند. قیمت های حتی بهتر برای مسیر شانگهای به ملبورن با 0.88 دلار یا از شانگهای به سانتوس با 0.75 دلار در دسترس است. این تفاهم وجود دارد که کانتینرهای خالی باید به آسیا تحویل داده شود تا شرکت های حمل و نقل بتوانند به کار خود ادامه دهند. مسیرهای تجاری از آسیا به ایالات متحده بسیار سودآور شده است به طوری که شرکت های حمل و نقل حتی قبل از ارسال کانتینر به آسیا منتظر بار نمی مانند ، به خصوص هنگامی که بار در بندر وجود ندارد.

با گزارش هایی مبنی بر افزایش ازدحام و کمبود کانتینر به بنادر اصلی چین ، مقامات چینی خواستار همکاری برای تهیه کانتینر بیشتر و نرخ حمل و نقل کمتر هستند. آنها اخیراً از بنادر و انجمن های حمل و نقل خواسته اند تا با شرکت های حمل و نقل بین المللی برای رفع کمبود کانتینر همکاری کنند. مقامات چینی هنگام سخنرانی در کنفرانسی که به میزبانی وزارت حمل و نقل برگزار شد ، گفتند که انجمن بنادر و بندرهای چین (CPHA) و انجمن صاحبان کشتی چین (CSA) باید کمبود کانتینرهای حیاتی در تجارت خارجی را کاهش دهند. این وزارتخانه اذعان کرد که احیای تجارت ، که سال گذشته آغاز شد ، به کمبود کانتینر کمک کرد. با این حال ، آنها همچنین بازگشت کند کانتینرها از آمریکای شمالی به آسیا را یکی از دلایل کسری فعلی آنها در چین عنوان کردند.

منبع: https://www.aryabaron.com/



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

سریع پول خود را دو برابر کنید! "آیا این کلمات به عنوان کلاهبرداری سریع و سریع ثروتمند به نظر می رسند؟ چه بخواهید پیشنهادهایی از این قبیل را ارزیابی کنید و چه اهداف سرمایه گذاری را برای نمونه کارهای خود تعیین کنید ، یک روش سریع و کثیف وجود دارد شما چقدر طول می کشد تا پول خود را دو برابر کنید. این قانون 72 نامیده می شود ، و می تواند برای هر نوع سرمایه گذاری اعمال شود.


قانون چگونه کار می کند
برای استفاده از قانون 72 ، عدد 72 را بر بازده سالانه سرمایه گذاری تقسیم کنید. نتیجه تعداد سالهایی است که تقریباً برای دو برابر کردن پول شما طول می کشد. به عنوان مثال ، اگر بازده سالانه گواهی سپرده بانکی (CD) 2.35٪ باشد و شما 1000 دلار سرمایه گذاری داشته باشید ، 72 / 2.35 یا 30.64 سال طول می کشد تا شما سرمایه اصلی خود را دو برابر کنید و به 2000 دلار برسید.


افسرده ، درسته؟ CD ها از نظر ایمنی و نقدینگی بسیار مناسب هستند ، اما بیایید به یک مثال جالب توجه تر نگاه کنیم: سهام نمی توان از قبل دانست که چه اتفاقی برای قیمت سهام خواهد افتاد. ما می دانیم که عملکرد گذشته بازدهی در آینده را تضمین نمی کند. اما با بررسی داده های تاریخی ، می توان حدس زده ای را حدس زد. طبق استاندارد و پورز ، میانگین بازده سالانه شاخص S&P ، که بعداً به S&P 500 تبدیل شد ، از 1926 تا 2020 10٪ بود. با 10٪ ، می توانید سرمایه گذاری اولیه خود را هر هفت سال دو برابر کنید (72 تقسیم بر 10) . در یک سرمایه گذاری با ریسک کمتر مانند اوراق قرضه که میانگین بازده آنها در مدت مشابه 5 تا 6 درصد است ، می توانید انتظار داشته باشید که پول خود را در حدود 12 سال دو برابر کنید (72 تقسیم بر 6).

به خاطر داشته باشید که ما در مورد بازده سالانه یا میانگین بلند مدت صحبت می کنیم. در هر سال خاص ، سهام ممکن است 25٪ بازده یا 30٪ ضرر کند. در طی یک دوره طولانی مدت بازده به طور متوسط ​​10٪ خواهد بود. قانون 72 به این معنی نیست که قطعاً در عرض 10 سال قادر خواهید بود پول خود را از بورس خارج کنید. ممکن است در آن زمان پول خود را دو برابر کرده باشید ، اما ممکن است بازار رو به نابودی باشد و مجبور باشید پول خود را برای چند سال دیگر بگذارید تا شرایط به عقب برگردد. اگر باید به هدفی خاص دست پیدا کنید یا بتوانید پول خود را تا زمان مشخصی برداشت کنید ، قانون 72 کافی نیست. شما باید با دقت برنامه ریزی کنید ، سرمایه گذاری های خود را هوشمندانه انتخاب کنید و نمونه کارهای خود را زیر نظر داشته باشید.

دستیابی به اهداف سرمایه گذاری
یک مشاور مالی حرفه ای ممکن است بهترین شرط شما برای دستیابی به اهداف خاص سرمایه گذاری باشد ، اما قانون 72 می تواند به شما کمک کند تا شروع کنید. اگر می دانید که برای یک تاریخ خاص ، مثلاً برای بازنشستگی ، باید مقدار مشخصی پول داشته باشید یا برای پرداخت شهریه دانشگاه فرزند تازه متولد شده شما ، قانون 72 می تواند یک ایده کلی در مورد اینکه در کدام کلاس های دارایی برای رسیدن به هدف خود باید سرمایه گذاری کنید ، به شما ایده کلی بدهد.

ابتدا ، می توانید از قانون 72 استفاده کنید تا تعیین کند که اگر شهریه به طور متوسط ​​4 درصد در سال افزایش یابد ، هزینه کالج در 18 سال ممکن است باشد. 72 را بر 4٪ تقسیم کنید و می دانید که هزینه های دانشگاه هر 18 سال دو برابر می شود.

در حال حاضر شما 1000 دلار سرمایه گذاری دارید و با افق زمانی 18 ساله ، می خواهید همه آن را در سهام قرار دهید. در بخش قبلی دیدیم که سرمایه گذاری در S&P 500 به طور تاریخی این امکان را به سرمایه گذاران داده است تا هر شش یا هفت سال پول خود را دو برابر کنند. سرمایه گذاری اولیه شما 1000 دلار تا سال 7 به 2000 دلار ، در سال 14 به 4000 دلار و در سال 18 به 6000 دلار رشد می کند. ناگهان 18 سال آنقدر که فکر می کردید افق زمانی ندارد ، شاید شما را به فکر دوباره در استراتژی سرمایه گذاری سوق دهد.

منبع: https://www.aryabaron.com/

خط پایین
در حالی که قانون 72 راهنمای سرمایه گذاری خوبی است ، اما فقط یک چارچوب را ارائه می دهد. اگر به دنبال نتیجه دقیق تری هستید ، باید فرمول ارزش آینده دارایی را بهتر درک کنید. قانون 72 همچنین تأثیر هزینه های سرمایه گذاری ، مانند هزینه های مدیریت و کمیسیون های معاملاتی را که می تواند در بازده شما داشته باشد ، در نظر نگرفته است. همچنین خساراتی را که از مالیات هایی که باید پرداخت کنید متحمل می شوید. سود سرمایه گذاری شما

با 100000 دلار پول نقد مجازی با Risk Free رقابت کنید
مهارت های معاملاتی خود را با شبیه ساز سهام رایگان ما آزمایش کنید. با هزاران تاجر Investopedia رقابت کنید و راه خود را به سمت بالا معامله کنید! قبل از شروع به خطر انداختن پول خود ، در یک محیط مجازی معاملات را ارسال کنید. استراتژی های معاملاتی را تمرین کنید تا وقتی آمادگی ورود به بازار واقعی را دارید ، تمرین مورد نیاز را انجام دهید. امروز شبیه ساز سهام ما را امتحان کنید >>



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

جعبه های Conex مدتهاست که محل ذخیره و حمل و نقل انتخابی مشاغل صادراتی و حمل و نقل کالا است. آنها همچنین یک ماده پایه مناسب برای انواع مختلف سازه هستند. تعجبی ندارد که بسیاری در نظر دارند از جعبه های Conex برای پروژه های خود استفاده کنند. اگر قصد دارید جعبه Conex خود را برای فروش به زودی خریداری کنید ، در اینجا برخی از فرضیاتی که شما نباید هرگز هنگام انتخاب واحد بیان کنید ، آورده شده است.


با فرض اینکه هر نوع جعبه Conex متناسب با پروژه شما باشد
کافی نیست که شما می دانید جعبه های Conex انواع مختلفی دارند. همچنین باید بدانید که هر نوع مکانیسم باز و بسته شدن منحصر به فردی دارد. مهم نیست که شما چگونه می خواهید کانتینر حمل و نقل را دوباره در آن قرار دهید ، این ویژگی می تواند بر روی کار مورد نیاز تأثیر بگذارد. این امر همچنین بر نحوه استفاده از جعبه برای ذخیره و صادرات کالا تأثیر می گذارد. یک نوع جعبه Conex پیدا کنید که بتوانید به راحتی کار کنید یا متناسب با هدف مورد نظر تغییر دهید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید بیشتر دیواره های جانبی را از بین ببرید ، به راحتی یک ظرف سمت باز بخرید تا بتوانید از کار سخت برش دیوار جلوگیری کنید ، زیرا فقط می توانید درب را بردارید.

منبع: https://www.aryabaron.com/

با فرض خالی بودن جعبه Conex
اگر می خواهید یک جعبه دست دوم Conex بخرید ، ابتدا ابتدا با دقت داخل آن را بررسی کنید. در بعضی از جعبه های Conex استفاده شده ، هنوز محتوای آن باقی مانده از سفر قبلی است. به غیر از محصولات اضافی که در ظرف تمیز نشده اند ، ممکن است عایق ها ، کف و سایر وسایل را نیز سالم نگه دارید. اگر در نهایت یکی از این ظروف را بخرید ، باز هم باید هزینه های خود را برای از بین بردن و تمیز کردن هزینه کنید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که داخل جعبه ای که قصد خرید آن را دارید قبل از اینکه آن را برای حمل بار روی کامیون بارگذاری کنند ، واقعا خالی است.

با فرض تحویل کانتینر به شما
در حالی که تأمین کنندگان معتبر در هوستون ، مانند خدمات مدیریت تجهیزات ، وسایل نقلیه مورد نیاز برای حمل جعبه Conex را که خریداری کرده اید به خانه خود دارند ، دیگران این کار را نمی کنند. آخرین چیزی که شما نیاز دارید جعبه Conex تازه خریداری شده است که در نهایت خودتان آن را بیرون می کشید. و فقط یدک کشی نیست که باید نگران آن باشید. تخلیه کانتینر و انتقال آن به فضای مورد نظر در ملک شما نیز ممکن است چالش برانگیز باشد. در حالی که ، اگر جعبه را از یک تأمین کننده مطمئن خریداری کنید ، تنها نگرانی شما این است که پس از تحویل آن را روی املاک خود تنظیم کنید.

اینها متداولترین اشتباهاتی است که مصرف کنندگان هنگام خرید جعبه های Conex مرتکب می شوند. به شما کمک می کند قبل از خرید در واحدها ، ابتدا تحقیق کنید تا مطمئن شوید که واحد موردنظر را درست انتخاب کرده اید. مراجعه به یک تامین کننده مطمئن باید اولین قدم در فرآیند خرید باشد.

هنگام خرید جعبه Conex برای فروش چه انتظاری می توان داشت
اکنون که دانستید هنگام خرید جعبه Conex هرگز نباید چه چیزی را تصور کنید ، وقت آن است که دقیقاً همان چیزی را که می توانید هنگام خرید یک جعبه انتظار داشته باشید ، مرور کنید. باورهای غلط زیادی در مورد جعبه های Conex وجود دارد ، و گرچه برخی از آنها ممکن است ریشه در یک حقیقت منصفانه داشته باشد ، اما برخی دیگر به سادگی محصول حدس و گمان ها هستند.



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد