نشر ماهی
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

به کودکان کمک کنید تا عادتهای خوب مطالعه را شکل دهند

در مورد کمک به تکالیف ، تحقیقات در زمینه آموزش و روانشناسی نشان می دهد که همه اینها به چگونگی درگیر شدن والدین بستگی دارد.

وقتی بچه ها احساس کنند تکلیف خانه ارزش دارد و انجام آن انتخاب خود آنهاست ، جالب تر به نظر می رسد و منجر به موفقیت بیشتری می شود.
آنچه ضروری است تمرکز والدین بر حمایت از انگیزه دانش آموزان است. کمک والدین می تواند نتیجه معکوس داشته باشد که شامل ارائه دستورالعمل درباره محتوای تکالیف باشد. در مقابل ، وقتی والدین انتظارات واضحی از خود نشان می دهند و به دانش آموزان کمک می کنند تا یک تکالیف درسی را انجام دهند ، والدین از موفقیت در مدرسه حمایت می کنند. دانش آموزانی که روال مشخصی در مورد تکالیف دارند - زمان مشخص ، مکان مشخص و روش مشخص برای تکمیل تکالیف - به احتمال زیاد معتقدند که می توانند هنگام انجام تکالیف بر چالش ها غلبه کنند ، مسئولیت بیشتری برای یادگیری به عهده بگیرند و در نهایت در مدرسه بهتر عمل کنند . تکالیف ویژه با استفاده از مدل سازی استراتژی های مطالعه و کمک به دانش آموزان در تعیین اهداف و برنامه ریزی برای اتمام تکالیف ، تکالیف ویژه ای است که به والدین کمک می کند تا کودکان خود را در تنظیم مهارت های خودتنظیمی کمک کنند.

والدین همچنین باید به بچه ها استقلال دهند. وقتی بچه ها با مشق شب مشكل می خورند ، والدین گاهی اوقات این غریزه را دارند كه با استفاده از دستورات ، مشوق ها ، تهدیدها ، مراقبت ها یا فقط كارها را خودشان كنترل كنند. این تاکتیک ها ممکن است در کوتاه مدت کار کنند ، اما در دراز مدت به درد بچه ها نخواهند خورد. یک استراتژی بهتر توضیح این است که چرا حتی خسته کننده ترین تکالیف درسی می تواند به دانش آموزان در دستیابی به اهداف شخصی کمک کند (جدا از کسب نمره خوب). ارائه انتخاب های مربوط به تکالیف و تأکید بر اینکه دانش آموزان باید به روش خودشان کار کنند نیز مهم است. وقتی بچه ها احساس کنند تکلیف خانه ارزش دارد و انجام آن انتخاب خود آنهاست ، جالب تر به نظر می رسد و منجر به موفقیت بیشتری می شود. سرانجام ، هر آنچه والدین در رابطه با تکالیف مدرسه می گویند یا انجام می دهند ، بسیار مهم است که اعلام کنیم اشتباهات بخشی از روند یادگیری است و تلاش در قلب موفقیت بچه ها است. خودمختاری برای کلاس بهترین کار را دارد
جسیکا لاهی
جسیکا لاهی نویسنده همکاری در روزنامه آتلانتیک ، ستون نویس در Motherlode و نویسنده کتاب آینده "هدیه شکست: چگونه بهترین والدین یاد می گیرند که چگونه اجازه دهند فرزندانشان موفق شوند".

نشر ماهی

تحقیقات نشان داده است که فرزندان والدین پشتیبان خودمختاری - والدینی که به فرزندان خود استقلال و کنترل کار خود را می دهند - بعداً در صورت عدم حضور والدین ، ​​بهتر می توانند تکالیف را به تنهایی انجام دهند. برعکس ، فرزندان والدین "راهنما" یا "کنترل کننده" ، که مداخله می کنند و همه جزئیات عملکرد کودک خود را مدیریت می کنند ، وقتی با چالش و ناامیدی روبرو می شوند ، تسلیم می شوند. هنگامی که این بچه ها در مدرسه به سر می برند ، فرزندان والدین حمایت کننده از استقلال از یک مزیت مشخص برخوردار می شوند ، زیرا چالش و ناامیدی در هنگام یادگیری ، اصطلاحاً مشکلات مطلوب ، از بهترین روش ها برای تبدیل گذرا ، تحقق های کوتاه مدت و خاطرات به طولانی است. یادگیری طولانی مدت ، با دوام

فرزندان والدین کنترل کننده ، که هرگونه جزئیات عملکرد کودک خود را مداخله و مدیریت می کنند ، وقتی با چالش و ناامیدی روبرو می شوند ، تسلیم می شوند.
والدین باید با توجه به هدف انجام تکالیف با کیفیت بالا ، به دانش آموزان در انجام تکالیف کمک کنند: دستیابی به تسلط بر مطالب دانشگاهی ، تقویت مهارت های سازمانی و تقویت عادت های کاری.

متأسفانه ، نوعی "کمک" که بسیاری از والدین در زمان انجام تکالیف به کودکان می دهند ، این اهداف را تضعیف می کند. من در مورد کمک های ضد مثلی معلمان صحبت نمی کنم: پاسخهایی که والدین در مورد تکالیف ریاضی ارائه می دهند و به طور مشکوک ویرایش های بزرگسالان در مقاله های انگلیسی. من درمورد مدیریت عادی ، کارگردانی و کنترل زمان ، مکان و نحوه کار در مدرسه کودکان صحبت می کنم.

والدین وقتی به فرزندان خود فرصت و مکانی را می دهند که برای کار با ناامیدی و چالش به تنهایی در اختیار آنها قرار دهند ، کمک می کنند. و در نهایت ، هنگامی که آن کودکان بهترین نتیجه را به خود داده اند و به والدین نیاز دارند تا با کمک بیشتری وارد عمل شوند ، این می تواند به جای راه حل و پاسخ آسان به شکل تغییر مسیر و تشویق عاشقانه باشد.





:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: