دکوراسیون داخلی و طراحان داخلی
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

طراحی داخلی هنر و دانش درک رفتار مردم برای ایجاد فضاهای عملکردی در داخل ساختمان است. دکوراسیون مبلمان یا تزئین فضایی با عناصر تزئینی است که گاهی اوقات با مشاوره و کمک عملی تکمیل می شود. به طور خلاصه ، طراحان داخلی ممکن است تزئین کنند ، اما تزئین کنندگان طراحی نمی کنند.

طراح داخلی
طراح داخلی بیان می کند که در مقایسه با تزئینات داخلی بیشتر بر برنامه ریزی ، طراحی عملکردی و استفاده موثر از فضا تأکید شده است. یک طراح داخلی در طراحی خط پایینی می تواند پروژه هایی را انجام دهد که شامل تنظیم طرح اصلی فضاها در داخل ساختمان و همچنین پروژه هایی است که نیاز به درک موضوعات فنی مانند موقعیت پنجره و درب ، آکوستیک و روشنایی دارند. [1] اگرچه یک طراح داخلی ممکن است طرح یک فضا را ایجاد کند ، اما ممکن است دیوارهای تحمل کننده را بدون مهر زدن به طرح های آنها برای تأیید توسط یک مهندس سازه ، تغییر ندهد. طراحان داخلی اغلب مستقیماً با معماران ، مهندسان و پیمانکاران کار می کنند.

طراحان داخلی باید مهارت بالایی داشته باشند تا بتوانند محیط های داخلی را از لحاظ عملکردی ، ایمن و مطابق با کدهای ساختمان ، مقررات و الزامات ADA ، ایجاد کنند. آنها فراتر از انتخاب پالت رنگ و اثاثیه هستند و دانش خود را در تهیه اسناد ساختمانی ، بارهای اشغال ، مقررات مراقبت های بهداشتی و اصول طراحی پایدار ، و همچنین مدیریت و هماهنگی خدمات حرفه ای از جمله مکانیکی ، برقی ، لوله کشی و زندگی استفاده می کنند. ایمنی - همه برای اطمینان از اینکه مردم می توانند در یک محیط بی ضرر زندگی کنند ، یاد بگیرند یا کار کنند ، از نظر زیبایی نیز خوشایند است.

ممکن است شخصی بخواهد تخصص و توسعه دانش فنی خاص یک منطقه یا نوع طراحی داخلی ، مانند طراحی مسکونی ، طراحی تجاری ، طراحی مهمان نوازی ، طراحی مراقبت های بهداشتی ، طراحی جهانی ، طراحی نمایشگاه ، طراحی مبلمان و مارک تجاری فضایی را داشته باشد. طراحی داخلی حرفه ای خلاقانه است که نسبتاً جدید است ، به طور مداوم در حال پیشرفت است و اغلب برای مردم گیج کننده است. این یک کار هنری نیست و متکی به تحقیقات بسیاری از زمینه ها است تا بتواند درک درستی از نحوه تأثیر پذیری افراد از محیط خود ارائه دهد.

رنگ در طراحی داخلی
رنگ یک ابزار طراحی قدرتمند در دکوراسیون و همچنین در طراحی داخلی است که هنر ترکیب و هماهنگی رنگ ها برای ایجاد یک طرح شیک در معماری داخلی فضا است. [21]

برای طراحان داخلی داشتن تجربه ای عمیق از رنگ ها ، درک تأثیرات روانشناختی آنها و درک معنای هر رنگ در مکان ها و موقعیت های مختلف برای ایجاد ترکیبات مناسب برای هر مکان ضروری است. [22]

ترکیب رنگها با هم می تواند باعث ایجاد یک حالت ذهنی شود که توسط ناظر مشاهده می شود و در نهایت می تواند بر آنها اثرات مثبت یا منفی بگذارد. رنگ ها باعث می شوند اتاق آرام تر ، شاد ، راحت ، استرس زا و یا چشمگیرتر باشد. ترکیب رنگ ها باعث می شود یک اتاق کوچک بزرگتر یا کوچکتر به نظر برسد. [23] بنابراین برای حرفه طراحی داخلی این است که رنگ های مناسب را برای مکانی انتخاب کند تا مشتری بتواند به آن فضا نگاه کند و احساس کند. [22]

تخصصها

یک حلقه سیم برق به عنوان میز وسط در نمایشگاه دکوراسیون ریودوژانیرو مورد استفاده مجدد قرار گرفت
مسکونی
طراحی مسکونی ، طراحی فضای داخلی اقامتگاه های خصوصی است. از آنجا که این نوع طراحی برای موقعیت های فردی بسیار خاص است ، نیازها و خواسته های فرد در این زمینه از طراحی داخلی در درجه اول قرار دارد. طراح داخلی ممکن است از مرحله برنامه ریزی اولیه روی پروژه کار کند یا ممکن است روی بازسازی ساختار موجود کار کند. این اغلب فرایندی کاملاً درگیر است که تنظیم و ایجاد فضایی با دید مشتری ماه ها به طول می انجامد. [24]

تجاری
طراحی تجاری طیف گسترده ای از فوق تخصصها را در بر می گیرد.

خرده فروشی: شامل مراکز خرید و مراکز خرید ، فروشگاه های بزرگ ، فروشگاه های ویژه ، کالاهای تجسمی و نمایشگاه ها می باشد.
مارک تجاری بصری و فضایی: استفاده از فضا به عنوان یک رسانه برای بیان یک برند شرکتی.
شرکت: طراحی دفتر برای هر نوع مشاغل مانند بانک ها.
بهداشت و درمان: طراحی بیمارستان ها ، امکانات زندگی مساعدت کننده ، مطب های پزشکی ، مطب های دندانپزشکی ، امکانات روانپزشکی ، آزمایشگاه ها ، مراکز تخصصی پزشکی.
مهمان نوازی و تفریح: شامل هتل ها ، متل ها ، استراحتگاه ها ، کشتی های تفریحی ، کافه ها ، کافه ها ، کازینوها ، کلوپ های شبانه ، تئاترها ، سالن های موسیقی و کنسرت ، سالن های اپرا ، اماکن ورزشی ، رستوران ها ، سالن های ورزشی ، کلوپ های بهداشتی و آبگرم و غیره
نهادی: ادارات دولتی ، م institutionsسسات مالی (بانک ها و اتحادیه های اعتباری) ، مدارس و دانشگاه ها ، امکانات مذهبی و غیره
تسهیلات صنعتی: امکانات تولید و آموزش و همچنین امکانات واردات و صادرات. [24]
نمایشگاه: شامل موزه ها ، گالری ها ، سالن های نمایشگاه ، به ویژه طراحی نمایشگاه و گالری نمایشگاه است.
ساختمان ترافیک: شامل ایستگاه اتوبوس ، ایستگاه مترو ، فرودگاه ها ، اسکله و غیره است.
ورزش: شامل سالن های ورزشی ، استادیوم ها ، اتاق های شنا ، سالن های بسکتبال و غیره
تدریس در یک موسسه خصوصی که کلاس های طراحی داخلی را ارائه می دهد
خوداشتغالی
اشتغال در شرکت های بخش خصوصی
دیگر
سایر زمینه های تخصصی شامل طراحی پارک تفریحی و موضوعی ، طراحی موزه و نمایشگاه ، طراحی نمایشگاه ، طراحی مراسم (شامل مراسم ، عروسی ، دوش های کودک و عروس ، مهمانی ها ، کنفرانس ها و کنسرت ها) ، یک ظاهر طراحی داخلی و یکپارچه ، یک ظاهر طراحی صنایع دستی ، یک ظاهر طراحی شده مواد غذایی ، یک ظاهر طراحی شده محصول ، طراحی جدول ، طراحی تئاتر و اجرا ، طراحی صحنه و صحنه ، طراحی منظره و طراحی تولید برای فیلم و تلویزیون. فراتر از اینها ، طراحان داخلی ، به ویژه کسانی که تحصیلات تکمیلی دارند ، می توانند در طراحی مراقبت های بهداشتی ، طراحی زمین شناسی ، طراحی امکانات آموزشی و سایر زمینه هایی که نیاز به دانش تخصصی دارند تخصص داشته باشند. برخی از برنامه های دانشگاهی تحصیلات تکمیلی را در پایان نامه ها و زمینه های دیگر ارائه می دهند. به عنوان مثال ، هر دو دانشگاه کرنل و دانشگاه فلوریدا برنامه های تحصیلات تکمیلی طراحی داخلی را در مطالعات محیط و رفتار ارائه می دهند.

حرفه


تحصیلات
مقاله اصلی: آموزش طراحی داخلی
مسیرهای مختلفی وجود دارد که می توان برای تبدیل شدن به یک طراح داخلی حرفه ای گام برداشت. همه این مسیرها نوعی آموزش را شامل می شود. کار با یک طراح حرفه ای موفق یک روش غیر رسمی آموزش است و قبلاً رایج ترین روش آموزش بوده است. در بسیاری از ایالات ، این مسیر به تنهایی نمی تواند منجر به صدور مجوز به عنوان یک طراح داخلی حرفه ای شود. آموزش از طریق موسسه ای مانند کالج ، مدرسه هنری یا طراحی یا دانشگاه راهی رسمی تر برای تمرین حرفه ای است.

در بسیاری از کشورها ، چندین دوره تحصیلات دانشگاهی در حال حاضر در دسترس است ، از جمله دوره های مربوط به معماری داخلی ، که سه یا چهار سال طول می کشد.

یک برنامه آموزش رسمی ، به ویژه برنامه ای که توسط سازمانی حرفه ای از طراحان داخلی معتبر یا توسعه یافته باشد ، می تواند آموزشی را ارائه دهد که حداقل استاندارد تعالی را داشته باشد و بنابراین از دانش سطح بالایی برخوردار است. همچنین فارغ التحصیلان دانشگاه و دکتری وجود دارد. برنامه هایی که برای کسانی که به دنبال آموزش بیشتر در یک تخصص خاص طراحی هستند (به عنوان مثال طرح پیشگیری از بارداری یا مراقبت های بهداشتی) یا کسانی که مایل به آموزش طراحی داخلی در سطح دانشگاه هستند ، در دسترس است.

شرایط کاری
طیف گسترده ای از شرایط کار و فرصت های شغلی در طراحی داخلی وجود دارد. شرکت های بزرگ و کوچک اغلب طراحان داخلی را به عنوان کارمند در ساعات کاری منظم استخدام می کنند. طراحان شرکت های کوچکتر و سیستم عامل های نوسازی آنلاین معمولاً بر اساس قرارداد یا هر شغل کار می کنند. طراحان خود اشتغالی ، که 26٪ از طراحان داخلی را تشکیل می دهند ، [25] معمولاً بیشترین ساعات را کار می کنند. طراحان داخلی معمولاً برای تأمین ضرب العجل ها ، ماندن در بودجه و تأمین نیازهای مشتری تحت فشار و استرس کار می کنند.

در برخی موارد ، متخصصان دارای مجوز قبل از ارائه طرح برای تأیید توسط مشتری یا مجوز ساخت ، کار را بررسی کرده و آن را امضا می کنند. نیاز به بازبینی و امضا با مجوز از نظر محل ، قانون مربوطه و دامنه کار متفاوت است. کار آنها می تواند شامل سفر قابل توجهی برای بازدید از مکان های مختلف باشد. با این وجود ، با توسعه فناوری ، روند تماس با مشتری و برقراری ارتباط با گزینه های طراحی آسان تر شده و به سفر کمتری نیاز دارد. [26] آنها همچنین فضایی را نوسازی می کنند تا سلیقه خاص مشتری را برآورده سازد.

 

منبع: https://redpanel.co/mag/bedroom-decoration/

https://en.wikipedia.org/wiki/Interior_design





:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: