نکاتی در مورد طراحی داخلی
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

بگذارید طبقه صحبت کند

مانند سقف ، کف اغلب به عنوان یک فکر بعدی در طرح های تزئینی باقی مانده است ، اما یک طبقه بیانیه می تواند نتایج چشمگیری ایجاد کند که فاکتور واو را به اتاق اضافه می کند. نکته اصلی در ایجاد تعادل است ، به عنوان مثال ، اگر کف زمین الگوی شلوغی است ، اطمینان حاصل کنید که بقیه اتاق به عقب و خنثی شده است. به دنبال قطعات مبلمان با ردپای کوچک باشید و آنچه را که می توانید از زمین بلند کنید.

با رنگهای مکمل تماس بگیرید

چرخ رنگ یک طراحی داخلی ضروری است. هنگامی که برای الهام گرفتن تلاش می کنید می تواند به شما کمک کند تا رنگ بندی خود را برنامه ریزی کنید یا شما را از یک شیار طراحی خارج کند. از آن برای کمک به شما در تهیه طرح های مکمل (استفاده از رنگ های طرف مقابل چرخ) ، طرح های مشابه (استفاده از رنگ های کنار هم روی چرخ) یا طرح های جسورتر مانند تقسیم مکمل یا سه بعدی استفاده کنید که از سه رنگ استفاده می کنند.

از نسبت طلایی پیروی کنید

نسبت طلایی نسبی است که غالباً در طبیعت دیده می شود و طی قرن ها به خوبی به هنرمندان خدمت کرده است. طراحان داخلی می توانند از آن به خوبی استفاده کنند و طرح هایی را ایجاد کنند که بدون هیچ زحمتی هماهنگ باشند. این کار با تقسیم فضاها به تقریباً دو سوم برای یک بخش و یک سوم برای بقیه کار می کند. در اینجا ، تختخواب و میز کنار تقریباً دو سوم چیدمان را اشغال می کنند ، در حالی که واحد قفسه بندی حدود یک سوم را اشغال می کند ، بدون ایجاد احساس زیاد رسمی تعادل ایجاد می کند.

لوازم جانبی منزل را تکرار کنید

تکرار اشکال در کل طرح یک روش ظریف برای کمک به مغز انسان برای خواندن یک فضا به عنوان یک کل هماهنگ است. به عنوان مثال ، در اینجا مجموعه ای از مستطیل ها - در تصاویر ، مبل و کوسن های پراکنده - مانند جفت آینه های گرد ، میز قهوه گرد و گلدان ، به یکدیگر پژواک می زنند. آمپرسند مرکزی به طور هدفمند تکرار را مختل می کند تا طرح خیلی قابل پیش بینی نشود.

روشنایی داخلی را ارکستر کنید

نور خوب اغلب آخرین چیزی است که اکثر مردم هنگام ارائه یک طرح جدید در مورد آن فکر می کنند ، اما واقعاً باید اولین باشد. قبل از استفاده از تزئینات باید با دقت برنامه ریزی کنید که چراغ ها ، سوئیچ ها و پریزها به کجا می روند ، و اطمینان حاصل کنید که ترکیب خوبی از روشنایی بالای سر ، روشنایی وظیفه ، نور خلق و خو و نور لهجه را شامل می شوید. استفاده از رنگ و روشنایی مناسب لامپ برای کارهای مناسب نیز به اتاق شما کمک می کند تا بهترین عملکرد را داشته باشد.

رنگ های تیره را در آغوش بگیرید

بهترین روش برای استفاده بیشتر از یک اتاق تاریک چیست؟ پاسخ غریزی ممکن است این باشد که آن را به رنگ سفید روشن درآورید تا نور هرچه بیشتر منعکس شود. اما این می تواند به یک اتاق خسته کننده لحنی خاموش و خاکستری بدهد که بیهوده احساس تاریکی کند. درعوض ، قسمت تاریک را در آغوش بگیرید و دیوارهای خود را با رنگ های عمیق و غنی رنگ آمیزی کنید تا طرحی دگرگون ناپذیر و دلباز ایجاد کند که شما را به خود جلب کند. با چند لهجه روشن حالت را سبک کرده و از نورپردازی لایه ای زیادی مطمئن شوید.

نکات طراحی را از طبیعت بگیرید

DFS برای پیدا کردن طرح رویایی خود لازم نیست ساعتها به جستجوی تصاویر زیبا از فضای داخلی بپردازید. به اطراف خود نگاه کنید و همه جا شاهد الهام گرفتن خواهید بود - از بافت آرامش دهنده سنگریزه های ساحل تا لرزش بنزین در گودال پیشخوان. عکس بگیرید و از آنها استفاده کنید تا به شما کمک کند یک صفحه مفهومی برای اطلاع از طرح خود ایجاد کنید. این اتاق با مضمون ساحلی ، از نور گلدان خرچنگ دریایی گرفته تا دیوارهای چوبی سفید شده ، در ساحل کشیده می شود.

یک اتاق بیرون ایجاد کنید

در حال برنامه ریزی یک اتاق ناهار خوری به سبک alfresco برای سرگرمی در فضای باز هستید؟ با فضای بیرونی خود همانند یک اتاق نشیمن و عامل فرش ، نورپردازی ، نشیمن راحت و مکان هایی برای نوشیدن نوشیدنی ها رفتار کنید. نرده ها را با رنگ های آفتابی نقاشی کنید ، کارهای هنری را به نمایش بگذارید (برای زنده ماندن از عناصر می توانید چاپ را به طور خاص برای فضای باز خریداری کنید) و گیاهان آویز. در آخر ، از یک فرش برای زمین زدن طرح استفاده کنید.

با الگو تند و تیز باشید

ترکیب الگوهای مختلف در یک اتاق ممکن است روی حیله و تزویر باشد ، اما نکته خوب استفاده از الگوهای متنوع در رنگ های مشابه یا همان الگو اما در مقیاس های مختلف است. به عنوان مثال ، گلهای کوچک را که با شکوفه های بزرگ پر از گل مخلوط شده اند ، امتحان کنید یا همانطور که در اینجا نشان داده شده ، به دنبال شکل های جغرافیایی پررنگ در رنگ های مختلف هستید.

کاشی های کف را به دیوارها ببرید

چه کسی می گوید شما نمی توانید از کاشی های طرح دار یکسان در هر دو دیوار و کف استفاده کنید؟ برای طراحی برجسته و حداکثر ضربه ، آنها را از کف به سقف حمل کنید.

از کل اتاق خود استفاده کنید

احساس نکنید که باید مبلمان خود را در امتداد دیوارها بچینید ... اگر یک اتاق نشیمن بزرگ دارید ، آوردن مبل و صندلی راحتی به مرکز فضا فضای نشیمن دنج و بسیار اجتماعی تری ایجاد می کند. این امر به ویژه در فضاهای با نقشه باز بسیار خوب عمل می کند و شما همیشه می توانید یک کنسول در پشت نشیمن خود قرار دهید تا به یک فضای بزرگ مبل نگاه نکنید. اگر اتاق شما برای یک کاناپه مرکزی خیلی کوچک است ، آن را کنار دیوار نگه دارید و چند صندلی را به صورت زاویه دار (رو به سمت مبل) بچینید تا به طراح جلوه دهید.

فرش خود را درست بگیرید

فرش ها بهترین راه برای ترسیم یک طرح طراحی داخلی با هم هستند ، اما خیلی کوچک می شوند و فرش گم شده به نظر می رسد و طرح شما صاف می شود. در حالت ایده آل ، یک فرش باید به اندازه کافی بزرگ باشد که برخی یا تمام پایه های مبلمان شما بتوانند روی آن بنشینند - استفاده از یک فرش کوچک زیر یک میز قهوه فقط باعث ایجاد حس پوکی در اتاق می شود. در یک مکان ناهار خوری ، باید بتوانید کنار میز ناهار خوری بنشینید و چهار پایه صندلی خود را روی فرش قرار دهید. استفاده از آنها را به روش های مختلف نیز در نظر بگیرید - خواه چند قالیچه با هم تداخل داشته باشند یا حتی به جای دیوارپوش ها آویزان شوند.

با یک دونده پله شورش را اجرا کنید

ورودی کمی کم رنگ به نظر می رسد؟ طراحان داخلی می دانند که حتی سخت کوش ترین دکوراسیون راهرو هم نیازی به سبک زدن ندارد. آیا می خواهید یک راهرو باریک یا راه پله به صورت عریض تر ایجاد کنید؟ به جای پوشاندن همه اینها در فرش ، یک دونده را بگذارید که تقریباً 8 سانتی متر کف لخت در دو طرف آن باشد. دونده فضا را تقسیم می کند ، چشم را از فاصله دور می کشد و آن را فریب می دهد تا فکر کند منطقه ناحیه وسیعتر از آن است.

منبع: https://redpanel.co/mag/

https://www.loveproperty.com/gallerylist/71465/interior-design-secret-tips





:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: