خدمات شبکه در تهران
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

در این مقاله تعریفی کاربردی و کاربردی از "خدمات شبکه در تهران " ارائه شده است.

تعریف: سرویس شبکه عملکردی است که از طریق زیرساخت شبکه ارائه می شود و به فرآیند تجارت ارزش می بخشد.

مفهوم ساخت "خدمات شبکه" طی ده سال آینده در حال تغییر است.

ده سال پیش یک سرویس شبکه "همه چیز را به هم متصل می کرد"
امروزه خدمات شبکه با "سرعت ، QOS ، فیلتر کردن ، انعطاف پذیری و افزونگی" تعریف می شوند. در حالی که ما تحویل داریم
پیچیدگی بازار در حال رشد است زیرا پیشرفت فناوری این وظایف را ساده و قابل درک کرده است. مشتریان در مرکز داده ، WAN و دانشگاه پیچیدگی هایی را اجرا می کنند و تقاضا برای پیشرفت در شبکه زیاد است.

مفاهیم سرویس شبکه فردا را می توان با لیست زیر تعریف کرد.

خدمات شبکه فردا
منطقه توصیف خدمات
منابع داده غنی از قابلیت رابط برنامه نویسی و تجزیه و تحلیل ، داده های بزرگ و تجزیه و تحلیل ، پیکربندی توسط سیاست ، مستندات شبکه پویا
پیکربندی مجدد شبکه مبتنی بر پارامتر عملیات خودکار ، خطای مستقل مبتنی بر خط مشی ،
نظارت ، هشدارهای پیش بینی شده و واکنشی داشبورد ، پیکربندی و سازگاری شبکه در آستانه ، داشبورد وضعیت پیشرفته و تجزیه و تحلیل ،
اتصال از چندین رسانه برای اتصال مانند WAN خصوصی ، اینترنت ، تلفن همراه 4G / LTE ، بی سیم بدون خطر و ترس استفاده کنید
اتوماسیون مسیر مدیریت مسیر خودکار برای عملکرد بهینه ، انعطاف پذیری قابل پیش بینی و تطبیق هزینه با نیاز کسب و کار
شبکه امنیتی میکرو تقسیم بندی و رمزگذاری به طور پیش فرض
فایروال های لوازم ایمنی (با کاربرد و کاربرد) ، IDS / IPS ،
بهبود عملکرد نظافت جریان ، بهینه سازی پروتکل ، شتاب محتوا
خدمات شبکه: توضیحات و مثالها
پنهان شدن در منظره دشت
شبکه ها در بسیاری از مکان ها وجود دارند ، گرچه ممکن است شما از آن اطلاع نداشته باشید. تماس هایی که با تلفن های همراه خود برقرار می کنیم از آنها استفاده می کند ، پیام های فوری که در لپ تاپ های خود ایجاد می کنیم بر روی آنها سوار می شود و حتی ارائه دهندگان محتوا مانند YouTube ، LinkedIn و Netflix در بالای آنها قرار دارند. واقعیت این است که در جامعه مبتنی بر فناوری مانند جامعه ما ، شبکه ها جایگاه قابل توجهی در زندگی ما دارند. بنابراین ، چرا همه آن را نمی دانند؟ واقعیت این است که ما بیشتر به مزایایی که آنها ارائه می دهند (مانند تماس تلفنی ، پیام و فیلم) متمرکز می شویم تا فناوری که امکان دریافت این مزایا را به ما می دهد.

دوره امتحان درس
6.4K بازدید
شبکه چیست؟
شبکه به گروهی از دستگاه ها و / یا رایانه ها (همچنین به عنوان گره ها نیز معروف هستند) متصل به یکدیگر به نوعی ، كه می توانند اطلاعات را با یكدیگر مبادله كنند. به عنوان مثال ، Instant Teller در شعبه بانک محلی شما بخشی از یک شبکه است. آنها می توانند در حدود 2 گره یا حدود هزار گره داشته باشند. در یک مورد خاص (اینترنت) ، چندین میلیارد گره در سراسر جهان وجود دارد. هدف اصلی یک شبکه تسهیل ارتباط درون گره های عضو است. برای تماس های تلفن همراه ، صدای دیجیتالی دیجیتالی رد و بدل می شود ، متن پیام های فوری رد و بدل می شود و برای وب سایت هایی مانند YouTube محتوای آن است.

چرا خدمات شبکه مفید است؟
سرویس شبکه یک برنامه سطح پایین یا سطح بالا است که توسط شبکه ارائه می شود (که معمولاً روی سرور اجرا می شود) ، و این امکان را برای شبکه فراهم می کند تا عملکردهای اصلی را انجام دهد. به آنها مانند پیوست سمپاش برای شلنگ باغ خود فکر کنید. به خودی خود ، شیلنگ دارای کاربرد کمی نسبتاً مناسب است. به عنوان مثال ، می توانید ماشین را در بزرگراه خود بشویید ، پس از شستن ماشین ، مسیر را تمیز کنید و چمن یا گلها را آبیاری کنید. اما یک سر اسپری اضافه کنید و اکنون ابزاری دارید که می تواند کارهای بیشتری انجام دهد یا آن کارها را به روشی م moreثرتر انجام دهد.

نمونه هایی از خدمات شبکه
امروزه نمونه های زیادی از خدمات شبکه وجود دارد. برخی از نمونه های متداول سطح پایین به شرح زیر است:
سرویس شبکه چیست؟ تفاوت آن با یک برنامه چیست؟
این چیزی است که یک سرور شبکه فراهم می کند. سرویسی به سایر همتایان کلاینت شبکه ارائه می شود ، به گونه ای که مشتری چیزی را درخواست می کند و سرور آن را با استفاده از پروتکل های مطابق با نوع سرویس ارائه می دهد. مثالهای متداول سرورهای پرونده هستند ، جایی که سرویس یک سیستم فایل مشترک با استفاده از پروتکل های NFS یا SMB / CIFS ، سرویس ایمیل با استفاده از SMTP و / یا IMAP یا POP ، وب سرورها با استفاده از HTTP / HTTPS ، سرورهای زمانی با استفاده از NTP ، سرورهای TFTP با استفاده از ، حدس زده اید ، سرورهای TFTP ، SSH با استفاده از SSL و غیره. لیست طولانی و اساساً نامحدود است ، زیرا هر کسی آزادانه می تواند خودش را اختراع و اجرا کند.

تفاوت آن با برنامه عمدتا در نحوه توصیف آن است. به طور معمول ، سرویس های شبکه برنامه هایی هستند که روی میزبان سرور اجرا می شوند (سرورهای سیستم فایل از یک استثنا قابل توجه هستند). به طور کلی ، برنامه های ارائه دهنده خدمات شبکه ، برنامه تعاملی معمول با رابط کاربری گرافیکی یا رابط تعاملی خط فرمان نیستند ، بلکه درعوض به عنوان یک دایمون اجرا می شوند ، که یک روش فانتزی برای گفتن اینکه هیچ کنسول یا پایانه ای متصل نیستند ، اجرا می شود.





:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: