جمع بندی و یادداشت برداری
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

یادداشت برداری قسمت مهمی از زندگی هر دانش آموز است. دو دلیل عمده برای مهم بودن یادداشت برداری وجود دارد:

هنگام خواندن یا گوش دادن ، یادداشت برداری به تمرکز شما کمک می کند. برای یادداشت برداری - برای نوشتن مطلبی منطقی - باید متن را درک کنید. از آنجا که گوش دادن و خواندن از وظایف تعاملی است ، یادداشت برداری به شما کمک می کند متن را درک کنید. یادداشت برداری به معنای نوشتن هر کلمه ای نیست که می شنوید. شما باید فعالانه تصمیم بگیرید که چه چیزی مهم است و چه چیزی به آنچه قبلاً نوشته اید مربوط می شود.
یادداشت ها به شما کمک می کند تا دائمی آنچه را خوانده اید یا گوش داده اید ، حفظ کنید. این در هنگام تجدیدنظر در آینده به معاینات یا دلایل دیگر مفید است.
یادداشت های خوب باید دقیق ، روشن و مختصر باشند. آنها باید سازماندهی متن را نشان دهند و این باید رابطه بین ایده ها را نشان دهد.

نحوه یادداشت برداری
هنگام مطالعه ، ابتدا متن را بررسی کنید تا نکات اصلی و نحوه ارتباط آنها را بیابید. سپس برای امتیازات فرعی مطالعه کنید. ببینید که چگونه آنها با نکات اصلی و یکدیگر ارتباط دارند. سپس ، نقاط را به یادداشت ها کاهش دهید. اطمینان حاصل کنید که پیوندها و روابط بین ایده ها نشان داده شده است.

یادداشت های خوب باید به طور مناسب سازماندهی شوند. دو روش اصلی برای این کار وجود دارد:

1. لیست کنید
موضوع یکی پس از دیگری با استفاده از اعداد و حروف و تورفتگی برای سازماندهی اطلاعات به ترتیب اهمیت خلاصه می شود. اعداد و حروف را خود آنها یا به صورت ترکیبی می توانند استفاده کنند.

منبع: https://rathgraphic.com/sarresid-khial.html

2. نمودار
نمودار اطلاعات نشان می دهد که چگونه ایده های اصلی به هم مرتبط هستند و سازماندهی اطلاعات را منعکس می کند. می توانید از نمودارهای جریان ، نمودارهای درختی ، نمودارها ، نقشه های ذهنی (بوزان ، 1974) و غیره استفاده کنید. همچنین می توانید دایره ها ، پیکان ها ، خطوط ، جعبه ها و غیره را نیز در آن قرار دهید.

مثال
مثال 2 ، مثال 3 ، مثال 4 ، مثال 5 ، مثال 6

به هر دو روش می توانید از عنوان ، زیر خط ، رنگ و فضای سفید برای شفاف سازی روابط استفاده کنید. به طور کلی بهترین طرح وجود ندارد - این به آنچه دوست دارید و هدف شما بستگی دارد. برخی از روش های یادداشت برداری برای برخی از موضوعات مناسب تر است. توصیف یک فرآیند متناسب با نمودار جریان است و طبقه بندی با استفاده از نمودار درختی به وضوح نشان داده می شود. نشان دادن چگونگی اتصال ایده ها و چگونگی سازماندهی اطلاعات مهم است.

حتماً یادداشت های خود را از کجا یادداشت کنید. وقتی نیاز به بررسی حقایق یا نوشتن کتابشناسی دارید ، در وقت شما صرفه جویی می شود. در یادداشت های سخنرانی ، اطمینان حاصل کنید که نام هرکسی را نقل قول کرده اید و نقل قول را از کجا آورده شده است. اگر می خواهید با استفاده دقیق تر از اطلاعات استفاده کنید ، می توانید آن را پیدا کنید.

ورزش
این تمرینات را امتحان کنید: ورزش 1 ، ورزش 2.

یادداشت ها خلاصه ای است و بنابراین باید بسیار کوتاه تر از نسخه اصلی باشد. بنابراین ، در صورت امکان ، از اختصارات و نمادها می توان استفاده کرد. جدول زیر برخی از نمادها و اختصارات متعارف انگلیسی را نشان می دهد. برای موضوع خود به موارد خاصی احتیاج دارید.





:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: