مرور یادداشت های شما
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

1
یادداشت های خود را بعداً در روز مرور کنید. مرور یادداشت های خود بعد از کلاس یا بعداً در همان روز به شما کمک می کند اطلاعات را بسیار موثرتر حفظ کنید. نیازی به مطالعه شدید آنها نیست - فقط هر شب 15 تا 20 دقیقه وقت خود را صرف بازگشت به آنها کنید. [9]
هر جای خالی را پر کنید. از زمان مرور خود برای پر کردن هرگونه اطلاعات اضافی که از کلاس یا سخنرانی به یاد می آورید استفاده کنید.
خلاصه ای بنویسید. یکی دیگر از ابزارهای موثر برای تعهد یادداشت های خود به حافظه ، خلاصه کردن اطلاعات موجود در یادداشت های خود در پایین صفحه است.

2
خودت را بیازمای. با پوشاندن یادداشت های خود و تلاش برای توضیح موضوع - با صدای بلند یا در ذهن - خود را در مورد درک مطلب محک بزنید.
ببینید چه تعداد از جزئیات مهم را می توانید به خاطر بسپارید ، سپس دوباره یادداشت ها را بخوانید تا اطلاعاتی را که از دست داده اید مرور کنید.
مطالب را برای یک دوست توضیح دهید. آموزش یا توضیح مطالب برای یک دوست روش خوبی برای آزمایش این است که آیا موضوع را کاملاً درک کرده اید و آیا یادداشت های شما به طور جامع با این موضوع سروکار دارند.

منبع رث گرافیک: https://www.rathgraphic.com/sarresid-saman.html

3
یادداشت های خود را حفظ کنید. وقتی نوبت به زمان امتحان می رسد ، فواید داشتن یادداشت های خوب را خواهید دید و باید همه مطالب را بخاطر بسپارید. اگر هر شب 20 تا 30 دقیقه به طور مداوم یادداشت های خود را مرور می کنید ، روند حفظ را بسیار راحت تر خواهید یافت. در اینجا چند روش محبوب حفظ وجود دارد که می توانید امتحان کنید:
روش خط به خط: اگر مجبورید یک متن را بخاطر بسپارید ، یک روش خوب این است که چند مرتبه خط اول را بخوانید ، سپس بدون اینکه به صفحه نگاه کنید ، آن را با صدای بلند تکرار کنید. سطر دوم را چند بار بخوانید ، سپس سعی کنید سطر اول و دوم را با صدای بلند و بدون نگاه کردن به صفحه تکرار کنید. به همین روش ادامه دهید تا زمانی که بتوانید کل قسمت متن را بدون نگاه کردن به صفحه تکرار کنید.
روش داستان: این روش شامل تبدیل اطلاعاتی است که شما باید به خاطر بسپارید به یک داستان ساده که به راحتی به خاطر سپرده می شود. به عنوان مثال ، اگر می خواهید سه عنصر اول را در گروه یک جدول تناوبی به یاد بیاورید (هیدروژن ، هلیم و لیتیوم) می توانید از داستان زیر استفاده کنید " " داستان نیازی به معنی ندارد - در واقع ، هرچه جنون تر ، بهتر است.
دستگاه های Mnemonic: استفاده از دستگاه های mnemonic روش خوبی برای به خاطر سپردن لیست کلمات به ترتیب خاص است. برای ساخت یک یادداشت ، کافی است اولین حرف از هر کلمه ای را که می خواهید به خاطر بسپارید بردارید و یک جمله کوتاه بیاورید که هر کلمه با آن حروف شروع می شود. به عنوان مثال ، برای یادآوری خطوط در یک هیئت موسیقی EGBDF می توانید از عنوان "هر پسر خوب خوب است" استفاده کنید. [10]
برای راهنمایی دقیق تر در مورد روشهای محبوب و موثر حفظ ، به این مقاله مراجعه کنید.

https://www.rathgraphic.com/sarresid-saman.html





:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: