نحوه نوشتن راهنمای خاطرات
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

دفتر خاطرات یک مکان خصوصی است که می توانید افکار ، احساسات و عقاید خود را در مورد همه چیز از محل کار تا مدرسه و هرجای دیگر در آن نگه دارید. انواع مختلفی از دفتر خاطرات وجود دارد ، مانند یادداشت های غذایی ، روزشمارهای بهداشتی یا روزشمارهای دانشگاهی. اما اگر نمی خواهید دفتر خاطرات شما خاص باشد ، می تواند جایی باشد که در مورد هرچه می خواهید بنویسید. اگر به تازگی شروع به کار کرده اید ، شاید هنوز تصمیم نگرفته اید که در مورد چه چیزی بنویسید ، و این خوب است. این همان چیزی است که ما اینجا هستیم - برای کمک به شما در تمام لحظات انسداد نویسنده که ممکن است داشته باشید. نکات ما می تواند شما را راهنمایی و الهام کند. شروع کنیم!

چگونه دفتر خاطرات را شروع کنیم
برای شروع یک دفتر خاطرات ، همه آنچه شما نیاز دارید تمایل به نوشتن است. با فهمیدن آنچه می خواهید در ژورنال خود بنویسید شروع کنید. اگر مطمئن نیستید ، به سادگی شروع به نوشتن کنید و ببینید به کجا منجر می شود. همچنین تعیین یک محدودیت زمانی در جلسات اولیه نوشتن می تواند مفید باشد. برای 10 تا 20 دقیقه زنگ ساعت تنظیم کنید و شروع به نوشتن کنید.

نگه داشتن دفترچه یادداشت راهی عالی برای ثبت رشد و پیشرفت شخصی شماست. ورودی های بیشتر به شما این امکان را می دهد که به گذشته نگاه کنید و ببینید چه چیزی با گذشت زمان تغییر کرده است. هرچه زودتر شروع کنید ، بعداً بیشتر سپاسگزار خواهید بود.

هیچ زمانی مانند زمان حال وجود ندارد - امروز مجله آنلاین رایگان خود را شروع کنید!
8 نکته هنگام شروع یک دفتر خاطرات
نوشتن ممکن است سخت باشد و شروع کار معمولاً سخت ترین قسمت است. اگر احساس کردید که نمی دانید چگونه یک یادداشت خاطرات بنویسید ، بیش از حد استرس نداشته باشید. می توانید درباره هر چیزی بنویسید. حتی می توانید در مورد چگونگی فکر کردن برای نوشتن چیزی بنویسید. هنگامی که شروع به بیرون آوردن کلمات می کنید ، جریان آنها به طور طبیعی شروع می شود.

1. تصمیم بگیرید که بنویسید
ابتدا باید تصمیم بگیرید که می خواهید دفتر خاطرات خود را شروع کنید. هنگامی که تصمیم گرفتید می خواهید زمان خود را به ایجاد یک دفترچه یادداشت اختصاص دهید ، شروع یک مقاله آسان خواهد بود.

2. تصمیم بگیرید که چه چیزی بنویسید
این قطعاً سخت ترین قسمت هنگام نوشتن دفتر خاطرات است ، اما احتمالاً مهمترین است. اگر می خواهید دفتر خاطرات شما خاص باشد ، تصمیم بگیرید که در مورد مطالب خود می خواهید درباره چه موضوعی بحث کنید. شما می توانید چندین دفتر خاطرات را برای موضوعات مختلف ایجاد کنید ، یا فقط یک دفترچه یادداشت داشته باشید که همه چیز در آن باشد. به طور کلی ، خاطرات روزانه افکار شخصی و خصوصی هستند ، اما همچنین می توانند راهی عالی برای پیگیری برنامه های شخصی شما باشند:

غذا
روش
مسافرت رفتن
ورزش ها
کار کردن
مدرسه
رویاها
دوستان
خانواده
اینها فقط چند ایده برای شروع کار هستند ، اما اگر ترجیح می دهید دفترچه خاطرات خود را به طور کلی حفظ کنید ، کاملاً به خود شما بستگی دارد!

3. یک برنامه زمانی ایجاد کنید
شروع یک دفتر خاطرات مستلزم این است که شما مرتباً در آن بنویسید ، اما این شما هستید که تصمیم می گیرید چند بار در آن بنویسید. چه یک بار در روز یا یک بار در هفته ، برنامه ای را ایجاد کنید که بتوانید به آن پایبند باشید. هرچه بیشتر بتوانید نوشتن در دفتر خاطرات خود را بخشی از برنامه روزمره خود کنید ، عملی جامع تر و مفیدتر خواهد بود.

وقتی تصمیم گرفتید که چه چیزی را می خواهید در دفترچه خاطرات خود بنویسید ، در مورد یک برنامه نوشتاری متناسب با موضوع تصمیم بگیرید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید دفتر خاطرات شما عمومی باشد ، شاید بخواهید تصمیم بگیرید که هر روز در یک ساعت مشخص مثل قبل از خواب بخواهید در آن بنویسید. اگر می خواهید نوشته های شما بیشتر مثل مواد غذایی خاص باشد ، شاید هر بار که آشپزی می کنید یا دستور العمل جدیدی پیدا می کنید در آن مطلب بنویسید. برنامه خود را متناسب با موضوع و موضوع خود تنظیم کنید.

منبع سررسید و تقویم: https://www.rathgraphic.com/

4. یک محدودیت زمانی تعیین کنید
در هنگام نوشتن خاطرات ، آسان است که خود را تحریک کرده و زیاد بنویسید. یک راه برای موجز و ماندن در مسیر تعیین محدودیت زمانی برای نوشتن است. بسته به اینکه می خواهید چه مقدار بنویسید ، یک محدودیت زمانی تعیین کنید که نشان دهنده آن باشد. جایی بین 30 دقیقه تا یک ساعت ایده آل است. اگر احساس می کنید می خواهید بیشتر از این زمان بگذرانید ، احساس راحتی کنید.

5. ورودی های خود را تاریخ گذاری کنید
نکته جالب در مورد یک دفتر خاطرات این است که شما می توانید از طریق آن نگاه کنید و ببینید که چگونه در طول زمان پیشرفت کرده اید. تاریخ گذاری هر ورودی که می نویسید مهم است. خوشبختانه ، پنزو به طور خودکار تاریخ ورودی های شما را می گیرد.

6. ورودی مقدماتی ایجاد کنید
برای اولین ورود به دفتر خاطرات خود ، سعی کنید مقدمه ای درباره آنچه که دفتر خاطرات شما در آن است ، بنویسید. خودتان را معرفی کنید ، اینکه چه چیزهایی به شما علاقه مند هستند ، چه چیزهایی را مهم می دانید و می خواهید این لبنیات در چه زمینه ای باشند. باز کنید و خود باشید.

Act- مثل اینکه برای یک دوست معتمد نامه می نویسید رفتار کنید
نمی دانید چگونه یک دفتر خاطرات بنویسید؟ بهترین راه برای نوشتن این است که گویی با بهترین دوست خود صحبت می کنید. این دفتر خاطرات شخصی شماست ، فقط برای چشمان شما ، بنابراین باید راحت بنویسید انگار که با یک همراه معتمد صحبت می کنید. هر چقدر کلیشه به نظر برسد "عزیز خاطرات" ، از نظر لحنی که باید بنویسید واقعاً می تواند شما را در مسیر نوشتن هدایت کند. هدف از یک دفتر خاطرات این است که صادقانه و صریح صحبت کنید ، مثل اینکه از طریق آنها صحبت می کنید با بهترین دوست یا یکی از اعضای خانواده

8. خوش بگذرانید!
نوشتن در دفتر خاطرات خود هرگز نباید کاری سخت و سنگین باشد ، بنابراین یادتان باشد که با آن سرگرم شوید. این می تواند یک مکان آرامش ، یک مکان خلاقیت ، یک مکان بازتاب ، یک مکان باشد که افکار شما می توانند آزادانه پرسه بزنند. هنگام شروع دفتر خاطرات ، اطمینان حاصل کنید که درمورد چیزهایی می نویسید که به آنها اهمیت می دهید و به آنها علاقه زیادی دارید. تا زمانی که از آنچه می نویسید و روند آن لذت می برید ، لذت می برید ، هرگز ورودی را از دست نخواهید داد!

 





:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: