سالنامه ها هنوز در بین نوجوانان عصر دیجیتال محبوب هستند
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

کتاب های سال حدود 400 سال وجود داشته است. اولین سالنامه ها در سال های 1600 میلادی ایجاد شدند و از کتاب های بسیار ساده ای تشکیل شده بودند. از آنجا که بیش از یک قرن با عکاسی فاصله داشت ، عکس ها در دسترس نبودند. در عوض ، مردم کتابها را با یادداشت ، مقاله ، گل - و حتی گاهی مو - پر می کردند تا وقایع را به خاطر بسپارند. دانشگاه ییل اولین سالنامه دانشکده را در سال 1806 منتشر کرد ، اما 39 سال دیگر طول نمی کشد تا اولین سالنامه دبیرستان در صحنه ظاهر شود. با گذشت زمان ، چاپ سالنامه در سطح دبیرستان به یک سنت تبدیل شد. علی رغم تأثیر اخیر شبکه های اجتماعی ، این سنت همچنان در فرهنگ آمریکایی جای دارد.

با تخفیف 20 درصدی تخفیف اول سفارش خود در Printivity.com ، کوپن تهیه کنید
سالنامه دبیرستان نشریه ای است که افراد و رویدادهای زندگی مدرسه آنها را در طول یک سال خاص به تصویر می کشد. سالنامه دبیرستان بیش از یک کتاب تاریخ ، یک کتاب حافظه ، یک کتاب ضبط و یک کتاب مرجع است. همچنین می تواند به عنوان یک ابزار روابط عمومی برای مدرسه ای که آن را منتشر می کند ، خدمت کند. از بسیاری جهات ، یک سالنامه مانند یک عکس است - یک عکس فوری از زمان که پس از ضبط ، برای همیشه بدون تغییر باقی می ماند. در دنیایی که سریعتر از هر زمان دیگری در حال تغییر است ، این در واقع سنتی است که بسیاری از مردم می خواهند آن را حفظ کنند و برای آن گنجینه کنند.

از نظر تاریخی ، سالنامه های دبیرستان با زیرنویس مختصری درباره افراد و وقایع مستند در عکسها ، چیزی بیشتر از کتابهای تصویری نبود. امروز ، سالنامه ها به طور مداوم در حال پیشرفت هستند. از زمان ظهور انتشارات دسک تاپ ، آنها جهش های بزرگی را در کیفیت و محتوا انجام داده اند. به ویژه سالنامه های دبیرستان بیشتر روزنامه نگاری شده اند. با استفاده از برنامه های نرم افزاری رایانه ای ، سالنامه های امروزی آخرین طراحی و توانایی های عکاسی موجود را منعکس می کنند. این محتوا همچنین برای پوشش دادن همه موارد ، از گزارش وقایع گرفته تا پروفایل های شخص اول ، گسترش یافته است. بسیاری از سالنامه ها همچنین کدهای QR (پاسخ سریع) را در صفحات خود گنجانده اند. با اسکن کدها با برنامه های گوشی های هوشمند ، خوانندگان می توانند فیلم ها و نمایش های اسلایدی را که در طول سال تحصیلی گرفته شده مشاهده کنند.

گرفتن گذشته ای تغییرناپذیر

علی رغم پیشرفت های فراوان در چاپ سالنامه ، سالنامه های دبیرستان هنوز فاقد بی واسطه بودن فیس بوک ، اسنپ چت و سایر رسانه های اجتماعی هستند. به ویژه ، آنها فاقد ارتباط فوری و دو طرفه موجود با این ابزارهای رسانه های اجتماعی هستند. برای نسل جوان امروزی که دنیایی را نمی شناسد که در آن هر لحظه و در هر لحظه نتوانید با کسی ارتباط برقرار کنید ، سالنامه ها همانند نقاشی روی دیوارهای غارها ابتدایی به نظر می رسند. و با این حال ، این طبیعت تغییرناپذیر سالنامه هاست که همچنان جذابیت اصلی آنها را حفظ می کند.

رسانه های اجتماعی همه چیز درباره آنچه اکنون اتفاق می افتد است. در نتیجه ، ارتباط زودگذر است. پیام ها ارسال می شوند ، تصاویر ارسال می شوند و سپس در مدت زمان بسیار کوتاهی از بین می روند. کتاب های سال مربوط به دیروز است. آنها ساخته شده اند تا دوام بیاورند. می دانید که دفعه بعدی که صفحات را بشکنید ، حتی اگر 10 ، 20 یا 30 سال دیگر باشد ، همان تصاویر همچنان وجود خواهند داشت.

منبع سالنامه: https://www.rathgraphic.com/

به عنوان یک انسان ، بخش بزرگی از ما در خاطرات ما اسیر می شود. استفاده از سالنامه دبیرستان برای رفتن به خط حافظه می تواند تجربه ای قدرتمند و خاطره انگیز باشد که به ما یادآوری کند که در آن مقطع زمانی چه کسانی بوده ایم و چه کسانی شده ایم. کتاب سال یک حافظه بزرگ است که می تواند از نظر ذهنی مردم را به دورانی که زندگی متفاوت بود برگرداند. مردم ممکن است آنچه را در زندگی روزمره شان اتفاق افتاده است به خاطر نداشته باشند ، اما آنها سالنامه های خود را بیرون می آورند تا به آنها یادآوری کنند که چگونه است.

همچنین نکته ای در مورد تجربه حسی نگه داشتن سالنامه در دستان شما وجود دارد که ارتباط ملموس تری با خاطرات موجود در کتاب ایجاد می کند. همانطور که بسیاری از دانش آموزان دبیرستان اظهار نظر کرده اند ، "این یک چیز ملموس از دبیرستان است که می توانید با خود نگه دارید و وقتی بزرگتر می شوید به آن نگاه کنید. خوب است که چیزی داشته باشید که چندان در آن وصل نباشد. "

همگام با زمان

دلیل دیگر محبوبیت چاپ سالنامه این است که مردم در حال یافتن راه هایی برای همگام شدن با زمان هستند و در عین حال احساس "لحظه ای" تاریخی را که همیشه بسیار جذاب نشان داده است ، حفظ می کنند.

برای دهه ها ، سالنامه های دبیرستان چیزی کمتر از یک مخزن عکس های کوچک ارائه می داد ، که بیشتر آنها از تیم تشویق ، دادگاه بازگشت به خانه و دیگر اعضای جمعیت "در" تشکیل شده بود. سالنامه های دبیرستان امروز زندگی مدرسه را به روشی پویا و فراگیر مستند می کنند. به عنوان مثال ، به جای یک عکس از جامعه افتخار ملی که در یک کلاس در صف های مرتب نشسته است ، ممکن است عکس ها آنها را نشان دهد که یک خون رانندگی یا فعالیت دیگری را که یک داستان را بازگو می کند ، نشان می دهند.

تلفن های هوشمند مدرن و دوربین های دیجیتال همچنین گرفتن عکس های لحظه ای را که بیشتر از یک عکس قدیمی از یک عکس سنتی نشان می دهند ، آسان تر (و ارزان تر) می کنند. عکس های صحنه دار به طور فزاینده ای خارج می شوند. در عین حال ، سالنامه های بیشتری به جای این که فقط نام های بزرگ دانشگاه را داشته باشند ، بیشترین تعداد دانشجو را در بر می گیرند.

قبلاً گرفتن عکس صریح در سالنامه یک مسابقه محبوبیت بود. اکنون احساس این است که همه باید تحت پوشش قرار بگیرند زیرا این مدرسه همه است. این نه تنها باعث تشدید بیشتر سالنامه می شود ، بلکه کتاب تاریخ دقیق تری نیز ایجاد می کند.

آموزش مهارتهای ارزشمند

یکی از مزایای چاپ سالنامه که اغلب نادیده گرفته می شود ، تجربه یادگیری فوق العاده ای است که برای دانش آموزانی که آن را کنار هم قرار می دهند فراهم می کند. دانش آموزان طیف گسترده ای از مهارت ها را می گیرند ، از مصاحبه و نوشتن سرفصل گرفته تا طراحی صفحات ، عکاسی و بارگذاری عکس. این روزها ، بیشتر سالنامه ها بصورت آنلاین تولید می شوند و سپس برای چاپ سالنامه به چاپگر ارسال می شوند - تلاشی که مهارت های بسیاری را برای بازارهای کار امروز آموزش می دهد.

در پایان ، ماندگاری سالنامه دبیرستان است که بسیاری از آنها ارزش دارند. بعضی از مدارس به جای چاپ سالنامه ها ، آنها را بصورت آنلاین منتشر می کنند. اما وب سایت ها می آیند و می روند. برنامه های جدید جای برنامه های قدیمی را می گیرند. دستگاه های دیجیتالی منسوخ می شوند. فناوری امروز به زودی به اخبار دیروز تبدیل خواهد شد. چه کسی می تواند بگوید که فناوری مورد نیاز برای مطالعه سالنامه های مجازی امروز مانع از فلاپی دیسک نخواهد شد؟ تنها راه تضمین خواندن کتاب در 100 سال دیگر ، چاپ آن است.

خاطرات ماندگار بی ارزش هستند و سالنامه چاپ شده دبیرستان هرگز تغییر نمی کند. در حال حاضر ، این چیزی است که میلیون ها والد و دبیرستان مایل نیستند آن را رها کنند. Printivity شش نوع مختلف صحافی برای تولید یک سالنامه مناسب برای مدرسه یا سازمان شما ارائه می دهد. اینها شامل Saddle-Stitch، Wire-o، Spiral Bound، Perfect Bound، PUR Perfect Bound و Hard Cover می باشد. امروز با چاپ جزوه ما با سنجش قیمت فوری ، سالنامه خود را شروع کنید. 





:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: