5 ورزش قدیمی در جهان
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

کشتی
کشتی قدیمی ترین ورزش جهان محسوب می شود. ما می دانیم زیرا نقاشی های معروف غار در لاسکو ، فرانسه با قدمت 15300 سال پیش ، کشتی گیران را به تصویر می کشد. و نه تنها در فرانسه نقاشی هایی با کشتی گیران مصور در غارهای سراسر جهان ، از 7000 سال قبل از میلاد در مغولستان ، از 6000 سال قبل از میلاد در لیبی و در غارهای ماقبل تاریخ در ژاپن یافت شده است. یک قطعه پاپیروس با دستورالعمل های کشتی روی آن پیدا شد که قدمت آن در حدود 100 تا 200 میلادی است. و بعد از این همه مدت ، هنوز هم یکی از محبوب ترین ورزش ها در جهان است.


دویدن

نباید تعجب آور باشد زیرا دویدن در این 5 لیست برتر قرار دارد زیرا در دسترس ترین ورزش است. دویدن یک بیان جهانی انسان است و همیشه نیز خواهد بود. این تنها ورزشی بود که در اولین المپیک در سال 776 قبل از میلاد ثبت شد. این ورزش شامل چهار نوع مسابقه دویدن مختلف بود.

پرتاب نیزه

Javelin Throwing یک ورزش دیگر است که بخشی از بازیهای المپیک اولیه بود و هنوز هم بخشی از بازیهای مدرن المپیک است. این یک ورزش دو و میدانی است که در آن پرتاب نیزه تا آنجا که ممکن است پرتاب می شود. اولین پرتاب نیزه در المپیک در سال 708 قبل از میلاد گنجانده شد ، اما فقط در سال 1906 به المپیک مدرن وارد شد. در زمان های اولیه ، نیزه هایی که پرتاب می شدند بسیار سبک تر از حال حاضر بودند.


PoloPolo

برای اولین بار در زمان امپراتوری پارسی در آسیای میانه ، توسط امپراطورها نواخته شد. پولو یک ورزش تیمی است که بر روی اسب انجام می شود ، جایی که هر دو تیم سعی می کنند با زدن یک توپ کوچک چوبی به درون دروازه ، به گل برسند. اولین شواهد مستند در مورد این ورزش به سال 316 میلادی برمی گردد. این بازی مدرن در هند و در زمان امپراتوری بریتانیا ساخته شد ، اولین باشگاه چوگان در سال 1833 تاسیس شد.

هاکی

بازی هاکی را می توان در یونان باستان جستجو کرد. تصاویر افرادی که با چوب و توپ منحنی بازی می کنند پیدا شده است که قدمت آنها به 600 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد. این ورزش در ابتدا "شینتی" نامیده می شد. اولین بار کلمه "هاکی" در سال 1363 توسط ادوارد سوم انگلیس استفاده شد. هنگامی که امپراتوری انگلیس در دهه 1800 در خارج از کشور گسترش یافت ، آنها این بازی را معرفی کردند و آن را محبوبیت بی نظیری در سراسر جهان دادند.


بنابراین دفعه بعد که هر یک از این ورزش ها را تماشا کردید یا بازی کردید ، به یاد داشته باشید که چند قرن قبل از شما از آنها لذت می بردند! آیا این داستان ها ورزش مورد علاقه شما را یادآوری می کنند؟ نگاهی به حراج Sport Memorabilia بیندازید و هم اکنون خاطرات ورزشی مورد علاقه خود را بخرید. یا شاید شما قبلاً دارای یادگاری های ورزشی هستید که مایلید آنها را بفروشید؟ به راحتی می توانید آنها را در Catawiki به حراج بگذارید. برای شروع به سادگی به عنوان فروشنده ثبت نام کنید.

https://www.catawiki.com/stories/4865-the-5-oldest-sports-in-the-world





:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: