شیردهی و رژیم غذایی مادران
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

هزاران افسانه درباره آنچه مادران هنگام شیردهی باید یا نباید بخورند وجود دارد. توصیه فعلی این است که مادر باید از رژیم های غذایی متنوعی از غذاهای سالم که برای منطقه جغرافیایی یا فرهنگ وی معمول است استفاده کند و غذاهای مخصوص و بدون داروی پزشکی را محدود یا شامل نکند.

برای درک اینکه چرا رژیم غذایی مادران نباید محدود شود ، بهتر است نحوه تولید شیر را بررسی کنید. شیر از جریان خون در داخل غدد ساخته می شود. شیر مادر از محتویات معده مادر ساخته نمی شود. غذاهایی که مادر می خورد در سیستم گوارش تجزیه می شوند. خون در آنجا به غدد شیر می رسد که کربوهیدرات ها ، مواد مغذی ، گلبول های سفید خون ، آنزیم ها ، آب ، چربی و پروتئین های پیش بیوتیک را به غده منتقل می کند.

غذاهایی که مادر می خورد یک سفر طولانی به شیر دارند. هر غذایی قادر به انتقال کل پروتئین یا چربی یا کربوهیدرات از دستگاه گوارش و ورود به جریان خون نیست. بیشتر پروتئین هایی که مادران می خورند به طور قابل توجهی در سیستم گوارش تجزیه می شوند. فیبر نامحلول یکی از اجزای رژیم غذایی مادر است که هرگز از دستگاه گوارش خارج نمی شود و هرگز به شیر نمی رسد.

هنگام در نظر گرفتن غذاهایی که باید هنگام شیردهی از آنها استفاده کنید یا از آنها اجتناب کنید ، باید به یاد داشته باشیم که غذای کامل وارد شیر نمی شود. در اینجا لیستی از افسانه های غذایی معمول برای مادران شیرده و حقایق ذکر شده است:

افسانه: کلم بروکلی ، کلم ، لوبیا و خیار به کودک گاز می دهد.
واقعیت: سبزیجات به دلیل اختلاط فیبر نامحلول با باکتریهای روده باعث گاز می شوند. فیبر نامحلول از دستگاه GI خارج نمی شود و نمی تواند به شیر برسد.

افسانه: غذای پرادویه باعث شیرین شدن شیر مادر می شود.
واقعیت: شیر انسان بسیار شیرین است. هیچ مدرکی در مورد کپسایسین در شیر مادر یافت نشده است. بسیاری از مادران شیر خود را پس از خوردن غذای کاملاً فصلی آزمایش می کنند.

باور غلط: طعم های قوی مانند سیر یا پیاز به کودک کولیک می دهد.
واقعیت: در یک مطالعه شیر مادر سیر ، نوزادان گروه سیر زمان بیشتری را در سینه گذراندند و شیر بیشتری مصرف کردند. سیر ممکن است برای مادرانی که نیاز به پرستاری بیشتر دارند مفید باشد.

افسانه: اگر کودک کلافه یا کولیک است ، لبنیات را برش دهید.
واقعیت: حساسیت به پروتئین شیر گاو فقط در 2-7٪ از جمعیت است. سر و صدا علامتی برای تشخیص حساسیت به پروتئین شیر گاو نیست.

افسانه: اگر کودک شکم یا کولیک دارد ، به سمت شیر ​​بدون لاکتوز بروید
واقعیت: لاکتوز کربوهیدرات اصلی شیر مادر است. این از لاکتوز در رژیم غذایی مادر حاصل نمی شود. غدد پستان باعث تولید لاکتوز می شوند. عدم تحمل لاکتوز در یک نوزاد تازه متولد شده یک مسئله جدی در متابولیسم است که باید توسط یک پزشک پزشکی رفع شود.

افسانه: مادر باید از نوشابه پرهیز کند زیرا به کودک گاز می دهد.
واقعیت: نوشیدنی های گازدار خون را گاز نمی دهند. حباب نمی تواند به شیر برسد.

افسانه: نعناع فلفلی (چای ، آب نبات ، روغن اساسی) شیر شما را خشک می کند.
واقعیت: برخی از فرهنگ های عامیانه و متون تاریخی گیاهی از نعناع فلفلی به عنوان یک گیاه لاکتوژنیک یاد می کنند. هیچ علمی برای حمایت از هر دو ادعا وجود ندارد. نعناع فلفلی یکی از دمنوش های گیاهی است که توسط آکادمی سیاست و شیردهی سازگار با شیردهی ذکر شده است.

افسانه: برای تهیه شیر باید شیر بخورید.
واقعیت: بسیاری از زنان بدون لبنیات شیر ​​تولید می کنند.

https://oasislactationservices.com/2015/07/21/breastfeeding-and-maternal-diet/





:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: