نحوه نصب ، سیم کشی و اتصال اجاق برقی کاملاً جدید خود را
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

اجاق گاز برقی برای هر خانوار ضروری است. اگر زمان تعویض اجاق گاز برقی فعلی شما فرا رسیده باشد ، خواه به دلیل فرسودگی دستگاه پس از سالها استفاده روزمره یا به دلیل اینکه می خواهید آشپزخانه خود را ارتقا و مدرن کنید ، ممکن است فکر کنید که نصب اجاق گاز یک کار ساده سیم کشی است .

با این وجود ، اگر علاقه مند به انجام کار خودتان نیستید ، نصب آسان اجاق گاز برقی به راحتی انجام نمی شود. حتی بیشتر ، قانونی است که شما باید از آنها آگاه باشید قبل از اینکه شما آماده باشید تا یاد بگیرید چگونه یک اجاق گاز را به تنهایی نصب کنید ، آستین ها را بالا بزنید و پروژه را حل کنید. اگر از علاقه مندان اصیل هستید و می خواهید نحوه نصب ، سیم کشی و اتصال اجاق برقی کاملاً جدید خود را بیاموزید ، این راهنما را دنبال کنید و همه چیزهایی را که باید بدانید پیدا کنید.

مقررات برق
بررسی کنید آیا مدل اجاق برقی جدید شما از آنچه قبلاً مالکیت دارید قدرتمندتر است یا خیر. در این صورت ، احتمالاً باید مدار جدیدی را برای تأمین برق دستگاه نصب کنید. و نصب مدارهای جدید فقط توسط برق کاران معتبر Part P قابل انجام است.

نحوه نصب ، سیم کشی و اتصال اجاق برقی کاملاً جدید خود را

و درصورتی که بتوانید از واحد کنترل مدار و اجاق گاز موجود خود استفاده کنید ، آزادید که اجاق برقی جدید خود را سیم کشی کنید. اگر مراقب باشید و نمی دانید چه کاری انجام می دهید ، این روش می تواند کشنده باشد. حتی اگر یک یا دو مورد در مورد مبانی اساسی برق می دانید ، یک برقکار واجد شرایط را استخدام کنید تا در مورد کار شما تحقیق کند و برای شما یک گواهی کار تأسیسات برق جزئی را صادر کند. حتماً گواهینامه را دریافت کنید ، زیرا عدم انجام این کار می تواند بیمه اموال شما را باطل کند و بدون شک در فروش خانه سخت تر خواهید شد.

بررسی کنید آیا خانه شما از نظر برق تأمین می شود یا خیر
از آنجا که آنها مقادیر زیادی گرما تولید می کنند ، اجاق های برقی امروزی برای عملکرد صحیح به انرژی زیادی احتیاج دارند. این بدان معناست که شما حداقل یک فیوز 13 آمپر تهیه خواهید کرد ، حتی اگر در آخرین مدل ها به فیوز 32 آمپر نیاز باشد. برای اطمینان ، کتابچه راهنمای اجاق برقی خود را بخوانید تا میزان آمپ دقیق آن را بررسی کنید. اجاق گاز برقی به فیوز جداگانه ای احتیاج دارد ، بنابراین باید دستگاه جدید خود را در مدار مشخصی قرار دهید. به این ترتیب ، سیستم جدا شده اطمینان می دهد که اجاق برقی شما در هر زمان برق کافی می کشد و استفاده از آن کاملاً ایمن است.

نحوه نصب ، سیم کشی و اتصال اجاق برقی کاملاً جدید خود را

یک سوئیچ جداسازی دو قطب نصب کنید
اجاق های برقی ماشین آلات گرسنگی هستند که باید به طور مداوم توسط سوئیچ های جدا کننده دو قطب نظارت شوند. سوئیچ جداسازی تضمین می کند که در صورت اتصال کوتاه ، سیم کشی دستگاه دیگر جریان الکتریکی را حمل نمی کند. سوئیچ اطمینان می دهد که اگر بعد از وقوع اتصال کوتاه دستگاه را لمس کنید ، شوک نخواهید خورد.

نحوه نصب ، سیم کشی و اتصال اجاق برقی کاملاً جدید خود را

آیا می خواهید بدانید که چرا ما سوئیچ جدا کننده دو قطب را به جای یک سوئیچ واحد توصیه می کنیم؟ سوئیچ های تنها تنها می توانند سیم برق را از برق کم کنند و اجاق گازها انرژی بسیار بیشتری را می گیرند که حتی می تواند سیم خنثی را نیز انرژی دهد. با استفاده از سوئیچ های دو قطب ، اطمینان حاصل کنید که در صورت اضطراری هر دو سیم را خاموش می کند تا ایمنی کامل داشته باشد.

موقعیت واحد کنترل اجاق گاز خود را شکل دهید
اجاق گاز برقی جدید باید از طریق کابل ضخیمی به نام واحد کنترل اجاق گاز متصل شود. با این وجود اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما در فاصله دو متری واحد قرار گرفته است ، اما هرگز به طور مستقیم زیر آن قرار ندارید تا از وضعیت خطر آتش سوزی جلوگیری کنید. اگر واحد کنترل شما مدل جدیدتری باشد ، احتمالاً چراغ های نئونی برقرار است. چراغ های نئون هنگام روشن شدن واحد نشانگر خواهند بود.

کابل مناسب را برای نیازهای آشپزی خود انتخاب کنید
اگر اجاق گاز برقی کاملاً جدید خود را خریداری کرده اید ، به احتمال زیاد کابل در بسته بندی موجود است. اگر اینگونه نیست ، در اینجا چند نکته در مورد انتخاب درست وجود دارد:

کابل با ضخامت کافی مانند کابل مقاوم در برابر حرارت 2.5 میلی متر که برای اکثر سناریوهای داخلی مناسب است ، انتخاب کنید.
یک کابل با چندین سیم را انتخاب کنید. انواع متداول فروخته شده دارای سه سیم است و کابل اغلب به عنوان "دو هسته و زمین" یا یک کابل "دوقلو و زمین" شناخته می شود.
اگر از اندازه و نوع مناسب کابل اجاق برقی خود اطمینان ندارید ، کتابچه راهنمای رسمی را بخوانید و با یک برق کار حرفه ای مشورت کنید!
نحوه نصب ، سیم کشی و اتصال اجاق برقی کاملاً جدید خود را

منطقه داغ را به حساب خود وارد کنید
منطقه گرم منطقه ای است که مستقیماً بالای اجاق گاز برقی شما قرار گرفته است. قبل از نصب اجاق گاز در محل مورد نظر ، منطقه گرم را از هرگونه مواد قابل اشتعال از راه دور مانند دیگهای بخار ، کاغذ دیواری ، چوب و موارد دیگر آزاد کنید. اطمینان حاصل کنید که حداقل 30 سانتی متر بین اجاق گاز و سایر موارد نصب شده در فضای آشپزی شما فاصله وجود دارد. این موارد وقتی که شما به تازگی یک بازسازی جامع از جمله لوازم آشپزخانه ، سینک ظرفشویی ، تاسیسات یخچال یا سایر وسایل آشپزخانه را به اتمام رسانده اید ، بسیار حیاتی است.

نحوه نصب ، سیم کشی و اتصال اجاق برقی کاملاً جدید خود را

اجاق گاز را به شبکه برق خانه خود متصل کنید
اکنون که تمام اقدامات احتیاطی اساسی را انجام داده اید ، وقت آن است که اجاق برقی کاملاً جدید خود را سیم کشی کنید. برای اطمینان از نصب موفقیت آمیز ، در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد اتصال اجاق گاز به شبکه برق خانه خود بدانید.

نحوه نصب ، سیم کشی و اتصال اجاق برقی کاملاً جدید خود را

اتصال کابل به پشت اجاق برقی
ابتدا و مهمترین نکته ، جعبه خروجی ترمینال پشت اجاق گاز را ردیابی کرده و صفحه را باز کنید. پس از آن ، سیم های زنده ، خنثی و ارت را به شکاف های مناسب آنها متصل کنید. پیچ ها را محکم کنید تا مطمئن شوید کابل ها در جای خود قرار دارند و صفحه پشتی را دوباره اعمال کنید.

نحوه نصب ، سیم کشی و اتصال اجاق برقی کاملاً جدید خود را

اتصال اجاق گاز به واحد کنترل اجاق گاز
اگر کابل اجاق گاز محکم به دستگاه متصل است ، مشاهده کنید. مدار دستگاه را روی جعبه فیوز قفل کنید تا از کسی که به طور ناخواسته سوئیچ را دور نمی زند ، در هنگام سیم کشی دستگاه جلوگیری کنید. کلید سوئیچ دو قطب را روشن کنید تا اجاق گاز از انرژی شما کم شود و برای جلوگیری از خاراندن سطح آشپزخانه خود ، قطعه ای از مقداری از پوشش محافظ را در زیر اجاق گاز قرار دهید. برای اطمینان از خاموش بودن کامل واحد کنترل اجاق گاز و کار با آن ، از دستگاه تست ولتاژ استفاده کنید. سیم ها را به شکاف های مطابق آنها فشار داده و پیچ ها را به عقب قرار دهید. بالاخره عایق را زیر سیم کشی پیچ کنید تا سیم ها در جای خود محکم شوند.

نحوه نصب ، سیم کشی و اتصال اجاق برقی کاملاً جدید خود را

وویلا اکنون می توانید اجاق گاز را روشن کنید تا بررسی کنید که آیا همه کارها آنطور که باید کار می کند یا خیر و آماده هستید تا غذاهای خوشمزه را در اجاق برقی کاملاً جدید خود بپزید.

کلمات نهایی
همانطور که می توان گفت ، نصب و سیم کشی اجاق برقی جدید آسان ترین کار در جهان نیست. این به صبر ، آمادگی ، تحقیق ، مهارت های DIY ، مراقبت شدید و طرز فکر مناسب نیاز دارد. با این حال ، اگر هنوز در مورد هر بخشی از فرآیند به اندازه یک تردید کوچک تردید دارید ، ما به شدت توصیه می کنیم یک برقکار معتبر را برای انجام کار برای شما استخدام کنید. از این گذشته ، ایمنی برچسب قیمتی ندارد.

برگرفته از: https://redpanel.co/mag/kitchen-decoration/

http://beautyharmonylife.com/how-to-install-wire-and-connect-your-brand-new-electric-cooker/





:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: