معماری Hacienda چیست؟
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

مشهورترین آنها به دلیل دیوارهای گچ بری سفید ، کاشی های سقفی سفالی قرمز و استفاده از لهجه های چوبی سنگین و روستایی ، خانه هایی به سبک حدیثه در دهه های گذشته در جنوب غربی ایالات متحده آمریکا - همچنین کالیفرنیا و فلوریدا - بسیار محبوب بوده اند. معماری hacienda که از ویژگی های بسیاری با معماری استعمار اسپانیا ، معماری اسپانیایی و معماری احیای استعمار اسپانیا برخوردار است ، سابقه طولانی در کشورهایی مانند اسپانیا و مکزیک دارد ، اما از سال های 1600 تا اواسط 1800 به ایالات متحده راه پیدا کرد.


اگرچه نزدیک به چهارصد سال در ایالات متحده خانه های به سبک حاشیه محبوب بوده است ، اما معماری حاشیه امروزی بسیاری از عناصر اصلی را حفظ کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معماری hacienda ، از جمله تاریخچه و عناصر معماری لازم ، در ادامه مطلب بخوانید.


تاریخچه معماری بواسیر
معماری Hacienda در اسپانیا و مکزیک اصل است ، جایی که یک سبک معماری سنتی با تکنیک های سنتی ساختمان در نظر گرفته می شود. قدمت قریب به چهارصد سال قبل ، خانه های سبک حاشیه نیز در ایالات متحده سابقه طولانی دارند. بین سالهای 1600 و اواسط 1800 ، مهاجران اسپانیایی خانه های خود را در ایالت هایی مانند کالیفرنیا ، آریزونا ، نیومکزیکو و فلوریدا ساختند زیرا در آنها آب و هوای گرمتر و خشک تری شبیه به میهن های خود داشتند.

از آنجا که مهاجران اسپانیایی مناطقی با آب و هوای مشابه اسپانیا و مکزیک را انتخاب کردند ، آنها توانستند سبک های سنتی خود را در ساخت خانه اجرا کنند - با منابع زیادی که در اسپانیا ، مکزیک و آب و هوای گرمتر در ایالات متحده موجود بود. برخی از منابع مشترک شامل خشت خشت ، ساخته شده از کاه و خاک رس (با گچ سفید تمام شده) و خاک رس قرمز برای کاشی های برجسته برج حاشیه بود.


دوره استعمار اسپانیا در اواسط دهه 1800 به پایان رسید ، اما خانه هایی به سبک حاشیه سنتی به عنوان یک سبک معماری محبوب در میان سازندگان خانه باقی مانده است. در طول دهه 1900 ، هنگامی که خانه های حشیش توسط جنبش احیای استعمار رواج بیشتری یافت ، بسیاری از سازندگان خانه ها ترجیح دادند خانه های خود را با مواد سنتی مانند خشت خشت و خاک رس بسازند ، نه اینکه از آنها به دلیل ضرورت استفاده کنند. در این مدت ، سبک های منطقه ای در خانه های حاشیه ظهور پیدا کرده اند ، اما هنوز هم بسیاری از عناصر اصلی را دارند.


عناصر ضروری
همانطور که قبلاً ذکر شد ، ممکن است برخی از تفاوت های جغرافیایی را در خانه های سبک حاشیه در سراسر کشور پیدا کنید ، اما بسیاری از آنها عناصر اصلی را حفظ کرده اند. برخی از ویژگی های معماری hacienda عبارتند از:

کاشی های سقف سفالی قرمز
یکی از قابل تشخیص ترین خصوصیات یک خانه به سبک شاه ماهی ، سقف کم ارتفاع با کاشی های دستی سفالی و سفالی است. کاشی ها به شکل نیمی از لوله هستند ، بنابراین می توانند هوای خنک را گرفته و به خانه منتقل شوند. از آنجا که سقف های سفالی مستعد نشت هستند ، برای محیط های گرم و خشک که در آن معماری حاشیه دیده می شود ، مناسب ترین آنها هستند.

دیوارهای گچ سفید
خانه های سنتی آیین همیشه دارای دیوارهای ضخیم و خشتی با گچ سفید بود. علاوه بر این که خشت یک ماده ساختمانی است که به راحتی در دسترس است ، دیوارهای ضخیم و سفید برای آب و هوای گرم و آفتابی ایده آل هستند. در روزهای آفتابی ، دیوارها می توانند هوای خنک را حفظ کنند. در شب ، آنها به آرامی گرمای جذب شده از خورشید را به خانه منتقل می کنند.

لهجه های چوبی روستایی
درهای چوبی سنگین و تیرهای چوبی در معرض ، معمولاً عناصری هستند که در خانه هایی به سبک حاشیه استفاده می شوند. از آنجا که دیوارهای گچ بری اغلب با تزئینات چوبی به پایان نمی رسند ، از تیرهای در معرض به عنوان تکیه گاه های دیواری و سقفی استفاده می شود. علاوه بر این ، آنها گرما و بافت را به دیوارهای داخلی و خارجی ساده حاشیه اضافه می کنند.

 

پنجره های کوچک با دوک
بیشتر خانه های به سبک حاشیه پنجره های بسیار کمی و بسیار کوچکی دارند. چرا؟ داشتن تنها چند پنجره کوچک باعث می شود نسیمی خنک به خانه وارد شود ، اما از گرم شدن بیش از حد نور مستقیم خورشید جلوگیری می کند. اگرچه خانه های سنتی آیین پنجره های شیشه ای در پنجره های خود ندارند ، اما بعید است که بسیاری از حاشیه های امروزی بدون آنها را پیدا کنید. از اسپیندل ها ، یک نوار سبک ، اغلب برای تزئین پنجره های حاشیه استفاده می شود.

حیاط ها
داخلی یا خارجی آن ، حیاط یکی از عناصر اصلی معماری آیین نامه است. خانه های سنتی حاشیه حیاط در مرکز خانه دارند - بنابراین صاحبان می توانند در داخل یا خارج از خانه آشپزی کنند ، در حالی که مقداری از گرمای تولید شده توسط پخت و پز را آزاد می کنند - اما حیاط های امروزی معمولاً در کنار یا پشت خانه هستند.

بایگانی
اگرچه خانه های به سبک حاشیه معمولاً نمای بیرونی بسیار ساده و بدون دکوراسیون کم و بدون هیچ دکوراسیون دارند ، اما طاق نماها یک عنصر معماری شیک به آن اضافه می کنند. آنها معمولاً در راهروهای خارج از حیاط یا حیاط های مازندران استفاده می شوند.

منبع: https://redpanel.co/

https://www.thespruce.com/what-is-hacienda-architecture-5075599





:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: