هست اینجا - خطر قرار گرفتن در معرض COVID-19 در جمع یا فرد:
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

برای کشورهایی که استفاده از ماسک را در نظر دارند ، hastinja  به تصمیم گیرندگان توصیه می کند تا رویکرد مبتنی بر ریسک را برای تصمیم گیری در مورد مکان ، زمان و چه نوع ماسکهایی استفاده کنند. hastinja  به تصمیم گیرندگان توصیه می کند موارد زیر را در نظر بگیرند:

 

هدف از استفاده از ماسک: در صورت قصد جلوگیری از انتقال دهنده آلودگی به دیگران (کنترل منبع) یا محافظت از پوشاک در برابر عفونت (پیشگیری).

 

خطر قرار گرفتن در معرض COVID-19 در جمع یا فرد:

 

قرار گرفتن در معرض سطح جمعیت با میزان گردش COVID-19 در جامعه اندازه گیری می شود: یعنی اگر انتقال جامعه شناخته شده یا مشکوک باشد رخ می دهد.

قرار گرفتن در معرض سطح فردی بسته به شغل شخص: به عنوان مثال ، افرادی که در تماس نزدیک با مردم قرار دارند (مثلاً ، کارمند بهداشت جامعه ، صندوقدار).

آسیب پذیری پوشنده / جمعیت پوشه: به عنوان مثال ، در صورت تهیه لوازم کافی ، ماسک های پزشکی باید توسط افراد با شرایط پزشکی از قبل استفاده شود ، مانند بیماری تنفسی مزمن ، بیماری قلبی عروقی ، سرطان ، بیماران مصون از سیستم ایمنی یا دیابت در هر سنی ، یا افراد بالای 60 سال

 

تنظیم که در آن جمعیت زندگی می کنند: تنظیمات با تراکم بالای جمعیت (به عنوان مثال اردوگاه های پناهندگی ، کسانی که در شرایط سخت زندگی می کنند) و تنظیماتی که افراد قادر به مسافت ایمن نیستند (به عنوان مثال اتوبوس های شلوغ یا سایر حمل و نقل).

 

هست اینجا سایت فروشگاهی برای خرید ماسک 3 لایه پزشکی

امکان سنجی: در دسترس بودن و هزینه ماسک ها ، دسترسی به آب تمیز برای شستن ماسک های غیر پزشکی و توانایی استفاده از ماسک پوشان در تحمل عوارض جانبی پوشیدن ماسک.

 

نوع ماسک: ماسک پزشکی در مقابل ماسک غیر پزشکی. ماسک های پزشکی باید در اولویت کارمندان بهداشت ، افراد علامت دار و مراقبین آنها باشد.

https://hastinja.ir/select-products

 

علاوه بر این عوامل ، مزایای احتمالی استفاده از ماسک توسط جمعیت عمومی در محیط جامعه شامل کاهش خطر احتمالی قرار گرفتن در معرض یک فرد آلوده در دوره "پیش از علامت" یا شخص آلوده بدون علامت است (یعنی وقتی که ممکن است علائمی نداشته باشد)

 

خطرات و معایب احتمالی وجود دارد که باید در هر فرآیند تصمیم گیری در مورد استفاده از ماسک ها در نظر گرفته شود:

 

اگر ماسک توسط دستهای کثیف آلوده شده و لمس شود ، ماسک های غیرپزشکی یا پارچه ای می توانند پتانسیل COVID-19 را برای آلوده شدن به فرد افزایش دهند ، یا در قسمتهای دیگر صورت یا سر نگه داشته شوند و سپس دوباره روی دهان و بینی قرار گیرند.

بسته به نوع ماسک استفاده شده ، می تواند در تنفس مشکل ایجاد کند

آنها می توانند منجر به شکسته شدن پوست صورت شوند

آنها می توانند با برقراری ارتباط واضح ارتباط برقرار کنند

پوشیدن آنها ناراحت کننده است

این امکان وجود دارد که استفاده از ماسک ، با مزایای نامشخص ، بتواند احساس امنیت کاذب در پوشنده ایجاد کند و منجر به کاهش اقدامات پیشگیرانه مفید شناخته شده مانند دوری جسمی و بهداشت دست ها شود.

 

از ماسک ها باید به عنوان بخشی از استراتژی جامع اقدامات برای سرکوب انتقال و نجات جان استفاده شود. استفاده از ماسک به تنهایی برای محافظت مناسب در برابر COVID-19 کافی نیست. همچنین باید حداقل فاصله فیزیکی حداقل 1 متر از دیگران داشته باشید ، مرتباً دستان خود را تمیز کرده و از لمس صورت و ماسک خودداری کنید.

 

ماسک های پزشکی می توانند از افرادی که ماسک را پوشیده اند از آلوده شدن محافظت کند ، همچنین می تواند از انتشار کسانی که علائم آنها را دارند جلوگیری کند. هست اینجا (https://hastinja.ir/select-products) به گروه های زیر توصیه می کند از ماسک های پزشکی استفاده کنند.

 

کارکنان بهداشت

هرکسی که دارای علائم بیماری COVID-19 باشد از جمله افرادی که علائم خفیف دارند

افرادی که مشکوک به موارد مشکوک یا تأیید شده COVID-19 در خارج از مراکز درمانی هستند

ماسک های پزشکی برای افرادی که در معرض خطر هستند نیز توصیه می شود ، هنگامی که در مناطق انتقال گسترده ای قرار دارند و نمی توانند حداقل یک متر از دیگران را تضمین کنند:

 

افراد 60 ساله یا بالاتر

افراد در هر سنی که دارای شرایط بهداشتی و اساسی هستند

 

 

ماسک های پارچه ای غیر پزشکی توسط بسیاری از افراد در مناطق عمومی مورد استفاده قرار می گیرد ، اما شواهد محدودی در مورد اثربخشی آنها وجود دارد و hastinja.ir استفاده گسترده از آنها را برای کنترل COVID-19 توصیه نمی کند. با این حال ، برای مناطقی که دارای انتقال گسترده هستند ، با ظرفیت محدود برای اجرای اقدامات کنترلی و به ویژه در مناطقی که مسافت فیزیکی حداقل 1 متر امکان پذیر نباشد - مانند حمل و نقل عمومی ، مغازه ها یا سایر محیط های محدود یا شلوغ -   به دولتها توصیه می کند. برای تشویق عموم مردم به استفاده از ماسک های پارچه ای غیر پزشکی.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: