Dormers و معماری آنها
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

دورمر پنجره ای است که به طور معمول در سقف شیب دار به صورت عمودی تنظیم می شود. خوابگاه سقف مخصوص به خود را دارد که ممکن است تخت ، قوسی ، لگن ، نوک تیز یا تزئین شده باشد. پنجره های جابجایی ممکن است در سقف یا دیوار تعبیه شده باشند و دارای اشکال و اندازه های مختلف هستند. نوع سقف در خوابگاه ممکن است سقف بزرگتر یا سایر جزئیات معماری خانه را تکمیل کند. جابجایی ها می توانند زیبایی و زیبایی را به خانه شما بیفزایند ، یا ممکن است در نهایت باعث خنده آور نشان دادن خانه شما شود ، بنابراین باید با دقت در نظر بگیرید که چه موقع و کجا آنها را اضافه کنید.

به این نمونه از خوابگاه های دوره های مختلف معماری در طول تاریخ نگاهی بیندازید.

 

 

 

01

چشم های یک مسکن
هفت خوابگر و سه دودکش در سقف ولزی قرن شانزدهم
LatitudeStock / گتی ایماژ
خوابگاه هایی که در اینجا نشان داده شده اند ، هرکدام دارای سقف شیروانی هستند ، از میخانه ای به نام The Myddelton Arms هستند. این خوابگران برجسته و محبوب قرن 16 در شهر روتین در قرون وسطی واقع در شمال ولز واقع شده اند و به عنوان "چشم روتین" شناخته می شوند.

برای قرن ها ، پنجره ها به عنوان "چشم" یک خانه شناخته می شدند. مانند دودکش ، درب های سقفی بخشی از سقف نیستند اما از پشت بام می چسبند. برخی از درب خواب ها ، به نام دوربان های دیواری ، از لبه سقف قرنیز می چسبند.

اساساً ، خوابگاه ها "سازه های لعاب دار" هستند ، به این معنی که پنجره هستند. در حقیقت ، آنها گاهی اوقات لوکارن (lucarne) نامیده می شوند ، واژه ای فرانسوی برای "نورگیر". شیروانی بالای دراور را سر دورمر می نامند و غالباً به شکل فونداسیون است.

برای نصب دراور در خانه خود ، به جای سقف با یک متخصص پنجره و استاد نجاری تماس بگیرید.

02

چرا دورمر اضافه کنید؟
خانه ای یک طبقه در مجاورت خیابان ، ایوان جلویی با عرض کامل ، در خوابگاه شیروانی
فیلیپ اسپیرز / گتی ایماژ
دوربان ها می توانند زیبایی و جذابیت خارجی و داخلی داشته باشند. در قسمت داخلی ، ممکن است تاریک باشد ، فضای اتاق زیر شیروانی می تواند با یک پنجره خالی قابل سکونت شود. یک سرویس بهداشتی اضافی را می توان با یک خوابگاه که درون یک اتاق خواب بزرگ قرار گرفته است ، بزرگ کرد. علاوه بر فضای اضافی برای یک خانه ، نور طبیعی و تهویه می تواند فضای داخلی را جذابتر و سالمتر کند.

از خارج ، یک خوابگاه می تواند سبک های خاصی از خانه را تعریف کند - Neo-colonial and Colonial Revival، Stick Style، Chateauesque، Second Empire و American Foursquare همگی سبک های خانه هستند که به طور کلی در طراحی های خود یک dormer دارند. همچنین ، یک خواب آور می تواند به یک خانه افقی گرا احساس ارتفاع دهد ، به خصوص اگر خانه در نزدیکی یک خیابان واقع شده باشد. در صورت طراحی صحیح ، یک جاسوسی می تواند جزئیات معماری را در بدنه خانه برجسته کند - پیچ دستی ویکتوریا ، زیراندازها ، و حتی شباهت و تقارن پنجره را می توان با یک خوابگاه همفکر افزایش داد.

اجتناب از دروازه بان دروغین
مانند کابین های لوازم آرایشی که بدون عملکرد بالای سقف قرار می گیرند ، خوابگاه کاذب نیز روند رو به رشدی است ، به ویژه در املاک و مستغلات تجاری جدید. در تلاش برای تقلید از یک سبک خاص استعماری در شهر زادگاه ، واحدهای بولدوز بدون شکستن سقف به سقف متصل می شوند. خواب آورهای دروغین ممکن است از تناسب زیادی برخوردار باشند - چه خیلی بزرگ و چه خیلی کوچک - و غیر طبیعی به نظر برسند. مصنوعی بودن جوامع برنامه ریزی شده مانند جشن ، فلوریدا ، تا حدودی به دلیل این نوع جزئیات ساختگی جعلی است.

03

دورمر از خوابگاه می آید
فضای داخلی اتاق خواب دوجداره ، اتاق خواب با سقف زاویه دار
استودیوهای تصویر / تصاویر UpperCut / گتی ایماژ
کلمه "دورمر" از همان ریشه کلمه "خوابگاه" می آید که هر دو از واژه لاتین dormitorium به معنی "مکانی برای خواب" گرفته شده است. بنابراین جای تعجب نیست که فضاهای اتاق زیر شیروانی اغلب به اتاق خواب های اضافی با یک درامور تبدیل می شوند تا با پنجره شیروانی از تهویه عبور کنند. خوابگاه های اصلی ممکن است در یک خانه بزرگ قدیمی برای اسکان کارگران خانگی که در آن زندگی می کنند ساخته شده است.

04

فضای حمام
توالت کوچک و سینک ظرفشویی در زیر پنجره های 9 تخته از فضای داخلی اتاق خواب
نیکلز آلیستر / گتی ایماژ
علاوه بر محوطه های خواب اضافی ، فضای داخلی اضافی ایجاد شده توسط یک خوابگاه با اختراع لوله کشی داخل خانه تغییر دیگری پیدا کرد. حمام ها برای ایستادن به فضای اصلی احتیاج دارند و درب منزل اجازه می دهد تا این ارتفاع بالاتر از توالت ، سینک ظرفشویی یا وان اضافه شود. این به فضای اتاق زیر شیروانی اجازه می دهد تا حمامی برای مجموعه اصلی یا به عنوان حمام اضافی برای خانه داشته باشد.

05

گزینه های داخل فضا و پنجره
یک دختر نوجوان با تبلت دیجیتال در صندلی پنجره dormer alcove
تصاویر قهرمان / گتی ایماژ
میزان نور و تهویه موجود در خوابگاه تابعی از تصورات است. پنجره ها می توانند با پنجره های دیگر خانه مطابقت داشته باشند ، یا ممکن است شیشه پنجره خوابیده را شیک تر کنید ، مانند شیشه های رنگی یا شکل غیر سنتی. ممکن است پنجره ها ثابت باشند یا بتوانند طوری باز شوند که امکان تهویه فراهم شود.

06

دروازه بان های گیبل
طوفان مخصوصاً در دهه 1950 در طراحی خانه های Cape Cod از رونق ساخت و ساز ساختمان در قرن میانه آمریکا محبوبیت داشتند. هیچ چیز فانتزی با این اضافات وجود ندارد - اتاق خواب های ساده سقف شیروانی که برای افزودن نور ، هوا ، فضا و تقارن به خانه آمریکایی کار می کنند. سقف شیروانی توسط دو بخش شیب دار که در یال بالا قرار دارند تشکیل می شود و به شکل یک مثلث در می آید.

 

منبع: https://redpanel.co/mag/kitchen-decoration/

https://www.thespruce.com/what-is-a-dormer-photo-glossary-4084343





:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: