اصول اساسی طراحی داخلی
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

وقتی اصول اساسی طراحی داخلی را می دانید می توانید هر فضایی را تغییر دهید تا افسانه به نظر برسد. شما می دانید که وقتی وارد یک اتاق خوب طراحی شده می شوید چه حسی دارد. شما می توانید احساس کنید که همه چیز چسبیده و در کنار هم قرار گرفته است. درست احساس می شود با کمی آگاهی از اصول اولیه طراحی می توانید در خانه خود به این اثر برسید. این دانش را با تمرین و آزمایش مرتبط کنید و در راه ایجاد یک خانه زیبا هستید.


تعادل
در طراحی ، تعادل احساس تعادل ایجاد می کند. همه چیز در مورد برابر یا تقریب وزن بصری اشیا objects است. تعادل نه تنها از طریق شکل ، بلکه از طریق رنگ ، الگو و بافت نیز ایجاد می شود.

سه نوع تعادل وجود دارد:

متقارن یا رسمی: فضاهای سنتی یا رسمی خواستار تعادل متقارن هستند در جایی که فضا به طور مساوی به دو طرف تقسیم می شود که آینه یکدیگر هستند. به عنوان مثال می توان گفت دو صندلی در دو طرف یک میز قهوه به طور متقارن متعادل هستند. دستیابی به این نوع تعادل آسان است زیرا عناصر طراحی در هر طرف تکرار می شوند. اگر مراقب نباشید ، این نوع تعادل می تواند یکنواخت و کسل کننده شود.

نامتقارن یا غیررسمی: وزن بصری خطوط ، رنگ ها ، فرم ها و بافت ها بدون تکرار دقیق متعادل هستند. به اندازه تعادل متقارن نیست و می تواند پیچیده تر و جالب تر باشد. به عنوان مثال ، یک مبل را می توان با قرار دادن دو صندلی در سمت دیگر متعادل کرد.

تعادل شعاعی زمانی حاصل می شود که یک نقطه کانونی مرکزی با سایر عناصر تابش شده از آن یا اطراف آن وجود داشته باشد. به عنوان مثال می توان به میز ناهار خوری گرد ، صندلی هایی که در اطراف آن چیده شده اند اشاره کرد. تکرار زیادی از فرم ، بافت و رنگ وجود دارد.

ریتم
همانند موسیقی ، ریتم در طراحی همه چیز در ایجاد الگوهای تکرار و کنتراست برای ایجاد علاقه بصری است. با استفاده از همان رنگ یا شکل در فواصل مختلف می توانید به این هدف برسید. هدف آن حرکت چشم شما در اتاق است. به عنوان مثال ، می توانید با استفاده از رنگی در بالش ها ، انتخاب آن در یک تابلو و تکرار دوباره آن در یک فرش ، ریتم خود را ایجاد کنید. این تکرارها به حمل چشم شما در اتاق کمک می کند.

هماهنگی
هماهنگی هنگامی ایجاد می شود که همه عناصر با هم برای ایجاد یک پیام واحد عمل کنند. همانطور که ریتم می تواند هیجان ایجاد کند ، هماهنگی نیز احساس آرامش را ایجاد می کند. به عنوان مثال ، شما می توانید فقط با استفاده از یک رنگ هماهنگی ایجاد کنید ، حتی اگر فرم های شما از لحاظ شکل ، اندازه و بافت بسیار متفاوت باشد.

تاکید
اتاقی که همه چیز از اهمیت یکسانی برخوردار باشد ، پراکنده یا کسل کننده به نظر می رسد. شما به لنگر احتیاج دارید. فضاهای معماری اغلب دارای نقاط دیدنی مانند شومینه یا پنجره ای با منظره زیبا هستند. می توانید با چیدمان مبلمان در اطراف آن ، برای تأکید بر آن ، نقطه کانونی داخلی را ارتقا دهید. در اتاقی که فاقد چنین مکان دیدنی داخلی است ، می توانید از طریق گروه بندی مبلمان یا استفاده از یک قطعه غیرمعمول یا بزرگ یکی را ایجاد کنید.

تناسب و مقیاس
تناسب نسبت بین اندازه یک قسمت به قسمت دیگر است و مقیاس نحوه ارتباط اندازه یک شی با جسم دیگر یا فضایی است که در آن قرار گرفته است. به عنوان مثال ، یک مقطع بزرگ با پرشدگی زیاد در یک اتاق کوچک از مقیاس خارج خواهد شد.

بعضی از روابط متناسب از دیگران لذت بخش ترند. یونانیان باستان با بخش طلایی روبرو شدند که می خواست همه نسبت را به یک فرمول ساده کاهش دهد: نسبت بخش کوچکتر به بخش بزرگتر باید همان نسبت بخش بزرگتر به کل باشد. این نسبت در طبیعت وجود دارد و هنرمندان و معماران نیز از آن استفاده کرده اند.

 

منبع: https://redpanel.co/mag/home-decoration/

https://www.thespruce.com/basic-interior-design-principles-1391370





:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: